دریاسالار ناتو آب پاکی را روی دست اوکراین ریخت.

دریاسالار ناتو: اوکراین برای ضد حمله فعلی جت های جنگنده دریافت نخواهد کرد.
ترجمه مجله هفته

دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو در مصاحبه ای در روز دوشنبه گفت که کی یف هیچ هواپیمای جنگنده ای برای ضد حمله فعلی دریافت نخواهد کرد.
دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو، روز دوشنبه به شبکه تلویزیونی بریتانیایی ال‌بی‌سی گفت، برای غلبه بر دفاع روسیه، سربازان اوکراینی روحیه و انگیزه جنگندگی بالایی دارند. ظاهرا این کافیست! کی‌یف هیچ هواپیمای جنگنده‌ای از غرب دریافت نخواهد کرد تا زمانی که ضد حمله به پایان برسد.
به گفته وی، تحویل احتمالی تجهیزات جنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در کوتاه مدت قابل اجرا نیست.
در نتیجه، اوکراین باید در حملات کنونی خود بدون هواپیماهای غربی، خود را تثبیت کند.
بائر به عنوان دلیل چنین تاخیری، دوره های زمانی طولانی تری را برای آموزش پرسنل و ایجاد تدارکات مورد نیاز برای بهره برداری از هواپیماهای مدرن غربی ذکر کرد. در این زمینه دریاسالار خواستار این شد که این دو بحث، بحث جت های جنگنده و بحث ضد حمله، در نشست آتی ناتو در ویلنیوس با هم مخلوط نشود.

علاوه بر این، بائر تأکید کرد که ارتش اوکراین نیاز فوری به هواپیماهای غربی ندارد، زیرا آنها در حال حاضر مزایای قابل توجهی نسبت به نیروهای روسی دارند. اوکراین در حال حاضر تجهیزات غربی زیادی دارد و سربازان اوکراینی در غرب آموزش دیده اند. باوئر گفت، مهمتر از همه، با این حال، سربازان اوکراینی روحیه جنگندگی و انگیزه بیشتری نسبت به سربازان روسی دارند.

«این یک مبارزه حیاتی است. اوکراینی‌ها می‌دانند برای چه می‌جنگند، روس‌ها نمی‌دانند برای چه می‌جنگند.»

با این وجود، ضد حمله کار آسانی نخواهد بود. بائر یادآور شد که نیروهای روسی در منطقه خصمانه سیستمی متشکل از حداقل سه خط دفاعی را ایجاد کرده بودند که در برخی نقاط عمق آن حدود ۳۰ کیلومتر بود. در طول این حمله، ارتش اوکراین با میدان های مین و مواضع مستحکم متعددی مواجه شد. اگرچه بدیهی است که حمله زمان زیادی طول خواهد کشید، بائر همچنان به موفقیت اوکراین اعتقاد دارد.

کی یف بارها از کشورهای غربی خواسته است که جت های جنگنده در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار دهند. تاکنون تنها لهستان و اسلواکی برای تامین هواپیماهای میگ که در اتحاد جماهیر شوروی تولید می شدند، موافقت کردند. به منظور تسریع در تحویل جنگنده ‌های مدرن مانند F-16، برخی از کشورهای اروپایی در مورد ایجاد ائتلاف برای تامین جت های جنگنده خبر دادند. ایالات متحده تا حدودی به دلیل ترس از رویارویی مستقیم با روسیه از تحویل F-16 خودداری می کند. در اواخر ژوئن، میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری زلنسکی، شرکای غربی اوکراین را به کندی تحویل تسلیحات متهم کرد و گفت اینکار به روسیه اجازه و امکان ساختن دیوار دفاعی چشمگیری را داد.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress