۶۸۷ کشته فلسطینی از جمله ۱۴۰ کودک در نتیجه حملات مداوم به غزه

وزارت بهداشت فلسطین گزارش می دهد که ۶۸۷ فلسطینی کشته و ۳۷۲۶ نفر دیگر زخمی شده اند.


«اداره سلامت و بهداشت فلسطین»: حملات اسرائیل باعث قتل عام 13 خانواده شد
وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که تیم های پزشکی فلسطینی تاکنون 687 کشته از جمله 140 کودک، 105 زن و 3726 زخمی با جراحات متعدد را در بیمارستان ها پذیرفته اند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که کشتار اسرائیل باعث قتل عام 13 خانواده شد و این قتل عام ها منجر به مرگ 105 نفر از اعضای انها شد و تعداد زیادی از انها هنوز زیر اوار هستند.

وی افزود که اسرائیل دایره هدف قرار دادن کارکنان پزشکی، مراکز بهداشتی و امبولانس ها را گسترش داد که باعث مرگ 5 پرسنل بهداشتی و زخمی شدن 10 نفر دیگر با جراحات متعدد شد و 7 بیمارستان و مراکز بهداشتی هدف قرار گرفتند و اسیب مستقیم به بخش های بزرگی از انها وارد شد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تجاوز اسرائیل به بخش مهد کودک مجتمع پزشکی شفا اسیب رساند که منجر به سقوط پانل ها از سقف در کنار یکی از نوزادان نارس در نتیجه هدف قرار دادن مجاورت مجتمع پزشکی شفا شد.

به گفته این وزارتخانه، حملات اشغالگرانه اسرائیل منجر به قطع خدمات بیمارستان بیت حانون (تنها بیمارستان در شهر) به دلیل هدف قرار دادن مکرر محیط اطراف ان شد، به گونه ای که منجر به عدم امکان ورود و خروج خدمه از ان و به ان، علاوه بر اسیب به بخش های بزرگی از ان و تعلیق خدمات ان شد.

این وزارتخانه از مقامات مربوطه خواست تا یک گذرگاه امن برای ورود کمک های پزشکی فوری به بیمارستان های نوار غزه باز کنند تا اطمینان حاصل شود که زخمی های تجاوز به مراکز خدمات تخصصی مفقود شده می رسند.

قابل توجه است که جنگنده های اسرائیلی بعد از ظهر دوشنبه در اردوگاه جبلیه در شمال نوار غزه دست به کشتار زدند و حدود ۵۰ فلسطینی را کشتند.

ارتش اسرائیل برای سومین روز متوالی به حملات شدید به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می دهد، در حالی که پلیس اسرائیلی بیش از 10 بزرگراه و تقاطع بین شهرک های اطراف غزه را بسته است.

خبرنگار المیادین با اشاره به اینکه نوار غزه امروز شاهد سنگین ترین بمباران از زمان اغاز تجاوز بود، گفت که اشغال غزه را با شلیک همزمان ده ها راکت بمباران می کند.

از سوی دیگر، درگیری ها بین شبه نظامیان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی در شهرک های الغالاف ادامه یافت، در حالی که مقاومت به شلیک راکت به سمت الغلیف، تل اویو و اورشلیم اشغالی، در پاسخ به بمباران غیرنظامیان توسط ارتش اسرائیل در نوار غزه و قتل عام های ان ادامه می دهد.

رسانه های اسرائیلی اذعان کردند که شمار کشته شدگان اسرائیلی در عملیات توفان الاقصی که تاکنون ادامه دارد، به ۱۰۰۰ نفر و 2600 زخمی افزایش یافته است.

مقامات بهداشتی در غزه می گویند ده ها فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه پناهندگان جبلیه کشته و زخمی شده اند.
وزیر دفاع اسرائیل می گوید نوار غزه تحت محاصره کامل» از جمله ممنوعیت پذیرش غذا و سوخت قرار دارد.
این بمباران شدید تاکنون بیش از 120 هزار نفر را در منطقه محاصره شده فلسطینی اواره کرده است.
ارتش اسرائیل می گوید ۱۰۰ هزار سرباز ذخیره در نزدیکی غزه جمع شده اند، جایی که جنگجویان فلسطینی می گویند ۱۳۰ نفر را اسیر کرده اند.
به گفته مقامات بهداشتی اسرائیل، اخرین امار کشته شدگان 560 فلسطینی در غزه و بیش از 800 اسرائیلی است.
حمله غافلگیرانه حماس پس از ان صورت گرفت که شهرک نشینان اسرائیلی در روزهای اخیر به مسجد الاقصی حمله کردند و تعداد بی سابقه ای از فلسطینی ها در ماه های اخیر توسط اسرائیل کشته شدند.

اسرائیل می گوید سربازان علیه تهاجم از لبنان مستقر شده اند
سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که سربازانی علیه نفوذ مشکوک از لبنان مستقر شده اند.

یک گزارش در مورد نفوذ چندین مظنون به خاک اسرائیل از خاک لبنان دریافت شد. نیروهای ارتش اسرائیل در منطقه مستقر شده اند، «دانیل هاگاری در X گفت.

رادیو ارتش اسرائیل این مکان را در نزدیکی ادمیت، که در مقابل شهرهای مرزی لبنان Aalma El Chaeb و Zahajra قرار دارد، توصیف کرد.

برخی از اسرائیلی ها با وجود درخواست برای تخلیه، از ترک Sderot خودداری می کنند
در Sderot، برخی از اسرائیلی ها با وجود راهنمایی رسمی تخلیه و رگبار شلیک راکت، از ترک ان خودداری می کنند.

یک اسرائیلی در Sderot به چارلز استراتفورد از الجزیره گفت: «نه، من نمی روم. اکنون زمان ان است که در Sderot بمانیم تا زمین خود را حفظ کنیم. «

مردوت یکی از اولین شهرهایی بود که مردان مسلح فلسطینی در روز اول جنگ وارد ان شدند.

لاوروف خواستار مذاکره برای راه حل دو کشور شد
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می گوید مذاکرات در مورد راه حل دو کشور تنها راه پیش رو است و در یک کنفرانس خبری در مسکو در کنار احمد ابوالغیث، رئیس اتحادیه عرب، اظهار نظر کرد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از لاوروف گفت که نیاز به «توجه ویژه به دلایلی که حل مسئله فلسطین برای دهه ها غیرممکن بوده است» وجود دارد.

در غزه: ما از شب به خاطر کاری که اسرائیل با ما میکند متنفریم
شمار کشته شدگان 510 فلسطینی کشته شده در غزه و نزدیک به 2800 نفر در میان رگبار حملات هوایی اسرائیل است.

روویدا عامر، فیلمساز، زندگی در نوار غزه را پس از حملات تلافی جویانه اسرائیل پس از حمله غافلگیرانه حماس توصیف می کند.

وقتی بچه بودم، یک روز بولدوزرهای بزرگ اسرائیلی وارد محله ما شدند و تمام خانه ها را مسطح کردند. درست مثل این،» او می نویسد، همانطور که او تاریخ طولانی رنج فلسطینی ها تحت اشغال اسرائیل را به یاد می اورد.

«توفان الاقصی» در سومین روز خود: تعداد کشته شدگان اسرائیل به 700 نفر رسید. و محاصره کامل غزه.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که 300 هزار سرباز ذخیره را فراخواند و تانک ها و توپ های سنگین را به 20 مکان در امتداد نوار غزه هل داد.

یواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه در جریان بازرسی از فرماندهی جنوبی غزه گفت که محاصره کامل نوار غزه اعمال خواهد شد و گفت: «هیچ برق، غذا، سوختی به غزه نخواهیم رساند و همه چیز بسته خواهد بود.»

روزنامه اسرائیلی معاریو به نوبه خود گزارش داد که ارتش نیروهای کمکی را در امتداد مرز با نوار غزه اورده و اشاره کرد که تانکها و توپهای سنگین را به ۲۰ موقعیت رسانده است.

700 کشته و بیش از دو هزار زخمی

رسانه های اسرائیلی اذعان کرده اند که تعداد کشته شدگان اسرائیلی به 700 نفر و زخمی شدن 2200 نفر از جمله ده ها مورد در معرض خطر جدی رسیده است و افزودند که 230 اسرائیلی مفقود شده اند.

رسانه های اسرائیلی تایید کردند که شمار کشته شدگان اعلام شده بسیار کمتر از تعداد واقعی انچه در پاکت غزه اتفاق افتاده است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت احرونوت گزارش داد که آخرین برآوردها شمار کشته شدگان اسرائیلی را هزار نفر اعلام کرده است و افزود که در میان کشته شدگان اسرائیلی ۷۳ سرباز از جمله ۵ عضو تیپ نخبگان گولانی بودند.

او اشاره کرد که تعداد زندانیانی که توسط مقاومت فلسطین نگهداری می شوند بیش از ۱۵۰ نفر است، در حالی که سخنگوی ارتش اسرائیل پیشتر گفته بود که تعداد گروگان های اسرائیلی زیاد است.

حملات شدید به نوار غزه

ارتش اسرائیل برای سومین روز متوالی به حملات شدید به بسیاری از مناطق نوار غزه ادامه می دهد، در حالی که پلیس اسرائیل بیش از 10 بزرگراه و تقاطع بین شهرک های اطراف غزه را بسته است.

از سوی دیگر، درگیری بین مبارزان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی در شهرک های الغلاف ادامه یافت و مقاومت همچنان به شلیک راکت به سمت الغلیف، تل اویو و اورشلیم اشغالی در پاسخ به بمباران غیرنظامیان در نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و قتل عام های آن ادامه می دهد.

از سوی دیگر، وب سایت اسرائیلی «Wallah» تایید کرد که حماس در طول یک سال اسرائیل را در حالی که برای عملیات آماده می شد، فریب داد. در حالی که شهرک نشینان فکر می کردند که حمله اسرائیل به زودی آغاز خواهد شد، بسیاری از حملات در جهت مخالف انجام شد و اعتماد آنها به «ارتش» را از بین برد.

رسانه های اسرائیلی به چندین دستاورد تیپ های قسام در نبرد جاری برای «سیل الاقصی» اذعان کردند. در این گزارش اذعان شده است که هزار جنگجوی فلسطینی از طریق 80 نقطه در حصار جدایی به شهرک ها نفوذ کرده اند.

ناو هواپیمابر آمریکا به شرق مدیترانه

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که ارتش اسرائیل هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی با فرماندهی مرکزی ایالات متحده را تشدید کرده است.

این هماهنگی پس از آن صورت می گیرد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از حرکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به شرق مدیترانه خبر داد. آستین در بیانیه ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد و کشتی های جنگی اسکورت ان را به شرق مدیترانه هدایت کرده است و افزود که او برای تقویت اسکادران های جنگنده در منطقه تلاش می کند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس گفت: اعلام امریکا برای آوردن یک ناو هواپیمابر به منطقه برای حمایت از اشغال در تجاوز علیه مردم فلسطین، مشارکت واقعی در تجاوز و تلاشی برای بازگرداندن روحیه ارتش اسرائیل سقوط کرده پس از حمله تیپ های قسام است.

قاسم تأکید کرد: «این اقدامات مردم ما یا مقاومت آنها را نمی ترساند، که به دفاع از مردم ما و مکان های مقدس ما در نبرد سیل الاقصی ادامه خواهد داد.»

اسرائیل غزه را محاصره کامل» میکند
یواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، محاصره کامل» غزه را اعلام کرد و گفت مقامات برق را قطع خواهند کرد و ورود غذا و سوخت را مسدود خواهند کرد.

گالانت این حرکت را بخشی از جنگ علیه «مردم وحشی» توصیف کرد.

اسرائیل خواستار 300 هزار سرباز ذخیره شد
سخنگوی ارتش اسرائیل هاجر اعلام کرده است که اسرائیل 300 هزار سرباز ذخیره ارتش را برای تقویت نیروهای خود به خدمت گرفته است.

اژیرها در اورشلیم، تل اویو
خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که صدای انفجار در اورشلیم به طور بالقوه از رهگیری راکت ها در هوا یا برخورد راکت ها شنیده شده است.

حمله هوایی ارتش اسرائیل به دو اردوگاه پناهندگان در غزه
به گزارش Youmna ElSayed الجزیره، حملات هوایی اسرائیل دو اردوگاه پناهندگان در نوار غزه را هدف قرار داده است.

السید گفت که «دو حمله گسترده» به اردوگاه های پناهندگان جبلیه و الشاطی انجام شد. یک مسجد در الشاطی نیز مورد حمله قرار گرفت.

ده ها تن از قربانیان به بیمارستان اصلی شهر غزه، الشفا منتقل شده اند.

هیچ جایی برای فلسطینی ها در نوار غزه امن نیست
ما از رفعت العیر، یکی از ساکنان غزه، که پیشتر به الجزیره گفته بود بمباران اسرائیل در منطقه محاصره شده «حتی برای یک دقیقه» در طول شب متوقف نشد، بیشتر می شنویم.

هر فلسطینی در غزه یک هدف است. ما فقط برای خرید مواد غذایی لازم، به ویژه برای بچه ها بیرون می رویم. تقریبا همه در داخل هستند زیرا حتی در داخل امن نیست. اسرائیل هنوز هم می تواند مردم را در هر کجا که هستند هدف قرار دهد و بکشد.

اسرائیل با بمباران مناطق و دستور دادن به مردم برای ترک منطقه، به زور اواره می شود. هیچ جایی برای فلسطینیها در نوار غزه امن نیست.»

سازمان ملل: بیش از 123000 نفر از نوار غزه اخراج شدند


بر اساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز حمله حماس به اسرائیل، بیش از 123 هزار نفر در نوار غزه آواره شده اند. دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از 123 هزار و 538 نفر «از ترس، نگرانی برای محافظت از خود و به دلیل تخریب خانه هایشان» خانه های خود را ترک کرده اند.

بیش از 73000 پناهنده در مدارس اسکان داده شده اند. به گفته سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNWRA)، انتظار می رود تعداد پناهندگان افزایش بیشتری داشته باشد. در مدارس برق وجود دارد که برخی از آنها پناهگاه اضطراری اعلام شده است.

این سازمان به خبرگزاری فرانسه گفت که کارکنان سازمان ملل همچنین به مردم آنجا «یک وعده غذایی، آب تمیز، حمایت روانی و درمان پزشکی» ارائه کردند.

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل – بدون نتیجه

دوشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک جلسه غیرعلنی تشکیل داد. بر اساس گزارش رسانه ها، ایالات متحده از اعضا خواست تا در محکومیت حمله حماس به اسرائیل متحد شوند. این محکومیت اتفاق نیفتاد که رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در پی این دیدار از آن شکایت کرد.

پس از این دیدار، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، از طرف‌های درگیر خواست تا فوراً به درگیری پایان دهند، آتش‌بس و مذاکرات معنی‌دار را «همانطور که برای دهه‌ها اعلام شده است» اعلام کنند.

ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل، خواستار مذاکرات صلح با هدف راه حل دو کشوری شد. پیش از این، چین تاکید کرده بود که «همه حملات به غیرنظامیان» را محکوم می کند. نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل گفت که انتظار دارد جلسات بیشتر شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران کنونی خاورمیانه برگزار شود.

گیلاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل، از جنایات جنگی آشکار توسط حماس و به معنای واقعی کلمه از «11 سپتامبر» کشورش صحبت کرد. ریاض منصور، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا بر پایان دادن به اشغالگری اسرائیل تمرکز کند.


هر حمله و بمباران مناطق را خراب می کند: خبرنگار AJ

یمن السید از الجزیره که از غزه گزارش می دهد، می گوید هر حمله و بمباران به طور قابل توجهی بر زیرساخت ها تاثیر گذاشته است.

سید گفت: «در این مناطق، مانند محله بیت حانون، یکی دیگر از مناطق بسیار پرجمعیت، شاهدان محلی و منابع می گویند که بیش از 70 درصد از این محله به طور کامل ویران شده است، به طور کامل از بین رفته است.»

«زیرساخت… لوله های اب، خطوط لوله، همه چیز به طور کامل نابود شده است، علاوه بر خانه های غیرنظامی و هر ساختمان دیگری در ان منطقه که تحت بمباران سنگین قرار داشت.
ارتش اسرائیل می گوید نیروهایش کنترل کامل جوامع» را در قلمرو جنوبی خود در نزدیکی حصار غزه در دست دارند.
اسرائیل می گوید بیش از ۵۰۰ هدف را در نوار غزه هدف قرار داده است، در حالی که نبردهای شدید با جنگجویان حماس در چندین منطقه در جنوب اسرائیل ادامه دارد.
این بمباران شدید تاکنون بیش از 120 هزار نفر را در منطقه محاصره شده فلسطینی اواره کرده است.

ارتش اسرائیل ۱۰۰ هزار سرباز ذخیره در نزدیکی غزه جمع کرده است، جایی که جنگجویان فلسطینی می گویند ۱۳۰ نفر را اسیر کرده اند.
به گفته مقامات بهداشتی، اخرین شمار کشته شدگان 493 فلسطینی و بیش از 700 اسرائیلی است.
حمله غافلگیرانه حماس پس از ان صورت گرفت که شهرک نشینان اسرائیلی در روزهای اخیر به مسجد الاقصی حمله کردند و تعداد بی سابقه ای از فلسطینی ها در ماه های اخیر توسط اسرائیل کشته شدند.

گروه فلسطینی تیپ القسام از سلاح جدید رونمایی کرد
خبرنگار ما، جمیله ابوزانونا، که در غزه است، گزارش می دهد که گروه فلسطینی، تیپ القسام، در اخرین درگیری علیه اسرائیل از سلاح جدیدی رونمایی کرده است.

او به نقل از بیانیه این گروه گفت که سیستم دفاع هوایی شانه ای توسط این گروه در غزه ساخته شده و در جنگ فعلی به بهره برداری رسیده است.

ویدئویی که توسط این گروه منتشر شد همچنین نشان می دهد که جنگجویان قسام در حال شلیک و هدف قرار دادن اهداف خود در هوا هستند.



خطوط هوایی آسیایی پروازهای خود به اسرائیل را لغو کردند
چندین شرکت هواپیمایی در آسیا پروازهای خود به اسرائیل را به دلیل وضعیت امنیتی این کشور لغو کردند.

خطوط هوایی Hainan، تنها شرکت هواپیمایی چینی که بین چین و اسرائیل پرواز می کند، پروازهای بین شانگهای و تل آویو را در روز دوشنبه لغو کرد، در حالی که Cathay Pacific نیز پرواز خود بین هنگ کنگ و تل آویو را در روز سه شنبه لغو کرد.

شرکت هواپیمایی کره‌ای پرواز خود بین شهر بندری اینچئون و تل‌آویو را در روز دوشنبه لغو کرد و اعلام کرد که انتظار دارد پروازهای آینده نامنظم باشد.

آمریکا تخمین می زند اسرائیل ظرف 48 ساعت حمله زمینی به غزه را آغاز خواهد کرد


رسانه‌های اسرائیلی گزارش می‌دهند، منابع در دولت بایدن تخمین زده اند که اسرائیل ظرف یک تا دو روز حمله زمینی در نوار غزه را آغاز خواهد کرد. سخنگوی سفارت اسرائیل در واشنگتن از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد و گفت که این گزارش به مسائل نظامی نمی پردازد. این گزارش به نقل از منابع آشنا با جزئیات تماس بین اورشلیم و واشنگتن می گوید که اسرائیل درخواست هایی را برای پر کردن ذخایر موشک های رهگیر گنبد آهنین و همچنین مهمات اضافی ارائه کرده است. همچنین کمک های اطلاعاتی در مورد اقدامات احتمالی حزب الله و دیگر شبه نظامیان در جنوب لبنان. بر اساس این گزارش، انتظار می رود دولت بایدن درخواستی را برای تصویب ارسال کمک به اسرائیل، همراه با گسترش کمک های نظامی به اوکراین، به کنگره ارائه دهد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تایید کرد که اسرائیل چندین درخواست را مطرح کرده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

بایدن در کنار اسرائیل ایستاده است اما از جنگ طولانی مدت که توافق با عربستان سعودی را خنثی خواهد کرد می ترسد

جو بایدن در اولین سال ریاست جمهوری خود، زمانی که برای اولین بار به اسرائیل سفر کرد، سناتور جوان بود. تابستان 1973 بود و او تحت تاثیر انعطاف پذیری کشور جوان قرار گرفت. پنج هفته بعد، او به اندازه اسرائیل از جنگی که در یوم کیپور آغاز شد، شگفت زده شد. بر خلاف بسیاری از وزرای دولت اسرائیل که دائما او را بدنام می کنند، بایدن این جنگ را به خوبی به یاد می اورد. حتی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، او به صراحت از اسرائیل حمایت می کند، اما این بار او وضعیت را هم به عنوان مانعی در راه صلح با عربستان سعودی و هم به عنوان یک سردرد سیاسی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در یک سال آینده بررسی می کند.

بایدن روز سه شنبه در یک سخنرانی کوتاه در مقابل دوربین های تلویزیونی کاخ سفید گفت که حماس تنها مقصر و مسئول همه چیزهایی است که در حال حاضر در اسرائیل اتفاق می افتد. او تاکید کرد که دولتش بی قید و شرط از حق کامل اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند. او همچنین هشدار روشنی به ایران و حزب الله داد، اما به صراحت نام آنها را ذکر نکرد و گفت: اکنون زمان ان نیست که هیچ طرف متخاصمی با اسرائیل از این حملات برای پیشبرد اهداف خود بهره برداری کند.» شب گذشته، بایدن دستور افزایش کمک های ایالات متحده به اسرائیل را پس از حمله غافلگیرانه حماس صادر کرد، در حالی که NBC گزارش داد که کشتی ها و هواپیماهای نظامی نیروی دریایی ایالات متحده به اسرائیل نزدیک خواهند شد.

ایران دست داشتن در درگیری فلسطین را رد می کند

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد دخالت تهران در درگیری فلسطین با اسرائیل را رد کرده است. این هیئت در بیانیه ای نوشت: «ما قویاً از فلسطین حمایت می کنیم، اما در واکنش فلسطین دخالتی نداریم، زیرا این تنها مسئولیت خود فلسطین است».

اسرائیلی ها سعی می کنند شکست خود را توجیه کنند و آن را به برنامه ریزی اطلاعاتی و عملیاتی ایران نسبت دهند. به گفته دیپلمات‌های ایرانی، اقدامات فلسطینی‌ها «دفاع کاملاً مشروع در برابر هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات شنیع» اسرائیل است.


آمریکا گروه حمله ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه منتقل می کند

ایالات متحده دستور استقرار ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر فورد را در شرق مدیترانه صادر کرده است. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه این خبر را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: این اقدام در پاسخ به حمله حماس به اسرائیل بود و یکی از چندین اقدامی بود که آستین با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای «حمایت از تلاش‌های بازدارندگی منطقه‌ای» مورد بحث قرار گرفت.

گروه ضربت ناو هواپیمابر شامل ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد آر فورد»، یک رزمناو موشک هدایت شونده و چهار ناوشکن موشک هدایت شونده است. علاوه بر این، اسکادران جت های جنگنده F-35، F-15، F-16 و A-10 نیروی هوایی آمریکا در منطقه تقویت خواهند شد. لوید تاکید کرد که ایالات متحده نیروهای عملیاتی را در سراسر جهان حفظ می کند تا «در صورت لزوم این موقعیت بازدارنده را بیشتر تقویت کند.»

تجهیزات و منابع اضافی، از جمله مهمات نیز «به سرعت» در اختیار نیروهای دفاعی اسرائیل قرار خواهد گرفت. اولین پشتیبانی امنیتی روز یکشنبه راه اندازی شد و در روزهای آینده به مقصد خواهد رسید.

ارتش اسرائیل نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی را در ۲۴ ساعت حملات هوایی در غزه کشته است که بیشترین تعداد در یک روز از سال ۲۰۰۸ است.

اعضای خانواده به رویترز گفتند که حمله اسرائیل در خان یونس روز شنبه ده نفر از جمله شش عضو یک خانواده را کشت: دو دوقلوی سه ماهه و سه خواهر و مادر انها.

امدادگران روز یکشنبه همچنان در تلاش برای یافتن بازماندگان در چهار خانه ویران شده در همان اعتصاب بودند.

روز شنبه، صدها جنگجوی حماس از غزه از راه زمینی، دریایی و هوایی به اسرائیل نفوذ کردند و دست کم ۷۰۰ اسرائیلی را کشتند و حدود ۱۰۰ نفر را اسیر کردند. حماس همچنین بیش از ۵۰۰۰ راکت به سوی اسرائیل شلیک کرد که با حملات هوایی به غزه پاسخ داد.

وزارت بهداشت غزه از کشته شدن ۳۷۰ فلسطینی و زخمی شدن ۲۲۰۰ نفر دیگر خبر داده است که روز شنبه نزدیک به ۳۰۰ نفر کشته شدند.

رویترز گزارش داد که سابرین ابودقا از اوار خانه اش در خان یونس نجات یافت. او در بیمارستان از خواب بیدار شد و متوجه شد که سه فرزندش در این حمله کشته شده اند، دو نفر زخمی شده اند، در حالی که سرنوشت ششمی ناشناخته است.

«همه چیز در بالای ما فرو ریخت. بچه هایم در اطراف من بودند، «او گفت. او فرزندانش را از زیر اوار صدا زد، هیچ پاسخ نداد. انها شروع کردند به برداشتن اوار از روی من کم کم. سه ساعت طول کشید، «او گفت.

رویترز همچنین گزارش داد که در شهر الرفح، در کنار مرز مصر، در یک حمله هوایی اسرائیل ۱۲ نفر از اعضای خانواده ابوقطه کشته شدند. هفت نفر دیگر از اعضای خانواده هنوز در زیر اوار مفقود هستند.

ارتش اسرائیل ادعا کرد که جنگنده های F-16 که توسط امریکا تهیه شده اند، تاکنون 800 هدف نظامی حماس را در نوار غزه نابود کرده اند. سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه ای دولت حماس، این اقدام را به عنوان پوششی برای توجیه تجاوز اشغالگری علیه مردم و اموال غیرنظامیان» رد کرد.

اعضای خانواده هایی که خانه هایشان ویران شده است به رویترز گفتند که قبل از بمباران اسرائیل هیچ هشداری دریافت نکرده اند، در حالی که ۷۰ هزار نفر از ساکنان غزه به ۶۴ مدرسه سازمان ملل در نوار غزه فرار کرده اند تا از حملات اسرائیل پناه بگیرند.

UNRWA در بیانیه ای گفت که دو دانش اموز در مدارس سازمان ملل متحد در خان یونس و بیت حانون در میان کشته شدگان هستند. سه مدرسه UNRWA «اسیب های جانبی» ناشی از حملات هوایی اسرائیل را متحمل شدند.

غیرنظامیان باید در همه زمانها از جمله در طول جنگ محافظت شوند. UNRWA از درخواست برای رسیدن به اتش بس فوری و توقف خشونت در همه جا حمایت می کند.»

اشرف القیدرا، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که بیمارستان های غزه پر از مجروحان هستند و پس از قطع برق توسط اسرائیل، از ژنراتورهای پشتیبان فرسوده استفاده می کنند.

ارتش اسرائیل و شهرک نشینان در سال ۲۰۰۵ از نوار غزه عقب نشینی کردند و حماس کنترل منطقه کوچک بین اسرائیل و مصر را به دست گرفت. از ان زمان، اسرائیل و مصر محاصره اقتصادی وحشیانه ای را در این منطقه اعمال کرده اند، در حالی که اسرائیل هزاران نفر از ساکنان غزه را در حملات هوایی در جریان چندین دور جنگ کشته است.

امارات حماس را محکوم کرد


وزارت امور خارجه امارات متحده عربی با صدور بیانیه ای حملات حماس به شهرها و روستاهای اسرائیل(!) در نزدیکی نوار غزه و همچنین شلیک هزاران موشک به مراکز جمعیتی را «تشدید جدی و شدید» جنگ از سوی حماس خواند.

این وزارتخانه در بیانیه ای که توسط رسانه های دولتی منتشر شد، گفت: «وزارت از گزارش هایی مبنی بر ربوده شدن غیرنظامیان اسرائیلی به عنوان گروگان از خانه هایشان وحشت زده است».

در این بیانیه آمده است: «غیرنظامیان هر دو طرف باید همیشه تحت حمایت کامل حقوق بشردوستانه بین‌المللی باشند و هرگز نباید هدف درگیری باشند». – یمن سلام میرساند!

این وزارتخانه همچنین از هر دو طرف خواست تا تنش را کاهش دهند و از گسترش خشونت شنیع با پیامدهای غم انگیزی که بر زندگی و امکانات غیرنظامیان تأثیر می گذارد، اجتناب کنند.

UNRWA می گوید که به 74000 آواره پناه داده است
آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) می گوید تعداد افرادی که در جستجوی امنیت در غزه مجبور به ترک خانه های خود شده اند به طور قابل توجهی افزایش یافته و به نزدیک به 74000 نفر در طول شبانه روز رسیده است.

این آژانس گفت که آوارگان اکنون در 64 پناهگاه آنروا هستند که با ادامه گلوله باران شدید و حملات هوایی، از جمله بر مناطق غیرنظامی، احتمال افزایش تعداد آنها وجود دارد.

تیم های UNRWA برای خانواده ها سرپناه و آب تمیز فراهم می کنند. در بیانیه ای آمده است: مواد غذایی از جمله مواد غذایی، بسته های بهداشتی و لوازم نظافتی برای تحویل به خانواده ها آماده می شود.

غیرنظامیان باید همیشه محافظت شوند، از جمله در طول جنگ… مدارس و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله آنهایی که به خانواده‌های آواره پناه می‌دهند، هرگز نباید مورد حمله قرار گیرند.»

اسرائیل تخمین می زند: کشته شدگان به 1000 و بیشتر. و زندانیان در دست مقاومت بیش از 150 نفر هستند

براوردهای اسرائیلی منتشر شده توسط رسانه های اسرائیلی نشان می دهد که تعداد کشته شدگان اسرائیلی به هزار نفر و تعداد زندانیانی که توسط مقاومت فلسطین نگهداری می شوند به بیش از 150 نفر رسیده است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت اهرونوت گزارش داد که براوردهای اخیر تعداد کشته شدگان اسرائیلی را هزار نفر و تعداد زندانیان مقاومت فلسطین را بیش از ۱۵۰ نفر تخمین زده است.

در این گزارش امده است که ۷۳ سرباز در میان کشته شدگان اسرائیلی از جمله ۵ عضو تیپ نخبگان گولانی هستند. رسانه های اسرائیلی دیروز گزارش دادند که در میان کشته شدگان در ارتش، فرمانده واحد چند بعدی ارتش، سرهنگ روی لوی، فرمانده گردان ارتباطات، معاون فرمانده واحد ماژلان، فرمانده گروهان، فرمانده جوخه در فرماندهی جبهه داخلی، فرمانده گردان محاسبات 481 و فرمانده خدمه در واحد دودووان بودند.

اسرائیل همچنین کشته شدن فرمانده تیپ نهال (یکی از تیپ های نخبه اسرائیل)، یونتان اشتاینبرگ، در جریان درگیری با یک جنگجوی مقاومت فلسطینی در نزدیکی کرم شالوم را تایید کرد.

رسانه های اسرائیلی حضور افسران ارشد در میان اسرائیلی های ربوده شده مقاومت فلسطین را که حداقل ۱۵۰ زندانی دارند، تایید کردند.

او اشاره کرد که اسرائیل در سومین روز سیل الاقصی» تاکنون هیچ کنترلی بر پاکت غزه ندارد» و به نقل از رئیس شورای امنیت ملی گفت که اشتباه کرده است وقتی گفت حماس ۱۵ سال است که مانع شده است».

ناو هواپیمابر امریکا به شرق مدیترانه

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که ارتش اسرائیل هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی با فرماندهی مرکزی ایالات متحده را تشدید کرده است.

این هماهنگی پس از ان صورت می گیرد که لوید استین وزیر دفاع امریکا از حرکت یک ناو هواپیمابر امریکایی به شرق مدیترانه خبر داد. استین در بیانیه ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد ار فورد و کشتی های جنگی اسکورت ان را به شرق مدیترانه هدایت کرده است و افزود که او برای تقویت اسکادران های جنگنده در منطقه تلاش می کند.

هازم قاسم، سخنگوی حماس گفت: اعلام امریکا برای اوردن یک ناو هواپیمابر به منطقه برای حمایت از اشغال در تجاوز علیه مردم فلسطین، مشارکت واقعی در تجاوز و تلاشی برای بازگرداندن روحیه ارتش اشغالگر سقوط کرده پس از حمله تیپ های قسام است.

قاسم تاکید کرد: «این اقدامات مردم ما یا مقاومت انها را نمی ترساند، که به دفاع از مردم ما و مکان های مقدس ما در نبرد سیل الاقصی ادامه خواهد داد.»

«توفان الاقصی» ادامه دارد

نیروهای فلسطینی با عملیات «توفان الاقصی» که صبح شنبه گذشته اغاز شد، ادامه می دهد که شامل پرتاب راکت به سمت شهرک های اسرائیلی است که همزمان با تهاجم زمینی و هوایی به تل اویو رسید.

تیپ های قسام تعدادی از سربازان و شهرک نشینان اسرائیلی را دستگیر کردند که انتظار می رود تعداد انها در ساعات اینده اعلام شود.

دیروز، تیپ های قسام اعلام کردند که فرودگاه بن گوریون را با ده ها راکت سنگین در پاسخ به جنایات جاری و هدف قرار دادن خانه های غیرنظامیان در غزه که منجر به مرگ بیش از 400 نفر از جمله 72 کودک شد، هدف قرار دادند.

درگیری فلسطینیان با نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری
دامنه عملیات «توفان الاقصی» به کرانه باختری و اورشلیم گسترش یافت، جایی که جوانان فلسطینی از زمان اغاز عملیات با نیروهای اشغالگر در مناطق مختلف درگیر شدند و منجر به مرگ تعدادی از انها شد.

خبرنگار المیادین در کرانه باختری گزارش داد که فلسطینی ها در بسیاری از نقاط کرانه باختری، به ویژه در قلندیه، طولکرم و حبرون با نیروهای اشغالگر روبرو شدند.

امروز صبح، یک جوان فلسطینی با یک بولدوزر به یک ایست بازرسی نظامی در یکی از ورودی های شهر قدیمی حبرون حمله کرد و پس از تیراندازی توسط نیروهای اشغالگر کشته شد.

کرانه باختری دیروز شاهد یک حمله جامع برای محکوم کردن تجاوز اسرائیل به غزه بود، در حالی که رسانه های فلسطینی گزارش دادند که اشغال تمام گذرگاه ها را بسته، مانع ورود و خروج فلسطینی ها از کرانه باختری و قطع بسیاری از جاده های منطقه شده است.

همچنین، مقامات اسرائیلی دیروز محدودیت هایی را برای ورود به مسجد الاقصی اعمال کردند و به تعدادی از نگهبانان و نمازگزاران حمله کردند، در حالی که مهاجران همچنان به حمله به الاقصی ادامه می دهند.

جنبش حماس روز یکشنبه از مردم فلسطین خواست تا هشدار عمومی را بلند کنند و با اشغال در همه نقاط مقابله کنند.


اسرائیل حملات خود به غزه را تشدید می کند: بیش از 400 کشته و 2200 زخمی

اسرائیل همچنان به حملات خشونت آمیز به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می دهد و خانه ها و مساجد غیرنظامیان را در نوار غزه هدف قرار می دهد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تعداد شهدا به 436 شهروند از جمله 91 کودک و 61 زن افزایش یافته است و 2271 شهروند از جمله 244 کودک و 151 زن در نتیجه حملات اسرائیل زخمی شده اند.

خبرنگاران از افزایش تعدادی از شهدا در نتیجه حملات مداوم اسرائیل خبر داد و اشاره کرد که آمبولانس ها پس از بمباران اسرائیل به سمت اردوگاه پناهندگان ساحلی در غرب غزه حرکت می کردند. این خبرنگار همچنین تایید کرد که اشغالگران حملات مداومی را در شرق شهر غزه انجام داده اند.

اسرائیل تعدادی از خانه های مسکونی را هدف قرار داد. صحنه ای در شبکه های اجتماعی از یک جوان فلسطینی که یک کودک فلسطینی را حمل می کرد، که در نتیجه بمباران مداوم هواپیماهای جنگی اشغالی در نوار غزه بزرگ شده بود، پخش شد.

پس از نیمه شب یکشنبه و دوشنبه، اسرائیل مرتکب قتل عام جدیدی علیه خانواده ابوهلال در الرفح در جنوب نوار غزه شد.

به گفته منابع محلی، تعدادی از غیر نظامیان کشته شدند، در حالی که دیگران در نتیجه بمباران مستقیم خانه خانواده ابوهلال در رفح زخمی شدند.

به گفته رسانه های فلسطینی، تعداد شهدا در نتیجه بمباران به ۱۸ نفر افزایش یافته است، در حالی که تعدادی از افراد مفقود شده هنوز زیر آوار هستند.

علاوه بر این، پنج غیرنظامی کشته و دیگران در بمباران یک خانه در شهر القاره، استان خان یونس زخمی شدند.

یک خانه در دیر البلا نیز در بالای ساکنان آن هدف قرار گرفت. چندین شهید از خانه خانواده فیاض در دیر البلا پیدا شدند، در حالی که عملیات نجات ادامه دارد.

حملات مجدد به مناطق شمال شرقی و شمال غربی نوار غزه، در حالی که تیم های دفاع مدنی در بازیابی مجروحان از آوار خانه ها و مکان های هدف با مشکلات بزرگی روبرو هستند.

جنگنده های اسرائیلی یک سری حملات را به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند.

قایق های اسرائیلی به سمت سواحل شهر غزه گلوله شلیک کردند.

تیم های پزشکی توانستند تعدادی از مجروحان و کشته شدگان را از اردوگاه الشاطی در نتیجه هدف قرار دادن مسجد شیخ احمد یاسین و انتقال تعدادی از مجروحان و شهدای دیگر در هدف قرار دادن یک خانه در تل الزعطر منتقل کنند.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که نیروی دریایی اسرائیل به ساحل شهر غزه و سودان شلیک کرد، در حالی که توپخانه چندین مکان در شرق استان خان یونس را بمباران کرد.

مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از کشته شدن بیش از ۴۰۰ شهید از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن و زخمی شدن ۲۳۰۰ نفر از جمله ۲۱۳ کودک و ۱۴۰ زن خبر داد.

PCHR چندین قتل عام را که توسط اسرائیل علیه خانواده ها در نوار غزه انجام شده است، ثبت کرده است.

اسرائیل پس از اعلام رسمی جنگ علیه گروه فلسطینی حماس، برای دومین شب متوالی نوار محاصره شده غزه را بمباران کرد. ارتش این کشور می گوید حدود 100000 نیروی ذخیره در نزدیکی غزه تجمع کرده اند.
درگیری شدید بین افراد مسلح حماس و سربازان اسرائیلی در حداقل سه منطقه در جنوب اسرائیل، از جمله کیبوتز (محل کار مشترک) در کرمیا و در شهرهای اشکلون و سدروت ادامه دارد.
بر اساس گزارش رسانه ها، آخرین آمار کشته شدگان فلسطینی به 413 فلسطینی و بیش از 700 اسرائیلی رسیده است.
حماس و جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند که بیش از 130 نفر را در داخل غزه به اسارت دارند.
حمله غافلگیرانه حماس پس از آن صورت گرفت که شهرک نشینان اسرائیلی در روزهای اخیر به محوطه مسجد الاقصی یورش بردند و در ماه های اخیر تعداد فلسطینی ها به دست اسرائیل کشته شدند.


شمار قربانیان غزه به 436 نفر رسید
مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند که تعداد قربانیان نوار غزه اکنون به 436 نفر رسیده است.

تعداد کشته شدگان شامل 91 کودک است.

اظهارات دیپلمات های اسرائیلی و فلسطینی در سازمان ملل

در حالی که رهبران جهان در تلاش برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران جاری بین اسرائیل و فلسطینی ها هستند، نمایندگان آنها در سازمان ملل سخنان تند را مبادله می کنند.

گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، حماس را به جنایات جنگی متهم کرد و قول داد که زمان آن رسیده است که زیرساخت های تروریستی حماس را از بین ببرند، در حالی که این گروه را «وحشی» خواند.

در پاسخ، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد، پیش از نشست شورای امنیت به خبرنگاران گفت: «محاصره و حملات اسرائیل» نتیجه‌ای نداشت و «هیچ‌کس نباید چیزی بگوید و یا کاری انجام دهد که اسرائیل را تشویق کند تا راه را در پیش بگیرد». خشونتی که مجازات می کندکل جمعیت فلسطین

ریاض ح. منصور، ناظر دائمی فلسطین در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بحث در مورد تحولات اخیر در مسجد الاقصی در بیت المقدس، در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک، نیویورک، ایالات متحده، ژانویه صحبت می کند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress