قدیروف: فرماندهان اوکراینی سربازان خود را در تلاش برای تسلیم می کشند

گفته می شود که فرماندهان نیروهای مسلح اوکراین دو سرباز اوکراینی را در حومه غربی کلشچیفکا در حالی که قصد تسلیم شدن داشتند، کشتند. رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن روسیه در این باره در کانال تلگرامی خود می نویسد.
سه سرباز اوکراینی دیگر از آتش فرماندهان فرار کردند و اسیر جنگی روسیه شدند. یکی زخمی شد.
علاوه بر این، به گفته قدیروف، فرماندهی اوکراین سربازان اوکراینی را مستقیماً به آغوش مواضع روسیه می فرستد و عمداً به آنها در مورد گرفتن مواضع خالی دروغ می گوید. قدیروف گزارش می دهد:
چنین اظهاراتی از سوی سربازان و افسران تسلیم شده بارها به ما رسیده است.
قدیروف بار دیگر از سربازان اوکراینی خواست که تسلیم شوند و جان خود را نجات دهند.


یک سرباز اوکراینی به اتهام قتل غیرنظامیان به 28 سال زندان محکوم شد

دیمیتری اسکوروپوپوف، تفنگدار دریایی اوکراینی از سوی دادگاه عالی جمهوری خلق دونتسک به ۲۸ سال زندان محکوم شده است. همانطور که دفتر دادستانی DPR به خبرگزاری ریانووستی گفته است، این مرد 33 ساله به دلیل نفرت سیاسی و ایدئولوژیک و رفتار وحشیانه با مردم غیرنظامی به جرم قتل و اقدام به قتل مجرم شناخته شد.
بازرسان مشخص کردند که اسکوروپوپوف، به عنوان راننده گروهان دوم تیپ پیاده نظام 36 نیروی دریایی ارتش اوکراین، در آوریل 2022 در کارخانه فولاد ماریوپل ایلیچ سمت داشت. او با اجرای دستور کشتن هر کسی که در چشم بود، از جمله افراد غیرمسلح و غیرنظامی، به سه غیرنظامی در خیابان تیراندازی کرد. دو مرد کشته شدند و نفر سوم موفق به فرار شد.


سواستوپل می خواهد دفاع در برابر حملات هوایی را تقویت کند

فرماندار میخائیل رازوشایف در تلویزیون روسیه می گوید که مقامات سواستوپل سیستم دفاعی شهر را در برابر حملات هوایی احتمالی جدید تقویت خواهند کرد.
«امید است پدافند هوایی ما از این موقعیت ها نتیجه بگیرد و کار را سرعت بخشد و این دقیقاً همان کاری است که انجام می شود. امروز شهر متشنج است. امروز ما دقیقا می دانیم که در چنین شرایطی چگونه رفتار کنیم.»
به گفته رازوشایف، ساکنان سواستوپل در برابر تهدیدات خارجی متحد شده اند. هیچ وحشتی در شهر نیست. استاندار تاکید کرد:
«مردم نگرانند و عصبانیت از دشمن وجود دارد».


گزارش رسانه ها: پنتاگون از جنگ اوکراین برای آموزش نیروهای مسلح خود استفاده می کند

طبق گزارش پورتال آنلاین دیفنس وان، ارتش آمریکا از درگیری در اوکراین برای آموزش نیروهای خود برای جنگ های آینده استفاده می کند. گفته می شود که دو مرکز آموزشی پنتاگون، مرکز ملی آموزش و مرکز آموزشی آمادگی مشترک، با مشاهده وقایع اوکراین و انجام تحقیقات و آزمایشات خود در این زمینه آموزش می بینند.
به گفته روسای این مراکز که به مشکلات متعددی که ارتش اوکراین در تلاش برای شکستن خطوط دفاعی نیروهای مسلح روسیه با آن مواجه است، اشاره می‌کنند، هماهنگی و آموزش همچنان نقش مهمی در عملیات‌های رزمی دارد. پورتال می نویسد:
یکی از مشکلات اصلی امنیت اطلاعات است و به همین دلیل است که مراکز آموزشی حدود یک ماه در این منطقه آموزش برای نیروهای آماده اعزام دارند. به گزارش دیفنس وان، همزمان، هر دو سازمان در حال بررسی و آزمایش احتمالات استفاده از پهپادها و ماهواره ها هستند.


کی یف: هیچ جایگزینی برای عضویت کامل در اتحادیه اروپا نپذیرید


تصویر نمادین دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین از طریق AP
دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین در مصاحبه با روزنامه پولیتیکو گفت که کیف تنها با عضویت کامل در اتحادیه اروپا موافقت می کند و هیچ جایگزینی را که غرب در نظر گرفته است، نمی پذیرد.
او به جایگزینی برای عضویت کامل اشاره می کند که فرانسه و آلمان بر آن اصرار دارند و می تواند مبنایی برای ادغام تدریجی در اتحادیه اروپا باشد. با این حال، شمیگال تصریح می کند که اوکراین گزینه آهسته الحاق را تحمل نخواهد کرد. وی تاکید می کند:
«ما می خواهیم عضو کامل باشیم.»
رئیس دولت همچنین اطمینان دارد که اوکراین ظرف دو سال آینده کاملاً برای عضویت در اتحادیه اروپا آماده خواهد شد.


سفیر چین در روسیه: توقف تحویل تسلیحات برای حل مناقشه در اوکراین ضروری است
پکن بر این باور است که برای حل مناقشه در اوکراین، آتش بس و توقف همه تحویل تسلیحات ضروری است. این چیزی است که سفیر چین در مسکو، ژانگ هانهوی، به تاس توضیح می دهد.
در پاسخ به این سوال که آیا پکن قصد دارد در جریان سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین، طرحی به روز شده برای حل مناقشه اوکراین را به طرف روسیه ارائه کند، سفیر خاطرنشان کرد که طرف چینی «همیشه موضع صلح آمیز خود را حفظ می کند. «نماینده حل تعارضات».


سرباز اوکراینی که سعی تسایم شود توسط هم رزمانش مورد اصابت گلوله قرار گرفت

دو پرسنل نظامی اوکراینی برای تسلیم شدن به نیروهای روسی یکی از رفقای خود را در جمهوری خلق لوگانسک کشتند. آندری ماروچکو، کارشناس نظامی و سرهنگ بازنشسته LPR، به نقل از منابع خود به خبرگزاری ریانووستی گزارش می دهد:
«در نزدیکی شهرک نووسیولوفسکویه، نیروهای روسی به یک پایگاه دشمن شلیک کردند و اکثر جنگنده‌های اوکراینی را کشتند. زمانی که مواضع اوکراینی تصرف شد، سه نفر زنده پیدا شدند و به آنها پیشنهاد شد که تسلیم شوند. یکی سعی کرد تسلیم شود، اما توسط همرزمانش کشته شد.»
به گفته ماروچکو، بازجویی اولیه از زندانیان نشان داد که مرد کشته شده از نظامیان کمپین اوکراینی علیه دونباس بود و «در مورد شکنجه جمعیت بخش اشغالی LPR به خود می بالید.»



گروه خرابکاران اوکراینی در ساحل دنیپر نابود شد

یک گروه شناسایی و خرابکاری نیروهای مسلح اوکراین هنگام آماده شدن برای عبور از دنیپر در نزدیکی شهر نیکولایفکا متلاشی شد. این توسط نماینده خدمات اورژانس منطقه خرسون گزارش شده است. گفته می شود این گروه متشکل از چهار سرباز اوکراینی بوده است.


ستاد کل روسیه: هیچ بسیج بیشتر برنامه ریزی نشده است

مسکو در حال برنامه ریزی برای بسیج بیشتر نیست. دریاسالار ولادیمیر تسیملیانسکی، معاون اداره اصلی سازمان و بسیج، در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت آغاز کمپین پاییز سربازی اجباری گفت:
من می خواهم به ویژه تأکید کنم که در ستاد کل هیچ برنامه ای برای انجام اقدامات بسیج اضافی وجود ندارد.»
زیملیانسکی گزارش می دهد که سربازان و داوطلبان حرفه ای کافی برای تحقق اهداف عملیات نظامی وجود دارد. او اضافه می کند که افرادی که قرار است در اول ژانویه وارد شوندکارزاری که از اکتبر آغاز می شود در عملیات نظامی استفاده نخواهد شد و در مناطق جدید مستقر نخواهد شد.



حملات نیروهای اوکراینی به چندین بخش از جبهه دفع شد

نیروهای مسلح روسیه شش حمله نظامیان اوکراینی به سه بخش از جبهه را دفع کردند. گئورگی مینساشویلی، سخنگوی مطبوعاتی انجمن نظامی جنوب روسیه به خبرگزاری ریانووستی گزارش داد:
واحدهای گروه جنوبی شش حمله ارتش اوکراین به بخش‌های لیسیچانسک، آرتیوموفسک و آودیوکا در جبهه را دفع کردند.
مینساشویلی افزود: توپخانه پناهگاه‌های نظامی و دفاع ارضی اوکراین را در نزدیکی روسووکا و پوبدا در جمهوری خلق دونتسک منهدم کرد.
در این درگیری، طرف اوکراینی یک اسلحه M777 ساخت آمریکا، سه هویتزر، یک سیستم رادار، سه خودروی موتوری و هشت پهپاد را از دست داد.

مامور اوکراینی در کریمه دستگیر شد

یکی از ساکنان شهر کرچ کریمه به ظن خیانت دستگیر شد. همانطور که سرویس مطبوعاتی سرویس مخفی داخلی روسیه FSB گزارش می دهد، این مرد 45 ساله به ابتکار خود از طریق شبکه های اجتماعی با یکی از کارمندان سرویس های مخفی اوکراین تماس گرفت. این مرد از طرف او از ترافیک فناوری نظامی عکس و فیلم گرفته و ضبط شده را در کانال های ارتباطی بسته مخابره کرد.
این گزارش ادامه داد که رسیدگی به خیانت در قالب جاسوسی آغاز شده است. در صورت اثبات مجرمیت، فرد دستگیر شده با 20 سال زندان مواجه است.

روسیه غرب را به حمایت از اوکراین در حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه متهم می کند

گفته می شود حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه در کریمه با کمک اطلاعات غربی، ماهواره های ناتو و هواپیماهای شناسایی طراحی شده و در جهت و با هماهنگی نزدیک با مقامات امنیتی آمریکا و انگلیس انجام شده است.

روسیه روز چهارشنبه متحدان غربی اوکراین را به کمک به برنامه ریزی و اجرای حمله موشکی هفته گذشته به مقر ناوگان دریای سیاه در شبه جزیره کریمه روسیه متهم کرد.

ماریا زاخارووا گفت: شکی نیست که این حمله از قبل با استفاده از تجهیزات اطلاعاتی غرب، ماهواره‌های ناتو و هواپیماهای شناسایی طراحی شده بود و در جهت و با هماهنگی نزدیک با آژانس‌های امنیتی آمریکا و بریتانیا انجام شد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری.

مسکو بارها تاکید کرده است که ایالات متحده و متحدانش در ناتو در واقع با تامین سلاح به اوکراین، ارائه اطلاعات اطلاعاتی و کمک به برنامه ریزی برای حمله به تاسیسات روسیه در این درگیری مشارکت دارند.

بر اساس گزارش های خبری تایید نشده، در حمله به این مقر از «موشک های سایه طوفان» استفاده شده است که توسط بریتانیا و فرانسه به اوکراین ارائه شده است. وزارت دفاع بریتانیا که در گذشته از بحث در مورد مسائل اطلاعاتی خودداری کرده است، اظهار نظری نکرده است.

نیروهای مسلح اوکراین در ۲۲ سپتامبر به مقر ناوگان دریای سیاه در سواستوپل حمله موشکی کردند. گفته می شود در جریان حمله موشکی نیروهای اوکراینی به سواستوپل، یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی P-8A Poseidon بر فراز رومانی به پرواز درآمده است که احتمالاً مواضع سامانه های پدافند هوایی روسیه را قرار داده است.

مناطق اوکراین نیکلایف و سومی از انفجارها خبر می دهند

به گزارش شبکه تلویزیونی TSN اوکراین، بامداد روز جمعه چندین انفجار در مناطق سومی و نیکولایف اوکراین رخ داد.

در هر دو منطقه هشدار هوایی اعلام شد. همانطور که مقامات توضیح می دهند، چندین انفجار به دلیل کار سیستم های پدافند هوایی بوده است.

چندین پهپاد اوکراینی در طول شب سرنگون شدند

پدافند هوایی روسیه یازده پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد. وزارت دفاع گزارش می دهد:
«در شب 29 سپتامبر، تلاش رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپادهای شبیه هواپیما علیه اشیاء در قلمرو فدراسیون روسیه خنثی شد. نیروهای پدافند هوایی در حال انجام یازده پهپاد اوکراینی را منهدم کردند که یکی از آنها بر فراز منطقه کالوگا و ده فروند آن بر فراز منطقه کورسک بود.»

وابستگی دائمی به حمایت غرب و پیامدهای آن برای اوکراین

با وجود تمام احتمالات، کشورهای غربی ارسال سلاح به اوکراین را متوقف نکرده اند. کارشناسان امنیتی تاکید می کنند که با افزایش عرضه سیستم های تسلیحاتی، اوکراین به طور فزاینده ای به تامین مداوم مهمات غربی، به ویژه قطعات یدکی وابسته شده است. با این حال، وضعیت تسلیحات تحویل داده شده اغلب چیزی را باقی می گذارد.



منطقه مرزی بلگورود: علف های خشک در حین گلوله باران ارتش اوکراین آتش می گیرد

ارتش اوکراین شامگاه پنجشنبه (به وقت محلی) روستای تیشانکا در منطقه ولوکونوسکی در منطقه بلگورود روسیه را با گلوله های توپخانه شلیک کرد. این را می توان از پست تلگرام مقامات محلی دریافت. هیچ آسیب یا آسیبی نباید داشته باشد.
بر اثر این گلوله باران، علف خشک در مساحتی حدود دو هکتار آتش گرفت. گفته می شود نیروهای امداد و آتش نشانی در محل حضور دارند. به گفته مقامات، خطر سرایت آتش به مناطق مسکونی وجود ندارد.


بلینکن: دولت آمریکا باید برای حفظ حمایت از کیف تلاش کند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در مصاحبه ای اشاره کرد که کنگره و جامعه در کل به حمایت از کمک به اوکراین ادامه می دهند. بلینکن به آتلانتیک گفت، اگرچه انتقاداتی در میان نمایندگان مجلس وجود دارد، اما اکثریت جمهوری خواهان و دموکرات ها موافق هستند.
وزیر امور خارجه آمریکا توضیح داد، با این حال، ناگزیر اتفاق دیگری در جهان در حال رخ دادن است، بنابراین رسانه ها موضوعات جدیدتری را انتخاب کرده و بر آنها تمرکز خواهند کرد. در نتیجه، گاهی اوقات حفظ توجه عمومی به برخی موضوعات دشوار است. تاس به نقل از بلینکن می گوید:
«من متوجه کاهش حمایت از کیف نشده‌ام. اما باید دائماً روی آن کار کنیم.»


لیتوانی از استونی می خواهد به ائتلاف مین زدایی اوکراین بپیوندد

ویلنیوس از تالین خواسته است به ائتلاف بین المللی برای مین زدایی در اوکراین بپیوندد. این را خبرگزاری تاس گزارش داده است. آرویداس آنوشاوسکاس، وزیر دفاع لیتوانی، چنین پیشنهادی را به سفیر استونی در لیتوانی، کایمو کووسک ارائه کرد. وی در این زمینه از جمله گفت:
اوکراین تعهد بلندمدت ما است. ما از استونی می خواهیم به ائتلاف مین زدایی در اوکراین بپیوندد.
از استونی دعوت شد تا از لحاظ مالی و فنی در ائتلاف شرکت کند و در آموزش کارشناسان مین زدایی شرکت کند.


پولیتیکو: سیاست های کمیسیون اتحادیه اروپا درگیری بین لهستان و اوکراین را تشدید می کند

سیاست های کمیسیون اروپا به تشدید درگیری بین ورشو و کیف در ارتباط با بحث بر سر واردات غلات از اوکراین به اتحادیه اروپا منجر شده است. این را روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از مقامات اروپایی می نویسد.
به نوشته این روزنامه، اعمال تحریم واردات غلات اوکراین در ابتدا امتیازی به جناح محافظه کار نمایندگان پارلمان اروپا بود که تنها تناقضات سیاسی بین لهستان و اوکراین را تشدید کرد. اکنون به دلیل استراتژی ناکارآمد کمیسیون اروپا، اوضاع به حدی بالا گرفته است که به سختی می توان بدون ضرر از این موضوع خارج شد.
پولیتیکو توضیح می دهد:
«اگر تنش زدایی مورد انتظار مقامات اروپایی به یک سراب تبدیل شود، کمیسیون اروپا را در تنگنا قرار خواهد داد. سایر کشورهای اتحادیه اروپا به طور فزاینده ای عصبی می شوند که تحریم های یکجانبه می تواند سابقه ای برای محدودیت های بازار واحد ایجاد کند.»
پس چگونه اتحادیه اروپا می تواند از این آشفتگی خودساخته خارج شود؟مقامات اتحادیه اروپا و اوکراین خوشبین تر استدلال می کنند که تنش ها فقط می تواند از این به بعد کاهش یابد – اگرچه مذاکرات دوجانبه بین وزرای کشاورزی لهستان و اوکراین در روز چهارشنبه هیچ پیشرفتی فوری نداشت.


سربازان توپخانه روسیه نارنجک انداز های استتار شده اوکراینی را از بین بردند

توپخانه های روسیه بسیج شده در اورال یک نارنجک انداز مخفی متعلق به واحدهای اوکراینی را منهدم کردند. این را ریانووستی به نقل از فرمانده یک لشکر هویتزر گزارش داده است. این خبرگزاری فیلم مربوطه را در وب سایت خود به اشتراک گذاشته است.
این افسر گفت که این اسلحه بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط یک گردان شناسایی با استفاده از پهپادها کشف شده است. از او نقل شده است که گفت:
«در این مورد، ما از قبل برد تقریبی نارنجک‌انداز را می‌دانستیم، اما چون شلیک نمی‌کرد، باید برای جستجو تلاش می‌کردیم.»
علاوه بر این، گفته می شود که ابزار جنگ الکترونیک نیروهای اوکراینی فعالیت سربازان روسی را دشوارتر کرده است. گفته می شود برای انهدام هدف ده گلوله کالیبر 122 میلی متری به سمت آن شلیک شده است.


استولتنبرگ: حمایت بیشتر از کیف بهترین راه برای صلح است

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از اویکا سیلیوا، نخست وزیر جدید لتونی در مقر ائتلاف آتلانتیک شمالی در بروکسل استقبال کرد. استولتنبرگ در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک از سیلیوا به خاطر کمک های لتونی به ناتو از جمله حمایت نظامی از اوکراین و نقش این کشور در عملیات در کوزوو و عراق تشکر کرد.
رئیس ناتو همچنین از کمک های متحدان، از جمله تحویل اولین تانک های جنگی اصلی آبرامز ساخت ایالات متحده استقبال کرد. به نوبه خود، نخست وزیر لتونی، Siliņa، در اولین سفر خود به بروکسل پس از تصدی مسئولیت، حمایت کشورش از اوکراین را تکرار کرد. علاوه بر این، Siliņa اظهار داشت که برای اطمینان از صلح طولانی مدت در اروپا، اوکراین باید در ناتو مورد استقبال قرار گیرد.

چراغ سبز برای سرمایه گذاری مشترک راین‌متال در اوکراین

گروه آلمانی راین متال مجاز به راه اندازی یک سرمایه گذاری مشترک با یک شرکت دفاعی از اوکراین است. دفتر کارتل فدرال این موضوع را تایید کرده است، همانطور که این مقام روز پنجشنبه در بن اعلام کرد.
این سرمایه گذاری مشترک مستقر در کیف برای ساخت و نگهداری وسایل نقلیه نظامی در نظر گرفته شده است. شرکت شریک، صنعت دفاع اوکراین (UDI)، یک شرکت دولتی با حدود 67000 کارمند است. آندریاس مونت، رئیس دفتر کارتل گفت:
«این پروژه منجر به همپوشانی رقابتی در آلمان نخواهد شد.»

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress