رئیس سندیکای پرستاران غزه به المیادین گفت: وضعیت فاجعه بار است و سوخت فقط برای چند ساعت کافی است.

ترجمه مجله هفته

مقامات بهداشتی نوار غزه نسبت به فروپاشی بخش بهداشت و درمان در نتیجه تجاوزات مستمر اسرائیل و هدف قرار دادن خدمه آمبولانس ها هشدار داده و خواستار باز شدن گذرگاه ها هستند.
خلیل الدکران، رئیس اتحادیه پرستاران و سرپرست پرستاری بیمارستان شهدای الاقصی نوار غزه، امروز یکشنبه نسبت به فروپاشی بخش بهداشت و درمان در نتیجه تجاوزات رژیم اسرائیل به این کشور هشدار داد.

الدکران در بیانیه‌ای به المیادین گفت که «مقدار سوخت موجود در بیمارستان‌های غزه برای ساعات محدودی کافی است» و هشدار داد که بیمارستان‌ها در نتیجه کمبود سوخت تعطیل خواهند شد که نشان دهنده وضعیت فاجعه بار سلامت در نوار غزه است.
وی خاطرنشان کرد: تمام نوار غزه توسط نیروهای اسرائیلی بمباران می شود و تعداد شهدا و مجروحان بیش از توان بیمارستان هاست.

الدکران از جامعه بین المللی خواست تا بر اسرائیل فشار بیاورند تا کریدورهای بشردوستانه را برای انتقال موارد حیاتی و ارسال کمک باز کنند.
وی تاکید کرد: تجاوزات رژیم اسرائیل به نوار غزه منجر به مرگ حدود ۱۵ نفر و مجروح شدن بیش از ۴۰ خدمه آمبولانس در نتیجه هدف قرار دادن آنها شد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز به نوبه خود گفت: ۷۰ درصد از جمعیت مناطق غزه و شمال غزه به دلیل تجاوزات رژیم اسرائیل از خدمات بهداشتی محروم هستند.

القدری خاطرنشان کرد: توقف خدمات آنروا و تخلیه مراکز آن، ۷۰ درصد جمعیت غزه را از خدمات بهداشتی محروم می کند.

القدره خاطرنشان کرد که خدمه آمبولانس در نتیجه ویرانی های گسترده ای که در محله های مسکونی و جاده ها رخ داده است، با مشکل زیادی در تخلیه قربانیان مواجه هستند.

به نوبه خود، خبرنگار المیادین از کمبود قابل توجه تعداد تخت در بیمارستان های غزه به دلیل تعداد بالای عفونت ها خبر داد.

وی با بیان اینکه ده ها خانواده در غزه در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به کلی نابود شدند، گفت: این اشغال همچنان به کشتار جمعی روزانه صدها فلسطینی در غزه ادامه می دهد.

خبرنگار ما گزارش داد که ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تعداد شهید با بیش از ۳۰۰ کشته ثبت شده است.

وزارت بهداشت در آخرین به‌روزرسانی از آمار کشته‌شدگان تجاوزات رژیم اسرائیل به غزه، از مرگ ۲۳۲۹ فلسطینی که بیش از ۶۶ درصد آنها کودک و زن بودند، به شهادت رسیدند و ۹۰۴۲ نفر دیگر مجروح شدند.
شایان ذکر است که کودکان ناشناسی در بیمارستان ها هستند که کشته شده اند و کودکان دیگری نیز که تمام خانواده های آنها نابود شده اند.
دیروز، اشرف القدری، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: آنچه در حال حاضر در حال وقوع است، جنگ نسل کشی علیه غزه است ، در مقابل جهانیان که هیچ کاری انجام نمی دهند.

القدری تاکید کرد که تیم‌های پزشکی «به تهدیدهای اسرائیل برای تخلیه بیمارستان‌ها پاسخ نخواهند داد، بلکه تصمیم گرفتند به کار خود ادامه دهند، در مکان‌های خود باقی بمانند و به کار خود ادامه دهند و حتی اگر بیمارستان‌ها بالاتر از سرما تخریب شده باشند، بیمارستان‌ها را ترک نکنند.»

وی از جامعه جهانی خواست برای انتقال مجروحان و بیماران از طریق یک کریدور امن، به منظور درمان در خارج از نوار غزه، تلاش کنند و یک کریدور امن برای ورود کمک‌ها، تجهیزات پزشکی و سوخت به نوار غزه باز کنند. با تاکید بر اینکه در صورت باز نشدن گذرگاه ها برای ورود کمک های پزشکی، فاجعه ای در نوار رخ می دهد.

دیروز خبرنگار المیادین گفت: رژیم اسرائیل در حملات خود به نوار غزه از بمب های جدیدی استفاده می کند که امکان بیرون آوردن اجساد شهدا از زیر آوار را ندارد.
سازمان ملل متحد، آنروا، هشدار داد که در نتیجه محاصره خفه‌کننده‌ای که اشغالگران بر مردم تحمیل کرده‌اند، آب در غزه تمام می‌شود که جان دو میلیون نفر را در نوار غزه تهدید می‌کند.


«به دلیل آب و هوا»: اسرائیل حمله زمینی را به تعویق انداخت

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، ارتش اسرائیل به دلیل «شرایط نامساعد جوی» حمله برنامه ریزی شده خود به نوار غزه را چند روز به تعویق انداخته است. نیویورک تایمز به نقل از سه مقام ارشد اسرائیلی گزارش داد که حمله زمینی قرار بود آخر هفته آغاز شود، اما به دلیل ابری بودن آسمان و در نتیجه مشکل در دید خلبانان و پهپادها به تعویق افتاد.

ارتش اسرائیل بر این باور است که حماس با منفجر کردن تونل‌ها با پیشروی نیروهای زمینی در بالای سر، تلاش خواهد کرد مانع از پیشرفت آنها شود. حماس قصد دارد از طریق خروجی‌های مخفی تونل‌ها به پشت خطوط اسرائیلی رفته و از پشت حمله کند. یکی دیگر از معضلات استراتژیک این است که جنگجویان حماس می توانند به طور موثری در زیر زمین با گروگان ها پنهان شوند.

ایران روز شنبه از طریق مقامات سازمان ملل متحد به اسرائیل پیامی ارسال کرد که در آن تهران هشدار داد که تشدید بیشتر جنگ بین حماس و اسرائیل را نخواهد پذیرفت. دو منبع دیپلماتیک به آکسیوس گفتند که اگر عملیات اسرائیل در نوار غزه وارد مرحله حمله زمینی شود، تهران میتواند مداخله کند.


مقام اسرائیلی: ایران می خواهد سوریه را متقاعد کند که جبهه دوم باز کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد اسرائیلی ایران را متهم کرده است که به دنبال گشودن جبهه جنگ دوم با استفاده از سلاح در داخل یا از طریق سوریه است.

جاشوا زارکا، رئیس بخش راهبردی وزارت خارجه اسرائیل، در واکنش به پستی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه ایران ممکن است چنین استراتژی را در سوریه دنبال کند، نوشت: آنها [ایرانی‌ها] این کار را انجام می‌دهند.
ایران روز شنبه از طریق مقامات سازمان ملل متحد به اسرائیل پیامی ارسال کرد که در آن تهران هشدار داد که تشدید بیشتر جنگ بین حماس و اسرائیل را نخواهد پذیرفت. دو منبع دیپلماتیک به آکسیوس گفتند که اگر عملیات اسرائیل در نوار غزه وارد مرحله حمله زمینی شود، تهران باید مداخله کند. از صبح روز یکشنبه گزارش هایی مبنی بر تعویق آغاز حمله زمینی اسرائیل به دلیل شرایط جوی منتشر شده است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress