در کانادا، یک بازمانده جنگ جهانی دوم که عضو اس اس بود مورد تشویق قرار گرفت.

آندریا پوچیو

ترجمه مجله هفته



سفر پیاده روی مریم مقدس کی‌یف به قاره آمریکا پس از بازدید از ایالات متحده، بدون دریافت تشویق و پول مورد انتظار، بالاخره به کانادا رسید و علاوه بر دریافت تشویق هایی که در نیویورک دریافت نکرده بود، پارلمان این کشور یک عضو سابق جنگ جهانی دوم را که عضو اس اس (وافن اس‌اس) بود را به عنوان قهرمان اوکراینی و کانادایی مورد تشویق و بزرگداشت قرار داد.

زلنسکی از ایالات متحده خداحافظی کرد و به کانادا رفت، کشوری که بزرگترین جامعه اوکراینی‌های فراری از پایان جنگ جهانی دوم در جهان را در خود جای داده است، جایی که برخلاف نیویورک، با تمام تشریفات ممتاز توسط رئیس‌جمهور جاستین ترودو و پارلمان مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، به همراه نخست‌وزیر کانادا، جاستین ترودو، و صدها قانون‌گذار کانادایی، ایستادند و به یک بازمانده جنگ جهانی دوم که «برای استقلال اوکراین علیه روس‌ها جنگید» تشویق کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یاروسلاو هونکا، ۹۸ ساله، در اولین لشکر اوکراینی جنگید و سپس در پایان جنگ جهانی دوم به کانادا مهاجرت کرد. این لشکر همچنین به عنوان هفدهمین لشکر تفنگداران وافن اس‌اس یا لشکر گالیسیا شناخته می‌شود که عمدتاً از داوطلبان اوکراینی از منطقه گالیسیا تشکیل شده بود.

آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام، هنگام معرفی هونکا برای تشویق تقریباً یک دقیقه‌ای قانون‌گذاران حاضر گفت: «امروز در اینجا در مجلس [عوام] یک قهرمان جنگ جهانی دوم اوکراینی-کانادایی داریم که برای استقلال اوکراین علیه روس‌ها جنگید و امروز نیز به حمایت از حقیقت ادامه می‌دهد.» او گفت: «او یک قهرمان اوکراینی، یک قهرمان کانادایی است و از همه خدماتش تشکر می‌کنیم.»

هونکا یک مهمان ویژه در زمان حضور زلنسکی در پارلمان کانادا بود تا حمایت غرب از کی‌یف را در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین دولت اوکراین و متحدان اروپایی‌اش تقویت کند. میزبان ویژه‌ای که در یک گروه وابسته به رایش سوم خدمت می‌کرد.

لشکر گالیسیا به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه هزاران غیرنظامی لهستانی در طول جنگ جهانی دوم و استخدام سربازان اسلاو در صفوف رایش سوم شناخته شده است. امروزه، نشان لشکر، که یک شیر و سه تاج زرد بر زمینه آبی است، بخشی از نمادگرایی غرور ملی و مقاومت اوکراین است.

نماد چهاردهمین لشکر تفنگداران وافن اس‌اس

پارلمان کانادا یاروسلاو هونکا را که «قهرمان اوکراینی و کانادایی»، «بازمانده جنگ جهانی دوم که برای استقلال اوکراین علیه روس‌ها جنگید» خواند، مورد تشویق قرار داد. اما هونکا در چه واحدی جنگید؟ در اولین لشکر ارتش ملی اوکراین، البته، همانطور که آسوشیتدپرس نیز گزارش می‌دهد، که در ۱۷ مارس ۱۹۴۵ تشکیل شد و در ۱۰ مه در اتریش به انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها تسلیم شد. اما قبل از آن چه نام داشت؟

نامش چهاردهمین لشکر تفنگداران وافن اس‌اس یا، اگر بخواهید، چهاردهمین لشکر داوطلبان اس‌اس «گالیسیا» بود. پارلمان کانادا به پا خاست و به بزرگداشت بازمانده از چهاردهمین لشکر اس‌اس را پرداخت، او را «قهرمان اوکراینی و کانادایی» نامید و از او «برای خدماتش» تشکر کرد. به این نقطه رسیده‌ایم، به گفته فرانسیسکو دال‌آگلیو.

بنابراین در کانادا، در بی‌تفاوتی کلاسیک رسانه‌های ما، حتی یک عضو اس‌اس نیز برای حمایت از دولت زلنسکی، به عنوان قهرمان ملی، بازسازی شد. حالم بهم میخورد …

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress