ترجمه مجله هفته

در روز سه‌شنبه، کره شمالی به ایالات متحده آمریکا اتهام زد که سال ۲۰۲۳ را به «سالی بسیار خطرناک» تبدیل کرده است. سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت که واشنگتن در تلاش است تا جنگ هسته‌ای را تحریک کند.

کره شمالی هم ایالات متحده و هم کره جنوبی را به تشدید تنش‌ها متهم کرد که خطر درگیری در منطقه را افزایش می‌دهد. کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل، گفت که واشنگتن در تلاش است تا «نسخه آسیایی ناتو» را ایجاد کند، پیمان نظامی که علاوه بر کشورهای اروپایی، ایالات متحده و کانادا نیز عضو آن هستند.

کیم گفت: «به دلیل هیستری بی‌پروا و مداوم ایالات متحده و پیروان آن در مورد رویارویی هسته‌ای، سال ۲۰۲۳ به عنوان یک سال بسیار خطرناک ثبت شده است که وضعیت امنیتی نظامی در شبه‌جزیره کره و اطراف آن را به لبه یک جنگ هسته‌ای کشانده است.»

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، گفت: «ایالات متحده در حال تحقق قصد جنگ‌افروزانه خود برای تحریک جنگ هسته‌ای است» و تلاش ایالات متحده برای ایجاد «ناتو آسیا» در واقع یک «ساختار جدید جنگ سرد در شمال شرق آسیا» را ایجاد می‌کند.

کیم در سخنرانی خود به سران جهان، سخنان تندتری نسبت به جلسه مشابه مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته داشت. طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ایالات متحده، چنین زبان واضحی برای کشوری که برنامه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد همیشه قابل توجه است، اما برای پیونگ‌یانگ، دولتی که گاهی اوقات در بیانیه‌های عمومی خود به اغراق می‌پردازد، غیرعادی نیست.

کره شمالی خود اعلام کرد که ماه گذشته شبیه‌سازی کرده است که چگونه می‌تواند در صورت جنگ، خاک کره جنوبی را تصرف کند. این تمرین شامل دفاع از یک تهاجم ناگهانی با حمله متقابل برای تصرف «تمام قلمرو نیمه جنوبی» و ایجاد «خاک سوخته» بود، به گفته دولت کره شمالی در بیانیه‌ای در ماه آگوست.

مسکو، پیونگ‌یانگ و پکن هم‌اکنون به دلیل اتحاد جدید سه‌جانبه ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن در اقیانوس آرام، هشدار داده‌اند. ایالات متحده در حال حاضر در حال کار بر گسترش ناتو به آسیای دور است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress