گزارش جبهه از وزارت دفاع روسیه

در جبهه نزدیک دونتسک، واحدهای یگان نیروهای جنوبی پنج حمله اوکراینی را در 24 ساعت گذشته دفع کردند. بیش از 255 جنگجو کشته شدند. دو خودروی جنگی پیاده نظام، شش دستگاه خودرو و یک اسلحه خودکششی گووزدیکا نیز منهدم شد.

در جهت جنوب دونتسک، یگان‌های یگان نیروهای شرقی با پایگاه‌های اوکراینی در نزدیکی شهرهای اوروسکاینویه و استارومایورسکویه در جمهوری خلق دونتسک مواجه شدند. تلفات کیف به حدود 140 سرباز رسید. سه خودروی جنگی زرهی و دو خودرو از مدار خارج شدند.

علاوه بر این، یک انبار مهمات تیپ 37 تفنگداران دریایی نیروهای مسلح اوکراین با یک حمله هوایی در نزدیکی شهرک ولیکایا نووسلکا در جمهوری خلق دونتسک منهدم شد.

در جبهه زاپوروژیه، نیروهای روسی سه حمله به شهرک‌های Verbovoye و Rabotino را دفع کردند. اوکراین حدود 35 سرباز را از دست داد. یک تانک، سه خودرو و شش خودروی جنگی پیاده نظام از جمله بردلی های ساخت آمریکا منهدم شد.

همچنین هویتزرهای M777 و M-1119 ساخت ایالات متحده، دو اسلحه D-30، یک هویتزر Msta-B و همچنین یک ایستگاه نبرد ضد پهپاد نوتا ساخت اوکراین منهدم شد.

در جبهه نزدیک کراسنی لیمان، یگان های یگان نیروهای مرکزی حمله را دفع کردند. نیروهای کی یف تا 45 پرسنل ارتش را از دست دادند. دو خودروی جنگی زرهی، سه وانت و یک هویتزر D-30 از کار افتاده است.

در جهت کوپیانسک، نیروهای یگان نیروهای غربی با تجمع پرسنل و تجهیزات در چندین شهر در منطقه خارکف مواجه شدند. ارتش اوکراین حدود 25 سرباز را از دست داد. سه خودرو، دو هویتزر M777، یک هویتزر TRF1 ساخت فرانسه منهدم شد. علاوه بر این، یک موشک انداز چندگانه T-122 Sakarya ساخت ترکیه از کار افتاد.

تلفات پرسنل کیف در بخش خرسون جبهه به حدود 80 سرباز رسید. پنج خودرو و هویتزر Msta-B، D-30 و M777 از مدار خارج شدند.

ارتش روسیه همچنین 41 پهپاد را در طول جبهه منهدم کرد. پدافند هوایی چهار پرتابه راکت‌اندازهای چندگانه HIMARS و Uragan را رهگیری کرد.

پوتین: سلاح های جدید غرب چیزی را در میدان نبرد تغییر نمی دهد

ولادیمیر رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی شرق اعلام کرد که تحویل تجهیزات جدید مانند مهمات خوشه ای، مهمات اورانیوم ضعیف شده یا جت های جنگنده F-16 نمی تواند وضعیت در جبهه اوکراین را تغییر دهد. به گفته وی، سلاح های جدید تنها درگیری را طولانی می کند. آنچه به ویژه در مورد تحویل تسلیحات نگران کننده است، عدم محدودیت است.

پوتین یادآور می شود که در تاریخ اخیر، ایالات متحده به طور علنی استفاده از مهمات خوشه ای را یک جنایت جنگی می داند. واشنگتن اکنون در حال تحویل چنین تجهیزاتی به منطقه جنگی در اوکراین است.

پوتین همچنین تاکید کرد که ایالات متحده در ماه نوامبر انتخابات خواهد داشت. واشنگتن می خواهد بتواند حداقل چند نتیجه را ارائه دهد. به همین دلیل است که ما از اوکراین می خواهیم به جنگ ادامه دهد.

اوکراین متحمل خسارات سنگینی در اپیتنویه در دونتسک شده است


وزارت دفاع روسیه می گوید که نیروهای شوک نیروهای مسلح اوکراین متحمل خسارات سنگینی در شهرک اپیتنویه در جمهوری خلق دونتسک (DPR) شده اند. علیرغم تلاش برای حمله، نیروهای کی یف نمی توانند به داخل شهر پیشروی کرده و خود را در آنجا مستقر کنند.

به گفته این وزارتخانه، یگان‌های سپاه یکم ارتش روسیه از پیشروی سربازان اوکراینی جلوگیری می‌کنند. پرسنل و تجهیزات با موفقیت حذف می شوند. تحرکات دشمن از جمله با استفاده از پهپادها شناسایی می شود. واحدهای روسی با آتش توپخانه با دشمن می جنگند و همچنان در روستا می مانند.

وزارت دفاع تصاویری را منتشر می کند که حضور در Opytnoye را تایید می کند. این شامل استفاده از توپخانه و خودروهای زرهی جنگی است.

پوتین «روز اتحاد مجدد» را برای مناطق جدید پیشنهاد می کند


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد می‌کند روز اتحاد مجدد روسیه با چهار منطقه جدید در 30 سپتامبر جشن گرفته شود. لایحه مربوطه در وب سایت دومای دولتی روسیه منتشر شده است.

در یادداشتی تاکید شده است که اتحاد مجدد با جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپوروژیه و خرسون بر اساس شباهت های تاریخی با روسیه صورت گرفته است. در ادامه آمده است که اتحاد مجدد «نتیجه ابراز اراده میلیون ها نفر است که از حق مسلم خود برای تعیین وضعیت سیاسی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود آزادانه و بدون دخالت خارجی استفاده کردند.»

رئیس خدمات پزشکی اوکراین: انتظار پیروزی در یک سال وجود ندارد


به گزارش رسانه های اوکراینی، آلینا میخائیلووا، رئیس خدمات پزشکی گردان ملی گرای اوکراینی، گرگ های داوینچی، پیش بینی غم انگیزی در مورد فعالیت نیروهای مسلح ارائه می دهد.

«ما متحمل خسارات بزرگی شده‌ایم. در هیچ کدام از اینها هیچ عشقی وجود ندارد. آنچه اکنون در جبهه اتفاق می‌افتد چیزی است که در اخبار نمی‌خوانید.»

به گفته میخائیلووا، در طول اقامتش در جبهه در نزدیکی کوپیانسک، او حاضر بود برای اولین بار در زندگی خود با هر کسی صحبت کند تا گردانش بتواند زنده بماند.
«مردم باید در برابر اعلامیه‌هایی که پیروزی به زودی می‌آید بی توجه بمانند. این اتفاق امروز، فردا و متأسفانه یک سال دیگر نخواهد افتاد. »



پوتین درباره مذاکرات احتمالی با کی‌یف: آمریکا باید ممنوعیت مذاکرات زلنسکی را لغو کند

اگر واشنگتن واقعاً معتقد است که کی‌یف آماده مذاکره با مسکو است، باید دستور ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر ممنوعیت هرگونه مذاکره را لغو کند. این را ولادیمیر پوتین رئیس دولت روسیه در مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک بیان کرد.
پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با تلویزیون ABC مدعی شده بود که اوکراین آماده مذاکره است. با این حال، برای شروع مذاکرات، روسیه باید تمایل خود را نشان دهد.



مقامات زاپوروژیه: بورل باید از دخالت در امور داخلی روسیه دست بردارد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که بروکسل انتخابات منطقه ای اخیر در سرزمین های جدید روسیه، جمهوری های خلق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوروژیه را به رسمیت نمی شناسد. همچنین «عواقب» را برای مقامات آنجا و افرادی که رای را سازماندهی کردند، به همراه دارد.
در این رابطه، ریانووستی به نقل از ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اداری مرکزی استان زاپوروژیه، گفت:
«ما اصلاً به نظر بورل و سایر لاکی های آنگلوساکسون علاقه ای نداریم. این افراد به کشور های خود و به کل اروپا خیانت کرده اند و اکنون با دست های کثیف خود به زندگی ما دست درازی میکنند. زمان آن فرا رسیده است که آنها از دخالت در امور داخلی روسیه دست بردارند.»
به گفته روگوف، ساکنان منطقه زاپوروژیه تصمیم تاریخی خود را برای زندگی به عنوان بخشی از روسیه گرفته اند، بر این اساس توسعه می یابند و هرگز این مسیر را ترک نخواهند کرد.



پوتین: حمله متقابل کی یف با تلفات بسیار ناموفق باقی مانده است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک گفت که نیروهای مسلح اوکراین در ضد حمله به موفقیت دست نمی یابند. علاوه بر این، کیف متحمل خسارات زیادی شده است. ارتش اوکراین تنها از زمان شروع ضد حمله فعلی حدود 71500 سرباز را از دست داده است.



گزارش رسانه ها: وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون برای تحویل موشک های ATACMS به کیف

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در آینده نزدیک تصمیم نهایی را در مورد تامین موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین بگیرد. سی ان ان به منابع آشنا به این موضوع اشاره می کند. به نقل از اینها آمده است:
«این اقدام مهمی است که وزارت امور خارجه و دفاع پس از ماه‌ها درخواست از اوکراین توصیه کرده است.»
بر این اساس، گفته می شود که بحث های مربوطه در چند هفته گذشته قوت گرفته است.
در ادامه آمده است که احتمال تحویل این موشک ها به کی یف «بسیار بیشتر از قبل» است.
به گزارش سی ان ان، موشک های ATACMS با برد پروازی تا 300 کیلومتر که از پرتابگرهای موشک های متعدد HIMARS شلیک می شوند، قادر به حمله به اهداف دوردست هستند. حداکثر برد تسلیحات آمریکایی مستقر در اوکراین تقریبا 150 کیلومتر است.



حمله ارتش روسیه به پایگاهی در منطقه خرسون – ده ها سرباز اوکراینی کشته و زخمی شدند

واحدهای واحد دنیپر به نیروهای اوکراینی در منطقه خرسون خسارت وارد کردند. همانطور که نماینده مقامات منطقه به خبرنگاران توضیح داد، ارتش روسیه به پایگاه یک واحد اوکراینی حمله کرد. ارتش اوکراین 15 سرباز را از دست داد و هشت تن دیگر با شدت های متفاوت مجروح شدند. همچنین یک دستگاه هویتزر Msta-B و مهمات آن نیز منهدم شد. سه سرباز خدمه اسلحه کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

در جزایر دنیپر و در جهت کاخوفکا، نیروهای روسی خمپاره های 120 میلی متری دشمن و یک موضع را با پنج سرباز اوکراینی منهدم کردند.

حمله ارتش روسیه به پایگاهی در منطقه خرسون – ده ها سرباز اوکراینی کشته و زخمی شدند

واحدهای دنیپر به نیروهای اوکراینی در منطقه خرسون خسارت وارد کردند. همانطور که نماینده مقامات منطقه به خبرنگاران توضیح داد، ارتش روسیه به پایگاه یک واحد اوکراینی حمله کرد. ارتش اوکراین 15 سرباز را از دست داد و هشت تن دیگر با شدت های متفاوت مجروح شدند. همچنین یک دستگاه هویتزر Msta-B و مهمات آن نیز منهدم شد. سه سرباز خدمه اسلحه کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

در جزایر دنیپر و در جهت کاخوفکا، نیروهای روسی خمپاره های 120 میلی متری دشمن و یک موضع را با پنج سرباز اوکراینی منهدم کردند.



ژاپن آماده گفتگو در مورد تضمین های امنیتی اوکراین است

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن، تمایل توکیو برای آغاز مذاکرات در مورد تضمین های امنیتی اوکراین را تایید کرد. وزیر امور خارجه طی یک کنفرانس مطبوعاتی منظم توضیح داد که توافقات دوجانبه مربوطه در چارچوب بیانیه کشورهای گروه 7 که در ابتدای سال به تصویب رسید و همچنین بر اساس مبانی قانونی و اساسنامه کشور در حال تنظیم است. کشورهای امضا کننده

در 9 سپتامبر، هایاشی از کیف بازدید کرد و در آنجا با رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی دیدار کرد. رئیس دولت سپس گفت که ژاپن و اوکراین به زودی کار بر روی یک سند دوجانبه در مورد تضمین های امنیتی را آغاز خواهند کرد.



توپخانه روسیه انبار مهمات و چندین خودروی جنگی را در نزدیکی کراسنی لیمان منهدم کرد

توپخانه های روسیه یک انبار مهمات و خودروهای زرهی رزمی نیروهای مسلح اوکراین را در جهت کراسنی لیمان منهدم کردند. به گزارش وزارت دفاع، برای این منظور از هویتزرهای خودکششی Msta-S استفاده شده است.

توپخانه ها از موضع شلیک استتار شده با پشتیبانی پهپادهای شناسایی، انبار مهمات دشمن را که در منطقه جنگلی استتار شده بود و همچنین خودروهای زرهی رزمی که برای پشتیبانی از نیروهای پیاده استفاده می شد، مورد اصابت قرار دادند.

سربازان اوکراینی در بخش زاپوروژیه تسلیم شدند

سربازان نیروهای مسلح اوکراین تسلیم واحدهای روسی در بخش زاپوروژیا شدند. وزارت دفاع روسیه به تاس گفت و تاکید کرد که حتی یک گلوله شلیک نشده است.

در یکی از حملات متعدد در جهت اورخوف، سربازان اوکراینی اسیر شدند. به گفته این وزارت، زندانیان پس از زمین گذاشتن اسلحه تمام کمک های لازم را دریافت کردند. آنها شرایط بازداشت خود را انسانی توصیف کردند. تعداد دقیق اسیران جنگی ذکر نشده است.

همانطور که این وزارتخانه خاطرنشان می کند، نیروهای کیف در جنگ در منطقه زاپوروژیه متحمل خسارات قابل توجهی شده اند. این تعداد تاکنون به صدها سرباز و ده‌ها واحد تجهیزات ساخت غرب رسیده است.

ارتش روسیه حملاتی را در جهت کراسنی لیمان دفع کرد


الکساندر ساوچوک، سخنگوی مطبوعاتی این گروه گزارش داد که واحدهای نیروهای مرکزی روسیه شش حمله ارتش اوکراین به بخش کراسنی لیمان در جبهه را دفع کردند. به گفته ساوچوک، کی‌یف حدود 40 سرباز در اینجا از دست داده‌اند. علاوه بر این، نیروهای روسی یک خودروی زرهی جنگی و یک کامیون وانت را منهدم کردند.

سخنگوی مطبوعاتی ادامه داد: بمب افکن های این یگان به دو پاسگاه فرماندهی و دو ایستگاه دشمن حمله کردند. پدافند هوایی دو پهپاد نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرد.

دیگر شهرهای اوکراین به دلیل ریشه های تاریخی روسی شان تغییر نام داده اند

روستاهای Moskovskoye، Moskalevshchina، Vatutino، Krasnogorovka، Krasnaya Dolina و Krasnoye واقع در مناطق سومی، وینیتسا و چرکاسی در اوکراین تغییر نام خواهند داد. این در پیش نویس قطعنامه ارائه شده به Rada Verkhovna در روز دوشنبه بیان شده است.
در این سند آمده است که تغییر نام با هدف «حذف نام های نامگذاری شده به افتخار شخصیت ها و رویدادهای تاریخ و فرهنگ اتحاد جماهیر شوروی و فدراسیون روسیه» انجام شده است.



منطقه زاپوروژیه: نیروهای اوکراینی با هواپیماهای بدون سرنشین به ساختمان‌های مسکونی مرتفع در Energodar حمله کردند.

نیروهای مسلح اوکراین حداقل از چهار هواپیمای بدون سرنشین برای حمله به ساختمان های مسکونی بلندمرتبه در شهر انرگودار در منطقه زاپوروژیه استفاده کرده اند. این خبر را سرویس های عملیاتی منطقه به خبرنگاران اعلام کردند. در بیانیه ای آمده است:
«این حمله با حداقل چهار هواپیمای بدون سرنشین انجام شد. یکی از آنها در نزدیکی منهدم شد. اطلاعات در مورد مجروحات و خسارات در حال حاضر دردست بررسی است.»



پسکوف: رژیم کیف مرتکب جنایات زیادی شده است که می تواند آن را به دادگاه بین المللی بکشاند

رژیم کیف مرتکب جنایات متعددی شده است که می تواند توسط یک دادگاه بین المللی مورد بررسی قرار گیرد. این نظر را دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا بیان کرد.
«رژیم کی یف کارهای زیادی انجام داده است که می تواند دادگاه بین المللی را به خود جلب کند، این غیرقابل انکار است. جنایات رژیم شناخته شده است، و مواردی که هنوز ناشناخته هستند به زودی به لطف کار سخت بازرسان ما، از جمله دیپلمات ها، آشکار خواهند شد.»
به گفته وی، هنوز زود است که بگوییم این اتفاق چگونه و چه زمانی رخ خواهد داد. پسکوف افزود:
«مهمترین چیز این است که همه چیز را به طور کامل مستند کنیم، آن را برای تاریخ حفظ کنیم و به نسل های امروز ارائه کنیم تا آنها به وضوح بفهمند که با چه کسی طرف هستیم.»



رئیس دونتسک: نیروهای اوکراینی در نزدیکی Opytnoye متحمل خسارات سنگین شدند

نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی شهر اپیتنویه در جمهوری خلق دونتسک فعالتر شده اند، اما متحمل خسارات سنگینی شده اند. این را دنیس پوشیلین، سرپرست جمهوری خلق دونتسک (DPR) در کانال تلگرامی خود گزارش داد. او به لفظ بیان کرد:
«ما می بینیم که دشمن در نزدیکی شهر Opytnoye فعال تر شده است، نفربرهای زرهی مستقر کرده و متحمل خسارات نسبتاً سنگینی شده است. اما نبرد ادامه دارد.»
به گفته پوشیلین، در چند روز گذشته هیچ تغییر عمده ای در بخش کراسنی لیمان جبهه رخ نداده است. او گفت که نیروهای اوکراینی چندین «حمله کوچکتر» انجام داده بودند، اما همه آنها دفع شدند. رئیس DPR اضافه کرد که وضعیت در Marjinka نیز بدون هیچ تغییر قابل توجهی باقی می ماند.
پوشیلین توضیح داد که «مکث عملیاتی» در بخش آرتیوموفسک جبهه وجود داشت. در آنجا ارتش اوکراین شروع به تجدید قوا و جایگزینی واحدهای تهاجمی خود کرد. داغ ترین درگیری ها در حال حاضر در آندریوفکا و کورجوموفکا در جنوب آرتیوموفسک در جریان است.



سوئد به دلیل «وضعیت امنیتی جدی» هزینه های دفاعی را افزایش می دهد

گفته می شود که سوئد بودجه دفاعی برنامه ریزی شده خود را برای سال 2024 دوباره افزایش داده است. افزایش کل برنامه ریزی شده برای سال در حال حاضر به 27 میلیارد کرون (2.3 میلیارد یورو) می رسد. این را خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از دولت گزارش داد.
پال جانسون، وزیر دفاع سوئد اعلام کرد که سوئد در پاییز 700 میلیون دلار برای دفاع اختصاص خواهد داد که مجموع هزینه های دفاعی را در سال 2024 به 119 میلیارد کرون می رساند که تقریباً دو برابر این میزان در سال 2020 است. این سیاستمدار در یک کنفرانس مطبوعاتی این اقدام را چنین توجیه کرد:
«ما در جدی ترین وضعیت امنیتی پس از پایان جنگ جهانی دوم هستیم.»



گزارش رسانه ها: تقریبا 50 درصد از صادرات نظامی چک در سال 2022 به اوکراین رفت

صادرات نظامی جمهوری چک در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید و 45 درصد از محموله ها به اوکراین رفت. این را خبرگزاری ČTK به نقل از رئیس انجمن شرکت های دفاعی جمهوری، ژیری هاینک گزارش داده است. این رسانه می نویسد:
ارزش کل سلاح ها و سایر مواد برای مقاصد امنیتی تحویل داده شده برای صادرات در سال گذشته به حدود 30 میلیارد کرون (1.2 میلیارد یورو) رسید. این افزایش نسبت به سال قبل تقریباً دو برابر شده است.
در عین حال، به گفته این آژانس، تولید تسلیحات این کشور در سال 2022 نسبت به سال 2021 حدود 20 درصد افزایش یافته است. ارزش کل آنها حدود 50 میلیارد کرون (2.038 میلیارد یورو) بود. هاینک توضیح داد:
«صادرات در سال 2022 به بالاترین سطح تاریخ رسید. فکر می کنم چنین چیزی دیگر تکرار نخواهد شد.»
افزایش شدید تقاضا برای تسلیحات به دلیل درگیری اوکراین و نگرانی های در حال ظهور سایر کشورها در مورد گسترش احتمالی درگیری نظامی است. بر اساس این گزارش، اوکراین به دریافت کننده اصلی تجهیزات دفاعی تولید شده در جمهوری چک تبدیل شده است و 45 درصد از کل صادرات به این کشور انجام می شود. در 70 درصد موارد مهمات مخصوصاً کالیبرهای بزرگ بود. علاوه بر این، تجهیزات نظامی سنگین زمینی به ویژه به منطقه جنگی تحویل داده شد.



جمهوری خلق دونتسک: دادگاه نظامیان آزوف را به اتهام قتل غیرنظامیان در ماریوپل به 26 سال زندان محکوم کرد.

دادگاه عالی جمهوری خلق دونتسک (DPR) جنگجوی تیپ نازی آزوف اوکراین را که به دو غیرنظامی در ماریوپل تیراندازی کرد، به 26 سال زندان محکوم کرد. این را دفتر دادستانی محلی به ریانووستی می گوید.
«دادگاه عالی جمهوری خلق دونتسک حکمی را در مورد پرونده جنایی علیه گروهبان ارشد 35 ساله واحد ویژه جداگانه «آزوف» گارد ملی اوکراین الکساندر اسلوبادیانژوک صادر کرد. حکم 26 سال زندان است. در یک مستعمره مجازات رژیم سخت.»



برداشت انفجاری: غیرنظامیان هر روز بیشتر خمپاره های غربی را در باغ های خود پیدا می کنند

نیروهای پیشگام روسیه به ساکنان مناطق جدید کمک می کنند تا باغ های خود را از مواد منفجره پاک کنند. غیرنظامیان به طور فزاینده ای قطعات منفجر نشده مهمات خوشه ای را پیدا می کنند. تنها روش ایمن مین زدایی، منفجر کردن این مهمات در محل است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress