روس اتم: آژانس بین المللی انرژی اتمی به لطف روسیه بر روی NPP زاپوروزیه کار می کند

روسیه ماموریت دائمی آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) را در نیروگاه هسته ای زاپوروزیه به اجرا گذاشته است. این را رنات کارچا، مشاور هیئت مدیره آژانس انرژی اتمی روسیه روس اتم به پروی کانال گفته است. به گفته وی، اوکراین اقدام فعالی علیه آن انجام داد. در شب قبل از اولین دیدار رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کی‌یف به شدت به شهر انرژی‌گودار، جایی که نیروگاه هسته‌ای قرار دارد، شلیک کرد. کرچا به معنای واقعی کلمه توضیح داد:
«همچنین، شب قبل از اولین بازدید [مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی] گروسی، آنها شورش بزرگی به پا کردند. آنها شهر را بمباران کردند، همه چیز را بمباران کردند: مناطق مسکونی، مدارس. یکی از هدف ها ترساندن گروسی بود.»



پسکوف: اظهارات اوکراین درباره کشتی‌ها در دریای سیاه یک تهدید است

به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، اظهارات کی یف مبنی بر اینکه کشتی هایی که از دریای سیاه به روسیه می گذرند، اشیاء نظامی محسوب می شوند، خطرناک است. وی خاطرنشان کرد:

«اقدامات غیرقابل پیش‌بینی [کیف] و علاوه بر آن، دخالت رژیم کی‌یف در فعالیت‌های تروریستی مطمئناً یک خطر بالقوه در این زمینه است. از آنجایی که رژیم کی یف کاملاً غیرقابل پیش بینی است و هیچ چیز را تحمل نمی کند، چنین اظهاراتی طبیعتاً خطری مستقیم دارد.»
پسکوف گفت: وضعیت مربوط به کشتیرانی در دریای سیاه نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق دارد، تنها در این صورت می توان نتیجه گیری کرد و توصیه هایی ارائه کرد. وی تصریح کرد که مقامات مربوطه روسیه توصیه های مناسبی را برای به حداقل رساندن خطر ارائه خواهند کرد.



پوتین فکر می کند که اشغال غرب اوکراین توسط لهستان محتمل است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه در نشست شورای امنیت گفت لهستان تلاش خواهد کرد غرب اوکراین را اشغال کند. در این راستا رئیس دولت به تشکیل به اصطلاح اتحادیه نیروهای لهستانی، لیتوانیایی و اوکراینی اشاره کرد. این یک تشکیلات نظامی منظم است که برای عملیات در خاک اوکراین، در درجه اول برای تضمین امنیت در غرب اوکراین مدرن ایجاد شده است.
پوتین ادامه داد، اگر همه چیز به نام خودش میخواندند، مشخص می شد که انجمنی برای اشغال این سرزمین ها وجود دارد.

زیرا چشم‌انداز واضح است: «اگر واحدهای لهستانی به عنوان مثال به لووف یا سایر مناطق اوکراین حمله کنند، در آنجا خواهند ماند. و برای همیشه در آنجا خواهند ماند.»
به گفته رئیس جمهور، این چیز جدیدی نخواهد بود. وی یادآور شد که پس از شکست آلمان و متحدانش در پایان جنگ جهانی اول، واحدهای لهستانی لووف و مناطق اطراف آن را که در آن زمان متعلق به اتریش-مجارستان بود، اشغال کردند. علاوه بر این، لهستان در سال ۱۹۳۸، از جمله، در تقسیم چکسلواکی در نتیجه توافق مونیخ با هیتلر شرکت کرد و Teschen Silesia را اشغال کرد.



پوتین: اوکراین متحمل خسارات عظیمی شده است، جذب سربازان جدید دشوارتر شده است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ارزیابی خود را از تلفات اوکراینی در ضدحمله ارائه کرده است. پوتین در نشست روز جمعه شورای امنیت گفت که اوکراین ده ها هزار سرباز را از دست داده است.

موضوع این است که در نتیجه حملات انتحاری، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین متحمل خسارات هنگفتی شدند.

علاوه بر این، پوتین خاطرنشان کرد که برای مقامات کیف به‌طور فزاینده‌ای سخت‌تر می‌شود که به استخدام نیرو بپردازند. علیرغم حملات مداوم و امواج بسیج همه جانبه، منابع بسیج کشور تمام شده است.

گزارش خط مقدم وزارت دفاع روسیه

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه درباره پیشرفت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گزارشی ارائه کرد. وی گفت: شب گذشته نیروهای روسی حمله دیگری را با استفاده از سلاح‌های دقیق مستقر در دریا به مکان‌هایی که در آن حملات تروریستی علیه روسیه با استفاده از پهپادهای رزمی آماده می‌شد، انجام دادند. هدف حمله محقق شده بود، تمام مکان های تعیین شده مورد اصابت قرار گرفته بود.

در طول روز، نیروهای اوکراینی تلاش های ناموفقی برای حمله به جبهه های دونتسک، کراسنی لیمان، دونتسک جنوبی، زاپوروژیه، کوپیانسک و خرسون انجام دادند. در نتیجه تنها در یک روز تا 525 سرباز اوکراینی کشته شدند و یک تانک، 12 خودروی زرهی زرهی، سیزده خودرو، هفت دستگاه وانت، یک هویتزر Msta-B، پنج هویتزر D-20، چهار هویتزر D-30 و در مجموع سه ایستگاه رادار، دو مورد از نوع. AN/TPQ-36 و یک AN/TPQ-50 منهدم شدند.

نیروهای هوایی، نیروهای موشکی و توپخانه روسیه 102 واحد توپخانه اوکراینی را در مواضع شلیک کردند و همچنین پرسنل و تجهیزات نظامی را در 123 منطقه در طول روز هدف قرار دادند. علاوه بر این، چندین انبار مهمات، سوخت و روان کننده و مراکز فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین از بین رفته است.

کوناشنکوف اظهار داشت که پدافند هوایی روسیه در طول روز 16 موشک HIMARS را رهگیری کرده است. 14 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی نیز از کار افتاده اند.

در مجموع، از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، 456 هواپیما، 243 بالگرد، 5154 هواپیمای بدون سرنشین، 426 سامانه موشکی ضد هوایی، 10789 تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی، 1139 موشک انداز چندگانه، 5547 قطعه توپخانهخمپاره و 11787 دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شد.

مدیر سیا: سرعت آهسته ضد حمله اوکراین جای تعجب ندارد

ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) در یک مجمع امنیتی که توسط موسسه آسپن سازماندهی شده بود، گفت که سرعت آهسته ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین تعجب آور نیست.

رئیس این اداره ضد حمله را «کار سختی» خواند و همچنین تاکید کرد که روسیه ماه‌های زیادی فرصت داشته تا نه تنها «دفاع مستحکم» بلکه «میادین مین متراکم و گسترده» را نیز آماده کند.

همانطور که قبلا توسط وزارت دفاع روسیه گزارش شده بود، از ۴ ژوئن، ارتش اوکراین تلاش های تهاجمی ناموفقی را انجام داده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نوامبر گفت:در ماه ژوئیه که نیروهای اوکراینی از زمان شروع ضدحمله در کیف بیش از ۲۶۰۰۰ تلفات داشته اند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اخیرا تاکید کرد که نیروهای اوکراینی در هیچ یک از مناطق جبهه موفقیتی کسب نکرده‌اند.

برلین ده لئوپارد یک و هزاران گلوله را ظرف یک هفته به کیف تحویل می دهد

بر اساس فهرست به روز شده در وب سایت وزارت دفاع آلمان، آلمان ده تانک لئوپارد 1 و بیش از ۳۰۰۰ گلوله ۱۵۵ میلی متری را در هفته جاری به اوکراین تحویل داده است.
فهرست به روز شده که داده های هفتگی کمک های نظامی آلمان به کیف را منتشر می کند، تحویل ۱۰ تانک لئوپارد 1 A5، ۲۰ مسلسل تانک MG3 و ۱۳۰۵ گلوله را نشان می دهد. ۲۰۶۴ قطعه مهمات دودزا، یک سیستم پل، دوازده تریلر و چهار خودروی زرهی نیز تحویل داده شد.

علاوه بر این، ۱۶ کامیون زتروس، ۱۰ دستگاه رادار و صد هزار جعبه کمک های اولیه در این هفته به اوکراین تحویل داده شد.

بورل: تنها یک راه حل وجود دارد: حمایت نظامی بیشتر از اوکراین

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه برای شرکت در نشست شورای اتحادیه اروپا وارد بروکسل شدند. لغو اخیر توافقنامه غلات در دستور کار مذاکرات بود.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواستار افزایش حمایت نظامی از اوکراین شد. به نظر او در حال حاضر «تنها یک راه حل» وجود دارد. او گفت:
«حملات گسترده سه شب گذشته مستلزم پاسخ از سوی ما است. پاسخ، جدای از لفاظی، تنها می تواند یکی باشد: استقرار تجهیزات نظامی بیشتر.»



به دلیل انتقاد: زلنسکی سفیر اوکراین در بریتانیا را برکنار کرد

ولادیمیر زلنسکی وادیم پریستایکو سفیر اوکراین در بریتانیا را برکنار کرد. او از رئیس دولت اوکراین به خاطر سخنانش در مورد تمایلش برای تشکر «هر روز صبح» از بن والاس وزیر دفاع بریتانیا برای کمک های نظامی انتقاد کرده بود. فرمان مربوطه در سایت دفتر ریاست جمهوری منتشر شده است.
در ماه جولای، والاس گفت که اوکراین باید بیشتر از کمک غرب سپاسگزار باشد. زلنسکی سپس یک ویدئوی هشت دقیقه ای ضبط کرد که در آن ۴۷ بار «متشکرم» گفت و مدعی شد که می تواند هر روز صبح از وزیر بریتانیا تشکر کند.
پریستایکو از این ویدیو انتقاد کرد و به «طعنه زهری» رئیس جمهور اوکراین اشاره کرد.

کشتی های روسی در دریای سیاه شلیک موشک را تمرین می کنند


خدمه کشتی های ناوگان دریای سیاه روسیه به همراه نیروی هوایی، شلیک موشک های کروز به اهداف سطحی و ایزوله بخشی از آب های دریای سیاه را تمرین کرده اند. به گزارش وزارت دفاع روسیه، علاوه بر این، توقیف یک کشتی مهاجم شبیه سازی شده است. در این گزارش آمده است:

«بر اساس برنامه آموزشی رزمی نیروهای مسلح ناوگان دریای سیاه، خدمه قایق موشکی ایوانووتز در منطقه آموزش رزمی در شمال غربی دریای سیاه به سمت یک کشتی هدف با موشک های کروز ضد کشتی تمرین کردند. کشتی مورد نظر با شلیک موشک منهدم شد.»

علاوه بر این، اقدامات برای جداسازی بخشی از آب‌های دریای سیاه به عنوان بخشی از رزمایش مشترک نیروی هوایی و نیروی دریایی انجام شد.

«در طول رزمایش مشترک، کشتی‌ها و نیروی هوایی ناوگان همچنین عملیاتی را برای ایزوله کردن منطقه‌ای که موقتاً برای ناوبری بسته شده بود، تمرین کردند و یک سری عملیات را برای توقیف یک کشتی مهاجم انجام دادند.»


رسانه ها: بخشی از تسلیحات تحویل داده شده به اوکراین به سرقت رفته

سی ان ان با استناد به گزارش بازرس کل پنتاگون گزارش می دهد که در سال 2022، برخی از تسلیحات غربی که به اوکراین ارسال شده بود، به سرقت رفتند.

این سند که تاریخ آن اکتبر سال گذشته است، بازه زمانی فوریه تا سپتامبر را در بر می گیرد. بر اساس این گزارش، جنایتکاران، جنگجویان داوطلب و دلالان اسلحه تعدادی سلاح و تجهیزات غربی را که برای سربازان اوکراینی در نظر گرفته شده بود، سرقت کردند. با این حال، سرقت ها توسط سرویس های ویژه اوکراین کشف شد و تجهیزات ایمن شدند.

این سند به جزئیات پرونده ای می پردازد که در آن دلالان اسلحه تجهیزات نظامی را از خط تماس در جنوب اوکراین به سرقت بردند و همچنین گروهی از مهاجمان را به عنوان کارگران بشردوستانه به سرقت بردند که زره بدن به ارزش 17000 دلار را به سرقت بردند. در آگوست 2022، سرویس‌های امنیتی اوکراین شبه‌نظامیان یک گردان داوطلب را شناسایی کردند که 60 تفنگ و نزدیک به هزار گلوله مهمات «احتمالاً برای فروش در بازار سیاه» به سرقت برده بودند.

بازرس کل در گزارش خود خاطرنشان می کند که تشخیص اشیاء بزرگ مانند موشک ها و هلیکوپترها آسان تر از دستگاه های دید در شب است. در همان زمان، در این سند آمده است، ایالات متحده بازرسی از انبارهای تسلیحات اوکراینی را در اواخر اکتبر 2022 از سر گرفت تا «بهتر ردیابی کند که تجهیزات به کجا ارسال می شود.»



جنگنده های زیرزمینی: محل تجمع نیروهای اوکراینی در نیکولایف تخریب شد


سرگئی لبدف، هماهنگ کننده زیرزمینی نیکولایف به ریانووستی گفت: ارتش روسیه یک منطقه استقرار نظامیان اوکراینی و مزدوران خارجی در نیکولایف و همچنین تاسیسات ساخت کشتی های نظامی را منهدم کرده است. او توضیح می دهد:

«چند هدف در نیکولایف مورد اصابت قرار گرفت. یکی از آنها هتل اینگول بود که نازی ها با مربیان خارجی خود در آنجا اقامت داشتند.»

تصاویر ویدیویی نشان می دهد که ساختمان به شدت آسیب دیده است، قسمت میانی دو طبقه بالای ساختمان پنج طبقه کاملاً فرو ریخته است، یک دهانه ایجاد شده است. تقریباً دیگر پنجره ای وجود ندارد.

هتل اینگول تنها در چند ده متری بزرگترین کارخانه کشتی سازی نظامی در نیکولایف قرار دارد، جایی که رزمناوهای موشکی، ناوشکن ها، کشتی های بزرگ ضد زیردریایی و گشتی و زیردریایی ها در دوران شوروی ساخته شدند. لبدف خاطرنشان می‌کند که پس از حمله، تمامی ورودی‌های کشتی‌سازی در چندین بلوک مسدود شد و تنها به آمبولانس‌ها، آتش‌نشانان و امدادگران اجازه ورود داده شد.

علاوه بر این، به گفته جنگنده زیرزمینی در شرکت نیبولون، «کانتینرهای خاصی» مورد اصابت قرار گرفته است. نیبولون یکی دیگر از کشتی‌سازی‌ها است که در میان چیزهای دیگر، کشتی‌های جنگی در آن ساخته می‌شوند. به گفته ساکنان محلی، مشخص است که حمله گسترده ای به بندر نیکا-ترا صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه از حملات تلافی جویانه بیشتری به شهرهای بندری اوکراین خبر داد

پنجشنبه شب، نیروهای روسی به اهداف نظامی بیشتری در اوکراین حمله کردند. مانند دو روز گذشته، شهرهای بندری نیز مورد حمله قرار گرفتند. تاسیسات تولید و ذخیره سازی قایق های بدون سرنشین و همچنین زیرساخت های سوخت و انبارهای مهمات مورد حمله قرار گرفتند.
وزارت دفاع روسیه از حملات تلافی جویانه بیشتر به شهرهای بندری اوکراین خبر داد
وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه در گزارش روزانه خود حملات تلافی جویانه بیشتر علیه اهداف نظامی در اوکراین را تایید کرد. نیروهای روسی با استفاده از سلاح های مبتنی بر دریا و هوابرد هدایت دقیق، به تاسیسات تولید و ذخیره سازی قایق های بدون سرنشین در شهر اودسا و اطراف ان و همچنین در شهر Ilyichovsk (اوکراینی: Chornomorsk) در منطقه اودسا حمله کرده اند. علاوه بر این، در نزدیکی شهر نیکولایف، اهداف تامین سوخت و انبارهای مهمات نیروهای مسلح اوکراین نابود شد. وزارت دفاع نتیجه گرفت که هدف این حمله به دست امده و تمام اهداف هدف قرار گرفته است.
روسیه از روز دوشنبه هر شب شهرهای بندری اوکراین را بمباران می کند. گنادی تروخانوف، شهردار اودسا، بمباران صبح چهارشنبه را خشونت امیزترین بمباران از زمان تشدید درگیری ها در فوریه ۲۰۲۲ توصیف کرد.
ارتش روسیه این حملات موشکی را در پاسخ به حمله هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی اوکراین به پل کریمه در صبح روز دوشنبه انجام می دهد. در این حمله یک دختر ۱۴ ساله به شدت زخمی شد و والدینش کشته شدند. مسکو اوکراین را مقصر این حمله دانست و ان را یک حمله تروریستی خواند.

کاخ سفید: تحویل هواپیماهای اف ۱۶ به اوکراین مسیر مناقشه را تغییر نخواهد داد

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای گفت: تحویل جنگنده های اف-16 آمریکا به اوکراین ممکن است اواخر امسال آغاز شود، اما بعید است که مسیر مناقشه اوکراین را تغییر دهد. با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز او توضیح داد:
F-16 ها احتمالا تا پایان سال به آنجا خواهند رسید. اما ما فکر نمی کنیم که F-16 ها به تنهایی در آنجا تفاوت ایجاد کنند.
به نظر او، نیروهای اوکراینی قبل از هر چیز به توپخانه نیاز دارند.

ایالات متحده می خواهد حمایت خود را از ضد حمله اوکراین تعدیل کند

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت که ایالات متحده قبل از شروع حمله متقابل ارتش اوکراین به کی یف، همه چیز مورد نیاز خود را فراهم کرده است. او در یک جلسه توجیهی آنلاین در روز پنجشنبه گفت که ارسال تقریباً با توجه به زمان و سرعت تسلیحات یک رکورد بود.
طرف ایالات متحده آماده است تا حمایت خود از کی یف را بیشتر تغییر دهد، بسته به اینکه وضعیت پیرامون ضد حمله چگونه توسعه خواهد یافت.
کربی تاکید کرد که کی یف هر آنچه را که از غرب خواسته بود به دست آورد. می توان انتظار داشت که این روند ادامه پیدا کند.



مقامات خرسون: ارتش اوکراین تلاش می کند از کاهش عرض دنیپر سوء استفاده کند

انهدام نیروگاه برق آبی کاخوفکا به نیروهای مسلح اوکراین اجازه نداد تا وضعیت عملیاتی یا تاکتیکی خود را بهبود بخشند. با این حال، آنها سعی کردند از کاهش عرض رودخانه دنیپر استفاده کنند. این را ولادیمیر سالدو، فرماندار موقت منطقه خرسون در تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد.
برای این توضیح داد:
«با این حال، کاهش عرض دنیپر فقط در بالادست نیروگاه برق آبی کاخوفکا رخ داد، و آنها به خرسون و هر چیزی در مقابل خرسون علاقه مند هستند – و این در پایین دست است. آنجاست که دنیپر در مسیر خود قرار دارد و همانطور که بود باقی می ماند.»
هیچ چیز برای واحدهای اوکراینی از نظر امکان حمله از سمت راست به نیروهای روسی در ساحل چپ بهبود نیافته است. به گفته سالدو، سربازان اوکراینی عملاً قادر به انتقال جنگنده های خود به ساحل چپ نیستند و در عین حال نادیده گرفته می شوند.
فرماندار اطمینان داد دیر یا زود، نیروهای روسی به ساحل راست دنیپر می رسند و بخشی از منطقه خرسون را که توسط ارتش اوکراین اشغال شده بود، آزاد می کنند. طبق قانون اساسی فدراسیون روسیه، این سرزمین اصلی روسیه است.



کاخ سفید بسته کمکی عجیبی را اعلام کرد: «دفاع هوایی برای سرنگونی پهپادهای اوکراینی»

در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، خبرنگاران را متحیر کرد. او هنگام اعلام بسته کمکی جدید برای اوکراین، از سیستم موشکی طراحی شده برای سرنگونی نه تنها پهپادهای روسیه، بلکه هواپیماهای اوکراینی نیز صحبت کرد.
عجیب است که نه ژان پیر خود را اصلاح کرد و نه روزنامه نگاران خواستار توضیح شدند.


روسیه گزارش هایی مبنی بر آماده شدن برای خرابکاری کشتی های غیرنظامی در دریای سیاه را رد کرد.

به گفته آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، تلاش های واشنگتن برای متهم کردن روسیه به تدارک حملات ادعایی به کشتی های غیرنظامی «تقلبی محض» است. سخنان وی در کانال تلگرامی نمایندگی دیپلماتیک روسیه نقل شده است.

آنتونوف در مورد اظهارات آدام هاج، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، مبنی بر اینکه روسیه طرح هایی برای خرابکاری کشتی های غیرنظامی در دریای سیاه دارد، اظهار نظر کرد. این دیپلمات روس افزود:

برخلاف مقامات ایالات متحده، که همچنان هنگام انجام عملیات تروریستی در کی یف، چشمان خود را می بندند، ما همیشه در خط مقدم مبارزه با چنین جنایاتی بوده ایم.


گزارش رسانه ها: حمله مظنون اوکراین به فرودگاه روسیه

چندین منبع تلگرامی روسی از جمله خبرنگاران جنگی از تلاش طرف اوکراینی برای حمله به یک فرودگاه در منطقه ریازان در حدود 200 کیلومتری مسکو خبر می دهند که هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

گفته می شود دهانه ای به قطر 10 سانتی متر و عمق 1.5 سانتی متر در نزدیکی پارکینگ هواپیما کشف شده است. بر اساس یافته‌های اولیه، گفته می‌شود که حمله ادعایی با استفاده از یک پهپاد دست‌ساز انجام شده است. به هیچ یک از هواپیماها آسیبی وارد نشد.


کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ ماده منفجره ای در نیروگاه هسته ای زاپروژیه پیدا نکردند

کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته بازرسی‌ها و بازدیدهای بیشتری از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیه انجام دادند. این بر اساس بیانیه این سازمان است. تاکنون هیچ شواهد قابل مشاهده ای از تجهیزات نظامی سنگین، مواد منفجره یا مین مشاهده نشده است.

آژانس تنظیم مقررات هسته ای سازمان ملل همچنین گزارش می دهد که کارشناسان آن همچنان منتظر دسترسی به سقف رآکتور و سالن های توربین هستند.

تیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین گزارش داد که هیچ انفجاری نشنیده است. در هفته گذشته، تقریباً هر روز چنین بود که گواه وضعیت امنیتی ناپایدار در منطقه بود.


منطقه مرزی کورسک: مقامات از آتش سوزی در ساختمان های مسکونی ناشی از گلوله باران اوکراینی خبر دادند

فرماندار رومن استاروویت در تلگرام گفت که هفت گلوله شلیک شده توسط واحدهای اوکراینی در روستای تیوتکینو در منطقه کورسک سقوط کرد. در نتیجه آتش سوزی در سه ساختمان آپارتمانی و همچنین ساختمان های مجاور رخ داد. به گفته مقامات آتش نشانی در محل است.

وی همچنین گزارش داد که پنجره ها، سقف و نمای خانه های مجاور محل انفجار بر اثر اصابت ترکش آسیب دیده است. برج آب نیز مورد اصابت قرار گرفته است اما مشکلی در تامین آب روستا وجود ندارد. استاروویت قول می دهد که در کار تعمیر به افراد آسیب دیده کمک کند.

پیتر سییارتو از طرح اتحادیه اروپا برای ارائه کمک تسلیحاتی به کیف برای چهار سال دیگر انتقاد کرد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد افزایش کمک تسلیحاتی به اوکراین را به میزان ۲۰ میلیارد یورو در یک دوره چهار ساله داد. این را پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان که در نشستی با همتایان اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت می کند، به خبرنگاران گفت.:

«اکنون دیگر نباید به صلح در اوکراین چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت فکر کرد. »

سییارتو گفت که کمک میلیاردی بیشتر اتحادیه اروپا برای اوکراین به این معنی است که یک منطقه جنگی در این کشور به مدت چهار سال وجود خواهد داشت. و در ادامه:

«چنین پیشنهادی تکان دهنده است. سوال این است که در این چهار سال چند نفر جان خود را از دست خواهند داد در حالی که ما تسلیحاتی به ارزش ۲۰ میلیارد یورو را تامین می کنیم. و چند مجار از زاکارپاتیا در این چهار سال خواهند مرد؟»

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress