ترجمه مجله هفته

در حالی که اقتصاد روسیه امسال در حال رشد است، اروپا دچار رکود شده است و روسیه این موضوع کاملا شفاف و قابل اثبات است. این را ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز جمعه در قرقیزستان اعلام کرد. با این حال، این کشور از این موضوع خوشحال نیست. پوتین صریحاً گفت:

«ما از این موضوع خوشحال نیستیم، دست نمی زنیم، مسخره نمی کنیم. نه، نه، ما فقط این را ثبت می کنیم.»

به گفته پوتین، در اقتصاد روسیه، برعکس، تحولات مثبتی ثبت شده است. تولید ناخالص داخلی این کشور تا پایان سال باید حدود سه درصد افزایش یابد که یک نتیجه خوب است. بخش انرژی حدود سه درصد به رشد کمک می کند، در حالی که بخش صنعتی مسئول ۴۳ درصد افزایش تولید ناخالص داخلی است.

پوتین همچنین خاطرنشان کرد که ساختار اقتصاد روسیه در حال تغییر است، که از مدت ها پیش مشاهده نشده بود. بسیاری از کالاهایی که قبلاً در مقادیر زیادی از خارج از کشور وارد می شدند، اکنون باید توسط شرکت های داخلی تولید شوند. این تغییر ساختاری در حال انجام است، اما به تدریج، زیرا نمی توان همه چیز را به یکباره انجام داد.

در مورد برداشت غلات، رئیس جمهور تخمین زد که برداشت امسال تا ۱۳۵ میلیون تن خواهد بود. این امر پتانسیل صادرات را در سطح بالایی نگه می دارد و نیاز کشورهای عضو اتحادیه کشورهای مستقل (CIS) به تحویل غلات را تامین می کند.

صندوق بین المللی پول در ۱۰ اکتبر خلاصه ای از اقتصاد جهانی را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، انتظار می رود رشد اقتصادی در سراسر جهان کند شود و نرخ تورم متوسط کاهش یابد. تولید ناخالص داخلی روسیه باید ۲.۲ درصد افزایش یابد، در حالی که برای منطقه یورو رشد ۰.۷ درصد پیش بینی می شود.

در مورد این موضوع بیشتر بخوانید: تولید ناخالص داخلی روسیه تقریباً ۵۰ درصد رشد خواهد کرد – اقتصاد آلمان همچنان در حال فروپاشی است

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress