یونگه ولت


اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در روز یکشنبه در تونس نشان دادند که چقدر به جان انسانها اهمیت می دهند. در پایتخت تونس، سیاستمداران راست تا راست افراطی از هر دو طرف دریای مدیترانه – رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اورزولا فون در لاین، نخست وزیر ایتالیا جورجیا میلونی، نخست وزیر هلند مارک روته و در آخر اما نه کم از آن، رئیس جمهور تونس قیس سعید – بیانیه ای را امضا کردند.
این بیانیه همکاری نزدیکتری را در زمینه های «ثبات ماکرو اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری، تحول انرژی حامی محیط زیست و تماس های بین هیئت ها را ترسیم می کند و به عنوان آخرین نکته – و این همان چیزی است که در واقع اصل مطلب است – از «مهاجرت» نام می برد.

این بدان معناست: اتحادیه اروپا به تونس پول می دهد تا تونسی هایی را که اخراج شده از اروپا را دوباره بپذیرد، تونسی هایی متخصص را استخدام کند و مانع عبور پناهجویانی که تونس میخواهند خود را به اروپا برسانند را از هر طریق ممکن بگیرند برای این منظور، بروکسل در ماه ژوئن منابع مالی تا ۹۰۰ میلیون یورو به صورت وام های بلند مدت به تونس وعده داده است.
اتحادیه اروپا روز یکشنبه برای شیرین تر کردن کام طرف تونسی دو کمک مالی اضافی به ارزش ۱۰۵ و ۱۵۰ میلیون یورو را هم به آن افزود. بخش اعظم این پولها به شرط اجرای «اصلاحات» صندوق بین المللی پول اعطا میشود و پرداخت آنها به یک وام قبلی صندوق بین المللی پول اتصال پیدا کرده است.

اتحادیه اروپا مدت هاست که از ابزارهایی که تونس برای جلوگیری از سفر پناهجویان به اروپا استفاده می شود مطلع است و میداند چگونه با پناهجویان در تونس رفتار می شوند.
کلارا بنگر، سخنگوی سیاست پناهجویی حزب چپ در بوندستاگ، انگشت روی زخم گذاشت و گفت: «سیاست بستن مرزهای اتحادیه اروپا هر روز بی رحمانه تر می شود».
زیرا وضعیت موجود در تونس به سرعت بدتر می شود. صدها نفر اخیراً در یک عملیات واقعی شکار انسانی به بیابان‌ها رانده شده اند یا در آنجا بدون آب و غذا رها شده اند. روز یکشنبه، وزارت کشور لیبی اعلام کرد که ده ها نفر را در مرز تونس نجات داده است. آنها از خشونت ارتش تونس که آنها را به منطقه بیابانی تبعید کرده بود، گزارش دادند. علاوه بر این، پاسپورت های آنها را نابود کرده‌اند. بنگر عواقب توافق را در مسیرهای فرار مرگبارتر می بیند. و به طور کلی معتقد است، این توافق «عواقب ویرانگری» دارد. زیرا: «رئیس جمهور تونس قیس سعید هر روز اقتدارگرایانه تر حکومت می کند. (…) اگر اتحادیه اروپا اکنون صدها میلیون یورو در اختیار او قرار دهد تا حاکمیت خود را تثبیت کند، همزمان به همه فعالانی که در تونس برای دموکراسی و حقوق بشر می جنگند، خیانت می کند.»
البته، ترجمه متنی که به شما دادید آورده شده است:

توییت مارتین روته در روز یکشنبه نیز این را آشکار می کند. او هیچ جا انسانی را نمی بیند که به دنبال پناهندگی باشد، بلکه صرفاً «مدل های تجاری قاچاقچیان و قاچاقچیان انسان» را می بیند. این یک لفاظی است که فاشیست ماتیلدا میلانی نیز مدت هاست از آن استفاده می کند. در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، او روشن کرد که باید مشارکت با تونس را به عنوان مدل روابط جدید با کشورهای ساحلی مدیترانه دید. بنابراین ممکن است معاملات کثیف بیشتری با دموکراسی های نمونه مانند مراکش و مصر دنبال شود.
سیاست غربی بارها و بارها نشان داده است که نسبت به رنج دیگران بی‌تفاوت است.
این را می‌توان در حمایت مستمر او از رژیم‌های استبدادی، تخریب کشورهای فقیر و نادیده گرفتن پیامدهای تغییرات آب و هوایی دید.
آخرین نمونه از این بی‌تفاوتی، تصمیم اخیر اتحادیه اروپا برای اخراج پناهندگان به لیبی است.
لیبی کشوری ناامن و ناپایدار است که مملو از جنایتکاران و شکنجه‌گران است. پناهندگانی که به لیبی بازگردانده می‌شوند، در معرض خطر آزار و شکنجه قرار دارند و حتی ممکن است کشته شوند.

اتحادیه اروپا با این تصمیم، در واقع به پناهندگان آسیب می‌رساند.
این نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا نسبت به رنج پناهندگان بی‌تفاوت است و حاضر است آنها را به خطر بیاندازد تا از پذیرش آنها خودداری کند.
این تصمیم اتحادیه اروپا محکومیت‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است. سازمان ملل، سازمان ملل متحد و بسیاری از دولت‌ها این تصمیم را غیرقانونی و غیرانسانی خوانده‌اند.
اتحادیه اروپا باید این تصمیم را لغو کند و به حمایت از پناهندگان ادامه دهد. اتحادیه اروپا باید به یاد داشته باشد که پناهندگان انسان هستند و شایسته رفتاری با احترام و انسانی هستند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress