اسرائیل شدیدترین حملات خود علیه فلسطینیان را انجام میدهد.

نوشته اینا سمبدنر
یونگه ولت
ترجمه مجله هفته

حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه در فضایی محدود زندگی می کنند: پس از حمله بزرگ فلسطینی روز شنبه، اسرائیل به طور دائمی شروع به بمباران نوار ساحلی تحت کنترل حماس از شمال به جنوب کرد. تصاویر منتشر شده آنلاین نشان می دهد که کل محله هایی مانند خان یونس در جنوب نوار غزه با خاک یکسان شده است. روز سه شنبه، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) سنگین ترین حملات هوایی علیه فلسطین در ۷۵ سال گذشته را از زمان آغاز اشغال، اخراج و سرکوب خشونت آمیز مردم فلسطین انجام دادند. تاللی گوتلیوو، عضو کنست، یک قدم جلوتر رفت: «سلاح روز قیامت! این نظر من است.»

بر اساس گزارش های رسمی، تعداد فلسطینی های کشته شده در نوار غزه به ۷۰۴ نفر افزایش یافته است، از جمله ۱۴۳ کودک. تعداد زیادی دیگر زیر آوار گم شده اند. در بین کشته شدگان هفت خبرنگار نیز وجود دارند. بر اساس گزارش وزارت بهداشت اسرائیل، در موج حمله حماس حداقل ۹۰۰ اسرائیلی کشته و بیش از ۲۶۰۰ نفر دیگر مجروح شدند. روز سه شنبه، نیروهای دفاعی اسرائیل به خبرنگاران کیبوتس کفر عاز را نشان دادند، همانطور که تایمز اسرائیل اظهار داشت، این کار برای تأکید بر » تکان دهنده بودن جنایاتی بودند که فقط چند روز قبل اتفاق افتاده بود». گفته می شود اجساد جنگجویان حماس هنوز در محل هستند، اسرائیل به طور کلی از ۱۵۰۰ مهاجم کشته شده سخن می گوید. پیش از این، نیروهای مسلح اعلام کردند که دوباره کنترل مرز با نوار غزه را به دست آورده اند.

از روز دوشنبه، اسرائیل انرژی، آب و مواد غذایی مردم غزه را قطع کرده است. «نیروگاه غزه در حال حاضر تنها منبع برق است و ممکن است در روزهای آینده سوخت تمام شود»، سازمان ملل در ژنو در اینباره هشدار داد. در مورد کاهش آبرسانی، گفته شد: «این تصمیم بیش از ۶۱۰ هزار نفر در نوار غزه را تحت تأثیر قرار می دهد و منجر به کمبود جدی آب آشامیدنی خواهد شد.»

در همین حال، آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی سازمان ملل، UNRWA، اعلام کرد که مقر اصلی آن در روز دوشنبه شب در غزه توسط حملات هوایی به شدت آسیب دیده است. هیچ قربانی جدیدی گزارش نشده است، اما در شنبه دو کارمند و پنج دانشجوی UNRWA کشته شده اند. این سازمان که ۱۳۷ هزار نفر را در بیش از ۸۰ مدرسه UNRWA

اداره می کند، خواستار آن شد که ساختمان ها و تاسیسات سازمان ملل در هر زمان، حتی در زمان های درگیری، باید محافظت شوند. در X علاوه بر این گفته شد: «مردم به دنبال پرچم آبی هستند – برای آنها آبی سازمان ملل نشانه امنیت است و خانواده هایشان را به آنجا می برند.»

انتقاد کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، ولکر ترک، مبنی بر اینکه محاصره ای که زندگی غیرنظامیان را به خطر می اندازد، طبق حقوق بین الملل ممنوع است، بلافاصله از سوی اسرائیل رد شد. اسرائیل حق دارد از خود در برابر چنین وحشیگری هایی دفاع کند و تنها اهداف تروریستی را در غزه هدف قرار می دهد، نمایندگی اسرائیل در ژنو اعلام کرد.

فرار از عملیات زمینی پیش رو اسرائیل برای مردم محبوس در غزه امکان پذیر نیست. بعد از ظهر، مصر اعلام کرد که مرز رفح به دلیل بمباران اسرائیلی بسته می شود. صبح، سرهنگ اسرائیلی ریچارد هخت در مقابل خبرنگاران گفته بود ساکنان غزه میتوانند از گذرگاه رفح خارج شوند. «من به هر کسی که می تواند بیرون بیاید، توصیه می کنم این کار را انجام دهد» – آن هم با اینکه، مقامات مصری قبلا به اسرائیل درباره مجبور کردن فلسطینیان به فرار از غزه به سمت مرزهای رفح هشدار داده بودند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress