«زندگی ادامه دارد» – دریاسالار «کشته شده» توسط اوکراین مصاحبه تلویزیونی می کند

دریاسالار ویکتور سوکولوف، فرمانده ناوگان دریای سیاه که به نقل از رسانه های غربی در یک حمله کشته شد، روز سه شنبه مصاحبه ای تلویزیونی انجام داد. دریاسالار وقتی از او پرسیده شد که آیا چند کلمه در مورد این حادثه برای ساکنان سواستوپل دارد، پاسخ داد:
هیچ اتفاقی برای ما نیفتاده است. زندگی ادامه دارد. ناوگان دریای سیاه با اطمینان و موفقیت وظایف محول شده توسط فرماندهی را انجام می دهد.
ارتش اوکراین در 22 سپتامبر به مقر ناوگان دریای سیاه حمله کرد. به گفته رسانه های غربی، این حمله با موفقیت بزرگی همراه بود، زیرا طبق گزارش ها، 34 افسر روسی و دریاسالار کشته شدند.


روزنامه لهستانی: مردم اوکراین در آستانه انقراض هستند

آیا ولادیمیر زلنسکی و دولتش به خاطر تصمیماتشان که منجر به نابودی مردم اوکراین شد، هرگز محاکمه خواهند شد؟ این سوالی است که نویسندگان روزنامه لهستانی Myśl Polska می پرسند. آنها به این نتیجه می رسند که بعید است چنین باشد.
روزنامه نوشت: در مرحله کنونی درگیری، تلفات اوکراین بسیار زیاد است و ظرفیت بسیج این کشور عملاً تمام شده است. صدها هزار کشته و حتی زخمی بیشتر باید عزادار شوند. مقامات در حال حاضر به بیماران سل و افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی «بلیت» ورود به سنگرها می‌دهند. Myśl Polska می نویسد که در نتیجه، کشور به سرعت در حال از دست دادن جمعیت است:
«کارشناسان یک حفره جمعیتی بزرگ در اوکراین را پیش بینی می کنند. الکساندر گلادون محقق جمعیت اوکراین معتقد است که تعداد شهروندان اوکراینی در دو دهه آینده به 30 میلیون کاهش خواهد یافت (تا فوریه 2022 حدود 43 میلیون نفر بود). باید تاکید کرد که ما در مورد شهروندان کشور صحبت می کنیم نه ساکنان آن. بر اساس برآوردهای فعلی، تعداد آنها در حال حاضر حدود 20 میلیون نفر است.
این احتمال وجود دارد که پس از پایان جنگ، کسانی که توانستند زنده بمانند مهاجرت را انتخاب کنند، در حالی که کسانی که زودتر کشور را ترک کردند، نمی خواهند بازگردند.

سخنگوی کرملین: روسیه باید هزینه های دفاعی خود را افزایش دهد

به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روسیه به دلیل جنگ ترکیبی علیه این کشور باید هزینه های دفاعی خود را افزایش دهد. وی در گفتگو با خبرنگاران درباره لایحه بودجه آینده کشور گفت:
«البته چنین افزایش بودجه ضروری است، کاملا ضروری است، زیرا ما در یک وضعیت جنگ ترکیبی زندگی می کنیم که علیه ما راه اندازی شده است. ما به عملیات نظامی ویژه ادامه می دهیم و این مستلزم هزینه های کلان است.»
گزارش ها حاکی از آن است که پیش نویس بودجه روسیه برای سال های 2024-2026 حمایت اجتماعی و دفاع را در اولویت قرار داده است. همچنین توسعه فناوری و توسعه زیرساخت را فراهم می کند. پیش از این، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی، گفته بود که بودجه پیش‌بینی شده در پیش‌نویس بودجه برای سه سال آینده برای تمام اهداف برنامه‌ریزی شده کافی است. وی در عین حال تز «همه چیز برای جبهه، همه چیز برای پیروزی» را یکی از اولویت ها عنوان کرد.


رئیس دولت: اقتصاد روسیه نرخ بهبود بالایی از فعالیت های اقتصادی را نشان می دهد

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه می گوید که سرعت بهبود فعالیت های اقتصادی در روسیه بالاتر از پیش بینی ها است. او اضافه می کند:
بر اساس اعلام وزارت توسعه اقتصادی، رشد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال می تواند از دو و نیم درصد فراتر رود.
چنین پویایی به لطف اجرای دستورالعمل های رئیس جمهور روسیه، اقدامات انعطاف پذیر و سریع دولت در هماهنگی با بانک روسیه امکان پذیر شده است. این امر امکان غلبه بر بسیاری از چالش ها و حمایت از صنایع پایه، بنگاه های کوچک و متوسط، ستون فقرات اقتصاد و شهروندان را فراهم کرد.


ورشو: توافقی وجود نخواهد داشت، تحریم غلات اوکراین همچنان باقی است

علیرغم پیشنهادهای اوکراین برای حل بحران غلات، لهستان موضع خود را تغییر نخواهد داد. این را پیوتر مولر، سخنگوی دولت لهستان در شبکه تلویزیونی جمهوری لهستان اعلام کرد. او گفت:
تا زمانی که به این نتیجه نرسیم که غلات تأثیر منفی بر بازار کشاورزی ما ندارد، تحریم باقی خواهد ماند، که در آینده قابل پیش‌بینی چنین نخواهد بود.»
این سیاستمدار همچنین گزارش داد که اوکراین می خواهد کالاهایش دوباره بدون محدودیت به لهستان وارد شود، اما این می تواند بازار لهستان را بی ثبات کند.

بلومبرگ: ناتو حفاظت از خطوط لوله زیر آب را به دلیل حمله نورد استریم تقویت می کند

همانطور که خبرگزاری بلومبرگ گزارش می دهد، کشورهای ناتو به دلیل نگرانی از حملات احتمالی به زیرساخت های دریایی توسط نیروی دریایی روسیه پس از انفجار ناو شمال، می خواهند شبکه ای از حسگرها و پهپادهای دریایی را برای «تشخیص فعالیت های مشکوک در نیروی دریایی روسیه» راه اندازی کنند. خطوط لوله گاز جریانی»برای اینکه بتوانیم نزدیکی زیرساخت های حیاتی زیر آب را در زمان واقعی تشخیص دهیم.» در گزارشی از آژانس آمده است:

چهارده کشور ناتو و سوئد در حال آزمایش پهپادهای دریایی، حسگرها و استفاده از هوش مصنوعی در یک رزمایش 12 روزه در سواحل پرتغال هستند که روز جمعه به پایان می رسد. به گفته سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، این رزمایش در حالی انجام می شود که روسیه به نقشه کشی کابل ها و خطوط لوله متحدان به عنوان اهداف احتمالی آینده ادامه می دهد.

ناتو هنوز رسماً هیچ بازیگری را مسئول انفجارهای خط لوله نورد استریم معرفی نکرده است و نشان می‌دهد که نسبت دادن چنین حملاتی برای دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی چقدر دشوار است. ژنرال هانس ورنر ویرمن، رئیس بخش حفاظت از زیرساخت‌های زیردریایی ناتو، گفت: شناسایی بی‌درنگ «یک سیگنال بازدارنده به دشمن، خواه روسیه یا شخص دیگری، ارسال می‌کند.»
بر اساس مفهوم جدید، هنگامی که یک تهدید بالقوه از طریق حسگرهای ویژه در زیرساخت‌ها مانند کابل‌های زیردریایی فیبر نوری و خطوط لوله گاز شناسایی شود، ناتو پهپادهای هوایی، سطحی و زیر آب را برای رهگیری و اسکورت اهداف مشکوک مستقر خواهد کرد.

ارتش اوکراین نیروها را به جبهه نزدیک آرتیوموفسک منتقل می کند

فرماندهی ارتش اوکراین در مواجهه با خسارات سنگین، بخشی از نیروهای خود را از جهت کراسنی لیمان به آرتیوموفسک (باخموت) با هدف یورش به جناح های جنوبی مواضع روسیه منتقل می کند. این را یان گاگین، مشاور رئیس جمهوری خلق دونتسک (DPR) گزارش کرده است.
بر اساس یافته‌های ما، دشمن بخش قابل‌توجهی از گروه را از نزدیک کرمنایا به منطقه شهر آندریوفکا در جناح جنوبی آرتیوموفسک منتقل کرده است تا از آنها در حمله به آنجا استفاده کند.
گاگین این امر را به این واقعیت نسبت می دهد که تلفات ارتش اوکراین در جبهه نزدیک آرتیوموفسک به چند صد کشته و زخمی می رسد. همانطور که گاگین توضیح می دهد، حداقل دو گروه از ارتش اوکراین که قبلاً در نبرد در نزدیکی آرتیوموفسک شرکت کرده بودند، باید دوباره تعیین تکلیف شوند.



رسانه ها: لهستان از اتحادیه اروپا می خواهد که ذخایر مالی برای پناهجویان از اوکراین فراهم کند

ورشو عجله ای برای تمدید حمایت موقت برای پناهندگان اوکراینی ندارد، که تحت آن کار، تامین اجتماعی و مراقبت های پزشکی در کشور دریافت می کنند. از اتحادیه اروپا خواسته شده است تا برای نیازهای اوکراینی ها ذخایر مالی ویژه ایجاد کند. این را رادیو RMF FM به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده گزارش شده است.
لهستان نمی‌خواهد نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا در روز پنج‌شنبه برای تصمیم‌گیری درباره تمدید حفاظت موقت از پناهندگان اوکراینی تا مارس 2025 برگزار شود.

به گفته فرستنده رادیویی مقامات لهستانی «به ایده گسترش حفاظت به طور قاطع «نه» نمی گویند.

با این حال، آنها مایلند تصمیم گیری در مورد این موضوع را به تعویق بیندازند و اجازه دهند قبل از آن رایزنی در سطح سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا انجام شود.

بر اساس اطلاعات غیررسمی، طرف لهستانی خواستار «ایجاد ذخیره مالی ویژه ای است که از آن نیازهای پناهندگان پرداخت می شود.»

ارتش اوکراین باید پیاده راهپیمایی کند

به گفته کریل بودانوف، رئیس بخش اصلی شناسایی وزارت دفاع اوکراین، نیروهای اوکراینی عمدتاً با پای پیاده در حال راه‌پیمایی هستند. بودانوف در مصاحبه ای با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال می گوید:

«متأسفانه بیشتر حملات ما با پای پیاده است.»

در آغاز ماه سپتامبر، بودانوف قبلاً اعلام کرده بود که ضدحمله اوکراین کندتر از آنچه او می خواست پیش می رود. اما او اطمینان داد که حتی در هوای سرد نیز ادامه خواهد داشت.



رسمی: در جبهه نزدیک اورخوف، سربازان اوکراینی هر روز سلاح های خود را زمین می گذارند

دو تا پنج سرباز ارتش اوکراین هر روز سلاح های خود را در منطقه اورخوف در منطقه زاپوروژیه زمین می گذارند. این توسط رئیس جنبش «ما با روسیه هستیم» و یکی از اعضای اداره منطقه ای زاپوریژیا ولادیمیر روگوف گزارش شده است.

ما می توانیم در مورد تسلیم منظم دشمن و فرار به طرف صلح آمیز صحبت کنیم. حداقل دو تا پنج نفر در روز در جهت اورخوف، در منطقه Rabotino و Verbovoye. آنها همیشه تسلیم می شوند.



فوربس: کیف به دلیل کمبود تجهیزات در حال ساخت نفربرهای زرهی بداهه است

مجله آمریکایی فوربس می نویسد، به دلیل کمبود تجهیزات نظامی، ارتش اوکراین در حال تبدیل ترابری MT-LB به نفربرهای زرهی در مقیاس وسیع است. وسایل نقلیه BMP-1LB حاصل می تواند تا هشت مرد را حمل کند، اما چندین معایب جدی دارد. در میان چیزهای دیگر، زره اضافی بر تحرک وسیله نقلیه تأثیر می گذارد و آن را به همان سرعت سربازان پیاده در هنگام رانندگی در زمین های جنگلی می کند.

اگرچه وسایل نقلیه بداهه بسیار گران قیمت هستند، اما هنوز تنها به یک مسلسل مجهز هستند. فوربس ادامه داد: آنها همچنین ناپایدار و مستعد خرابی در نظر گرفته می شوند. مجله آمریکایی می نویسد که اگر یکی از این وسایل نقلیه خراب شود، تنها مسلسل نصب شده در نبرد کاملا بی استفاده خواهد بود.



گزارش رسانه ها: اوکراین شکست می خورد – ایالات متحده جبهه های جدیدی را علیه روسیه باز می کند

روزنامه قطری الوطن می نویسد که واشنگتن با شکست اوکراین جبهه های جدیدی را علیه روسیه باز می کند. به گفته این روزنامه، ظاهراً ایالات متحده برای مقاومت روسیه آماده نبود و اکنون تصمیم گرفته است تا جایی که ممکن است در اطراف روسیه نقاط دردسر ایجاد کند. به گفته غرب، این می تواند به تضعیف روسیه منجر شود. در مقاله آمده است:
«آمریکا با واقعیتی ناامید کننده مواجه شده است. اینگونه است که دولت آمریکا شروع به گشودن جبهه های جدید علیه روسیه کرده است.»
این روزنامه از مولداوی و قفقاز جنوبی به عنوان مناطقی برای این فعالیت ها نام می برد.

نمایندگان مجلس ایالات متحده لایحه برای قطع کمک به اوکراین را رد کردند.

نتایج رای گیری نشان می دهد که هر دو پیشنهاد ارائه شده در مجلس نمایندگان ایالات متحده برای قطع کمک به اوکراین رد شد.
در مجموع 330 قانونگذار، از جمله 117 جمهوری خواه، به اصلاحیه حذف بودجه اوکراین از پیش نویس بودجه وزارت ارتش ایالات متحده رای منفی دادند. در همان زمان، 104 جمهوری خواه به نفع آن صحبت کردند.
علاوه بر این، 93 نماینده به لغو کامل کمک به کیف رای مثبت دادند، در حالی که 339 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به آن رای منفی دادند، به این معنی که اصلاحیه دوم نیز تصویب نشد.



رسوایی نازی ها: ترودو یک عذرخواهی نیمه جان کرد – مخالفان کانادا به شدت انتقاد کردند

پس از تجلیل از مرد سابق اس اس در پارلمان کانادا، نخست وزیر ترودو به خاطر رسوایی دیپلماتیک – اما مهمتر از همه از رئیس جمهور زلنسکی – عذرخواهی کرد. ترودو رئیس مجلس را مسئول دعوت و تکریم سرباز اس اس دانست و روسیه را متهم کرد که از این حادثه برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کند.
انتقادات تند در ارتباط با کل رسوایی نازی ها در پارلمان از سوی مخالفان کانادا وارد شد: «نخست وزیر خود شهروندان کانادایی را نازی خوانده است. او اکنون باید شجاعت داشته باشد که امروز بایستد و مسئولیت را بر عهده بگیرد.»
اما این همه ماجرا نیست: در پی رسوایی سربازان اس اس، برخی جزئیات نامطمئن در مورد خانواده معاون نخست وزیر کانادا اکنون آشکار شده است – کریستیا فریلند به شدت تمایلی به پاسخ دادن به سؤالات مربوط به نازیسم در این کشور ندارد.



سربازان اوکراینی به بهانه تسلیم شدن اقدام به حمله فریبکارانه می کنند

سربازان اوکراینی به بهانه تسلیم شدن به مواضع واحدهای روسی در نزدیکی اسپورنویه در جمهوری خلق لوگانسک حمله کردند. تلاش برای حمله دفع شد، طرف اوکراینی حداقل هشت سرباز را از دست داد و یک مرد زخمی اسیر شد. به گزارش تاس، این را یکی از فرماندهان گردان با علامت تماس زنیت گزارش کرده است.
«وقتی دشمن به مواضع ما نزدیک شد، سعی کرد ما را فریب دهد: او از فرکانس های ما گزارش داد و گفت که می آید تسلیم شود. 13 نفر. من فکر کردم: «عجیب است، جنگ به معنای واقعی وجود نداشت.» اتفاقاً آنها با پرچم سفید راهپیمایی کردند. اولین نفری که بالا آمد با مین برخورد کرد. به گروهان دستور دادم که نگذارند از 50 متر نزدیکتر شوند و در 50 متری دستور بدهند که یکی یکی به سمت مواضع ما روی زمین بخزند. آنها این را دوست نداشتند، آتش گشودند و نارنجک پرتاب کردند. ما با اسلحه سبک تیراندازی کردیم.»
در همان زمان، یکی دیگر از نیروهای اوکراینی تلاش کرد تا به همان موقعیت روسیه از جناح دیگر حمله کند. آنها موفق شدند یک خندق متروکه را اشغال کنند. سپس توسط یک پهپاد شناسایی روسی شناسایی و با شلیک خمپاره مجبور به عقب نشینی شدند.
به گزارش زنیت، در مجموع، ارتش اوکراین حدود 35 نفر را به این حمله فرستاد که حداقل هشت نفر از آنها کشته شدند. وی افزود: ممکن است تعداد کشته ها و زخمی ها بیشتر باشد زیرا نیروهای عقب نشینی نیز با خمپاره مورد حمله قرار گرفته اند.

لاوروف: غرب تمامیت ارضی اوکراین را نابود کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با تاس گفت: کشورهای غربی با اعتراف به عدم اجرای توافقات مینسک، تمامیت ارضی اوکراین را از بین برده اند.
«زمانی که نویسندگان قراردادهای مینسک که در کنار ولادیمیر پوتین شرکت داشتند، آشکارا اعتراف کردند که در واقع او را فریب داده‌اند و به هیچ وجه به توافقات عمل نخواهند کرد، این آنها بودند که تمامیت ارضی اوکراین را نابود کردند. ظاهراً الان خیلی نگرانند.»
لاوروف یادآور می‌شود که آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور سابق فرانسه و پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، سال گذشته اعتراف کردند که توافق‌نامه‌های مینسک تنها برای خرید زمان مفید است. برای پر کردن زرادخانه های نظامی رژیم اوکراین برای درگیری با فدراسیون روسیه. لاوروف به معنای واقعی کلمه:
«اگر آنها به توافقات مینسک پایبند بودند، تمامیت ارضی اوکراین تضمین می شد. زیرا جوهر آنها این بود: تمامیت ارضی با اعطای وضعیت ویژه به دونباس – جمهوری های خلق لوهانسک و دونتسک» احیا خواهد شد.»


سربازان اوکراینی سلاح ها را در نزدیکی رابوتینو و پیاتیچاتکی زمین گذاشتند

گروهی از سربازان اوکراینی در نزدیکی شهرک‌های رابوتینو و پیاچاتکی در بخش زاپوروژیه، جایی که حملات ناموفق به مواضع یگان‌های روسی ادامه دارد، تسلیم نیروهای روسیه شدند. این را وزارت دفاع روسیه گزارش داده و می افزاید:
سربازان اوکراینی با آگاهی از این که توانایی تجهیزات نظامی ارائه شده توسط کشورهای غربی اغراق آمیز است، ترجیح می دهند به جای تسلیم شدن در مقابل سربازان روسی بدون هیچ اثری در میدان نبرد تسلیم شوند.
گفته می شود اسرای اوکراینی بر این عقیده هستند که جنگجویان ناآماده به دستور آنها به سلاخی کشیده می شوند. به گزارش تاس، دیمیتری استانیسلاوچوک، اسیر جنگی در تیپ 82 هوابرد ارتش اوکراین، توضیح می دهد:

«آنها این خودروهای آلمانی را به ما دادند که نمی توانند رانندگی کنند، آنها متعلق به دهه 70 هستند. من معتقدم که حتی تجهیزات شوروی که به خوبی نگهداری شده اند، مرتبه بهتری دارند.»
به گفته اسیر جنگی ایگور کشچوک که در بریتانیا آموزش دیده است، نگرش نسبت به افسران ارتش اوکراین در اسارت خوب است:
«آنها با ما خوب رفتار می کنند، حتی در مورد غذا. من تعجب کردم. انتظار تعویض دارم، می خواهم نزد بستگانم برگردم.»


تانک آبرامز: نگرانی نظامی کی یف توانایی رزمی محدودی دارد

به گفته ایلیا یولاش، مدیر سرویس مطبوعاتی گروه ارتش شرقی نیروهای مسلح اوکراین، افسران ارتش اوکراین بیم دارند که توانایی عملیاتی تانک های آبرامز که واشنگتن به کی یف تحویل داده است، به دلیل شرایط بد آب و هوایی آسیب ببیند. نقل می کنندروزنامه نگاران آژانس مطبوعاتی RBK اوکراین به درخواست مربوطه پاسخ دادند.


انفجار در نیکولایف و کریووی روگ

صدای انفجار در نیکولایف، پایتخت منطقه تحت کنترل اوکراین به همین نام شنیده می شود. این را ایستگاه تلویزیونی داس عمومی اوکراین با اشاره به خبرنگاران خود در سایت گزارش داده است. بر اساس نقشه های مربوطه، در حال حاضر یک هشدار هوایی در منطقه نیکولایف اعمال می شود.
این ایستگاه همچنین چیزی مشابه را در مورد بخشی از منطقه خرسون گزارش می دهد که از جمله پایتختی به همین نام هنوز تحت کنترل کیف است.
پروکودین، رئیس اداره مدنی و نظامی منطقه ای گزارش می دهد: «خرسون زیر آتش گسترده ای قرار گرفته است.
فعالیت نیروی هوایی روسیه ثبت شده بود. او افزود که حملات موشکی هدایت شونده نیز امکان پذیر است.
پیش از این نیروی هوایی اوکراین از حرکت هواپیماهای بدون سرنشین به سمت این منطقه خبر داده بود.
علاوه بر توپخانه روسیه، همانطور که در بالا اشاره شد، گفته می شود که نیروی هوایی روسیه نیز بر فراز منطقه خرسون فعال است: دو جنگنده سوخو سو-34 ماموریت جنگی خود را حدود ساعت 22:34 به وقت مسکو در آنجا انجام دادند. قبلاً همین ماشین ها یک ساعت و نیم زودتر موشک های کروز شلیک می کردندبه فرودگاه نظامی کولبکینو در نزدیکی نیکولایف. در مورد نیکولایف، منابع محلی از کانال های تلگرامی روسیه نیز گزارش می دهند که پایگاه هوایی نظامی کولبکینو در نزدیکی شهر، همانطور که در اوایل این هفته اتفاق افتاد، مورد اصابت قرار گرفت. سه موشک هدایت شونده به آنجا اصابت کرد.
فیلم‌های ویدئویی تاکنون از منطقه خرسون منتشر شده است (به بالا مراجعه کنید) که تاثیر چهار بمب نیم تنی را بر ساختمان‌هایی که شبیه سیلوهای مواد فله هستند نشان می‌دهد. گفته می شود این اتفاق در شهر کازازکویه رخ داده است.
گفته می شود که دست کم پنج انفجار مهیب نیز کریوی روگ، پایتخت منطقه ای به همین نام و حومه آن را لرزاند. همچنین یک فرودگاه نظامی در این نزدیکی وجود دارد، Dolgintsevo – جایی که ارتش روسیه اخیراً یک هواپیمای جنگنده MiG-29 نیروهای مسلح اوکراین را با استفاده از یک پهپاد سبک Lancet از اصلاحات جدید و بالاتر منهدم کرد.


رهبر دونتسک: تمرکز نیروهای اوکراینی در جنوب جبهه

ارتش کیف در بخش زاپورژیه ذخایر خود را در فاصله 15 تا 20 کیلومتری خط مقدم، نه چندان دور از Ugledar در جمهوری خلق دونتسک روسیه متمرکز کرده است. بنابراین، دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری دونتسک، انتظار دارد به زودی اقدامات تهاجمی بیشتری از سوی اوکراین انجام شود. با این حال، پوشیلین در این زمینه مطمئن بود:
ما در حال آماده سازی و تنظیم هر چیزی هستیم که لازم است.
خبرگزاری روسی تاس به نقل از پوشیلین ادامه می دهد: حملات اوکراین در نزدیکی Rabtino و Verbovoye در منطقه Orekhov در جبهه Zaporozhye در 27 سپتامبر بی نتیجه بود.
اوضاع همچنان گرم است، اما قابل کنترل است. در 24 ساعت گذشته، دشمن نتوانسته است تغییرات مهمی ایجاد کند یا موقعیت شروع خود را بهبود بخشد.
به اصطلاح ضد حمله کیف از 4 ژوئن 2023 ادامه دارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اطلاعاتی را در 12 سپتامبر منتشر کرد که نشان می دهد ارتش اوکراین در این مدت بیش از 70000 سرباز خود را از دست داده است. همچنین حدود 18000 تانک و خودروی زرهی وجود دارد.


مورخ اسرائیلی: آنها دقیقا می دانستند این قاتل کیست – ننگ بر کانادا!

در جریان سفر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به اتاوا، پارلمان کانادا از یکی از همدستان نازی‌ها با «تشویق ایستاده» استقبال کرد و جنجال و انتقاد شدیدی را برانگیخت. درباره این حادثه با گیدئون گریف، مورخ اسرائیلی و محقق هولوکاست گفت‌وگو کردیم.
گریف عقیده خود را بیان کرد که رئیس مجلس عوام کانادا که از سرباز اس اس دعوت کرده است، باید دقیقاً می دانسته است که از چه کسانی به عنوان قهرمان تقدیر می کند.


«این برای آنها مقدس است» – زاخارووا در مورد تشویق اس اس نازی ها در پارلمان کانادا

سکوت و امتناع قدرت های غربی از محکوم کردن تکریم نازی 98 ساله از لشگر اس اس گالیسیا یاروسلاو هونکا با کف زدن های رعد و برق در پارلمان کانادا شرم آور است. ماریا زاخارووا این را در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت. به سختی می توان انتظار واکنش مناسب از لندن، واشنگتن و پاریس را داشت. از آنجایی که نازی است، و این چیزی مقدس است، او با طعنه گزنده نظر داد.


نظامی اوکراینی: کیف در قسمت جلویی خرسون فاقد سوخت است

رانندگان نظامی اوکراینی در جبهه در منطقه خرسون روسیه به عنوان تفنگدار به واحدهای پیاده نظام گماشته می شوند. دلیل آن کمبود سوخت است که اخیراً نیروهای کیف در آنجا از آن رنج می برند. این را خبرگزاری روسی تاس با اشاره به یکی از نمایندگان خدمات عملیاتی روسیه در منطقه مورد بحث – که از رهگیری دستور مربوطه اوکراین صحبت می کند، گزارش داده است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress