مشاور دفتر ریاست جمهوری در کیف، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی را «کاملا بی اثر» انتقاد کرد. 

اوکراین از نحوه مدیریت آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) با وضعیت نیروگاه هسته ای زاپوروژیه که تحت کنترل روسیه است، ناراضی است. میخائیل پودولژاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری، شخصا به رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی حمله کرد. به نقل از مشاور رئیس جمهور:

«انسان ها در مدیریت ریسک کلیدی کاملاً بی تاثیر هستند.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اهرمی برای نفوذ بر روسیه دارد: پودولجاک گفت که فشار بر شرکت دولتی روسی روس اتم می‌توانست روس‌ها را مجبور به عقب‌نشینی و پاکسازی مین‌ها کند. او از  گروسی به عنوان یک «دلقک» صحبت کرد و لجای نام بردن از گروسی او را «این شخص» و یا «سوژه گروسی» توصیف کرد. 

بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از ابتدای مارس ۲۰۲۲ توسط روسیه کنترل می شود. هر شش رآکتور از سپتامبر ۲۰۲۲ تعطیل شده اند. روسیه اوکراین را متهم می کند که می خواهد با موشک و پهپادهای کامیکاز به نیروگاه هسته ای حمله کند تا حادثه هسته ای ایجاد کند. 

گلوله باران اوکراینی ماکیفکا: تعداد زخمی ها به ۶۸ غیرنظامی افزایش یافت

نماینده دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی در امور جنایات جنگی اوکراین (JCCC) در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: تعداد قربانیان گلوله باران ماکی‌فکا توسط نیروهای مسلح اوکراین به ۶۸ نفر افزایش یافته است. در این گزارش آمده است:
شصت و هشت غیرنظامی با درجات مختلف مجروح شدند، از جمله سه کودک: [دو] دختر متولد ۲۰۲۰ و ۲۰۰۹ و یک پسر متولد ۲۰۱۶.»
ولادیسلاو کلیوچاروف، رئیس اداره ماکیفکا، صبح امروز از زخمی شدن ۴۱ نفر از جمله دو کودک در گلوله باران ماکیفکا خبر داد.


بریتانیا آموزش حداکثر ۲۰ خلبان اوکراینی را در ماه اوت آغاز خواهد کرد

بریتانیا آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز خواهد کرد. جیمز هیپی معاون وزیر دفاع بریتانیا روز چهارشنبه گفت که قرار است تا ۲۰ خلبان آموزش ببینند. پاسخ معاون وزیر در سایت مجلس عوام منتشر شد.
هنگامی که در مورد تعداد خلبانان اوکراینی که توسط نیروهای بریتانیایی آموزش دیده‌اند پرسیده شد هپی کتبا پاسخ داد:
بریتانیا در ماه اوت آموزش های اولیه را برای حداکثر ۲۰ خلبان اوکراینی آغاز خواهد کرد.


رسانه ها: کمک های محرمانه به اوکراین تحت نظارت پنتاگون نیست، بلکه توسط سیا انجام می شود


نیوزویک گزارش داد که کمک های محرمانه به اوکراین توسط سیا و نه ارتش ایالات متحده نظارت می شود. در مقاله آمده است:

«بسیاری از کارهایی که واشنگتن برای کمک به اوکراین انجام می دهد، مخفی نگه داشته می شود و بسیاری از کارهایی که معمولاً در اختیار ارتش ایالات متحده است توسط سیا انجام می شود.»

به نوشته این روزنامه، هر کاری انجام می شود باید با محدودیت های اعمال شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مطابقت داشته باشد.

ویلیام برنز رئیس سیا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه چندین بار به کیف سفر کرده است. روزنامه واشنگتن پست پیشتر گزارش داده بود که برنز و ولادیمیر زلنسکی نشستی محرمانه برای گفتگو در مورد برنامه های کی یف برای بازپس گیری کنترل مناطق از دست رفته برگزار کردند.

۵۰ میلیارد از صندوق ویژه ارتش آلمان به شرکت های آمریکایی می رسد


به گفته یک تولیدکننده تسلیحات آلمانی، برلین نیمی از صندوق ۱۰۰ میلیارد یورویی را برای نوسازی نظامی ارتش آلمان به جیب شرکت های آمریکایی سرازیر می‌شود. دولت آلمان ظاهرا هنوز صنعت تسلیحات را از نظر استراتژیک مهم نمی داند.

سوزان ویگاند، مدیرعامل شرکت سازنده قطعات زرهی آلمانی رنک، هشدار داد که پیمانکاران دفاعی ایالات متحده احتمالا نیمی از ۱۰۰ میلیارد یورویی که برلین در اختیار تحت صندوق ویژه نوسازی ارتش نهاده است را دریافت خواهند کرد. او همچنین دولت آلمان غربی را به نداشتن دیدگاه استراتژیک برای صنعت داخلی متهم کرد. مدیر تسلیحات گروه رنک افزود:
«فکر نمی‌کنم پول زیادی برای صنایع آلمان باقی بماند. آلمان قطب‌نمای سیاسی برای صنایع دفاعی ندارد.»
ویگاند از دولت فدرال خواست نه تنها از صندوق ۱۰۰ میلیارد یورویی برای کاهش شکاف های کوتاه مدت در سهام بوندسوهر استفاده کند، بلکه همچنین فناوری های آینده را توسعه دهد.

فاسد، دروغگو و رشوه بگیر جان میدهد برای ناتو.

گزارش رسانه ها: بایدن میخواهد فون در لاین دبیرکل ناتو شود.

جمع‌آوری از میرفخرایی

ینس استولتنبرگ سرپرست دبیرکل ناتو در واقع نمی خواهد به کارش ادامه دهد. اما حالا قرارداد او دوباره تمدید شده است. بر اساس یک گزارش رسانه ای، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در پس زمینه برای جانشینی او اورسولا فون در لاین کمپین تبلیغاتی می کند.

بر اساس گزارشی در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، فون در لاین نامزد مورد نظر بایدن است. به گفته یک منبع ناشناس در ناتو، رئیس جمهور ایالات متحده در تلاش است تا فون در لاین را برای این پست متقاعد کند. گفته می شود که این سیاستمدار آلمانی در گفتگوهای خصوصی به رئیس جمهور آمریکا اطلاع داده است که حداکثر تا سال ۲۰۲۴ به صندلی خود در اتحادیه اروپا چسبیده است. قرارداد استولتنبرگ تا اکتبر ۲۰۲۴ اعتبار دارد.
استولتنبرگ نروژی پیش از این تمایل خود را برای کناره گیری از این سمت در ابتدای سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود. اما به دلیل تشدید اوضاع در اوکراین، قرارداد او تمدید شد. همچنین به این دلیل که ۳۱ کشور ناتو ظاهرا نتوانستند بر سر جانشین احتمالی توافق کنند.
به گفته این روزنامه، بایدن و فون در لاین در چند سال گذشته یک «پیوند قوی» ایجاد کرده اند.(پدرخوانده و کیف‌کش) گفته می شود که پیشنهادهای دیگر مانند بن والاس وزیر دفاع بریتانیا یا مت فردریکسن، نخست وزیر دانمارک، و حتی بوریس جانسون مشنگ همه کشورهای ناتو را از قبل متقاعد نکرده است.
فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که قبلاً در آلمان به عنوان وزیر فدرال در امور خانواده و دفاع کار می کرد، اخیراً به سخنگوی خود اجازه داده است که اعلام کند که او نه حالا و نه در آینده برای این پست در دسترس نیست. با این حال، او همچنین تاکید کرد که از برده شده نامش در میان جانشینان احتمالی جنایتکاران ناتو احساس افتخار میکند.
اما بر اساس این گزارش، ایالات متحده فرصتی برای متقاعد کردن فون در لاین پس از انتخابات اتحادیه اروپا در ژوئن آینده می بیند. بسته به نتیجه انتخابات، این امکان وجود دارد که فون در لاین بتواند از سمت بالا در کمیسیون صرف نظر کند. با سوابقی که از این خانم رئیس در دست است باید سر مبلغ توافق شود بقیه اش کاملا قابل حل است!
اگرچه فون در لاین به احتمال زیاد به عنوان کاندیدای اصلی حزب محافظه کار EPP در انتخابات شرکت خواهد کرد، اخیراً صداهای بیشتری به نفع رئیس فعلی پارلمان اروپا، روبرتا متسولا، به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا شنیده می شود.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین حمله موشکی طوفان سایه به پل چونگار را تایید کرد

الکسی گروموف معاون اداره اصلی عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین تایید کرد که حمله به پل چونگار با استفاده از موشک های کروز طوفان سایه انجام شده است. وی در مصاحبه با خبرگزاری Ukrinform گفت:

موشک‌های کروز هوا به سطح کلاس طوفان سایه، که با آن‌ها می‌توانیم تأسیسات نظامی حیاتی دشمن را در برد ۲۵۰ کیلومتری منهدم کنیم، شایسته توجه ویژه هستند. اثربخشی این دسته از موشک‌های کروز از آسیب‌دیدگی پل‌های سیواش در نزدیکی چونگر نشان می‌دهد.

صبح روز ۲۲ ژوئن، ولادیمیر سالدو، فرماندار موقت منطقه خرسون اعلام کرد که نیروهای اوکراینی به پل در مرز اداری منطقه با کریمه در نزدیکی چونگار برخورد کرده اند.

در ۳ ژوئیه، رئیس دولت منطقه ای خرسون، آندری آلکسینکو، اعلام کرد که پل چونگار بازسازی شده و تردد در این مسیر به طور کامل از سر گرفته شده است.

اوکراین 170 گلوله به منطقه بلگورود شلیک کرد

روز سه‌شنبه، ارتش اوکراین در مجموع حدود 170 موشک شلیک کرد و چندین بمب انفجاری را از پهپادها به شهرک‌ها در منطقه بلگورود روسیه پرتاب کرد. بر اساس بیانیه فرماندار منطقه، ویاچسلاو گلادکوف که در کانال تلگرامی خود منتشر شده است، در مجموع 18 شهرک در مناطق گرایورون، بلگورود، شبکینو، بوریسوفکا، ولوکونوفکا و کراسنایا یاروگا مورد حمله قرار گرفتند. گلادکو افزود که در گلوله باران شهر والویکی یک غیرنظامی زخمی شد. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی‌های اخیر هیچ مدرکی دال بر وجود مواد منفجره در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیه پیدا نکرد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: کارمندان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی‌های اخیر خود در نیروگاه اتمی زاپروژیه هیچ مدرکی دال بر وجود مواد منفجره در این نیروگاه پیدا نکرده‌اند. ژاپن با. وی تاکید کرد:

«بازرسی های اخیر ما هیچ ماده منفجره ای را نشان نداده است، اما ما هوشیار هستیم.»

رنات کارچا، مشاور رئیس شرکت اتمی روسیه Rosenergoatom گفت: هیچ مبنایی برای ادعای رئیس جمهور اوکراین در مورد وجود مواد منفجره در سقف واحدهای نیروگاه هسته ای زاپروژیه وجود ندارد. او توضیح داد:

«آقای زلنسکی بی شرمانه دروغ می گوید. ما در آنجا به مواد منفجره نیاز داریم؟ ادامه تشنج در اطراف نیروگاه هسته ای معنی ندارد. برای ما ایمنی هسته ای یک اولویت است. برعکس، مین گذاری سقف نیروگاه ها برای خود ما یک خطر بزرگ است این برای ما یک یک تهدید است، که اگر اتفاقی رخ دهد حتی ما نمی توانیم با آن مقابله کنیم. یک نفر باید عقل خود را در این آشفتگی حفظ کند.»

کارچا تمایل رهبری اوکراین برای بی ثبات کردن اوضاع در نیروگاه اتمی زاپروژیه را یکی از دلایل این بیانیه ذکر کرد. 

مقامات دونتسک گزارش های مربوط به از دست دادن روستای کلشچفکا را رد می کنند

یان گاگین، مشاور سرپرست موقت دونتسک در برنامه ای از پروی کانال می گوید که روستای کلشچفکا در دونتسک با وجود حملات نیروهای اوکراینی تحت کنترل نیروهای روسیه باقی مانده است. او توضیح می دهد:

«در واقع، کلشچفکا اکنون تحت کنترل ما، تحت کنترل نیروهای مسلح ما است. و اطلاعاتی که  ادعا میکنند دشمن کلشچفکا را گرفته است،  از مرکز اطلاعات و عملیات روانی اوکراین منتشر شده است.»

گاگین خاطرنشان می کند که نیروهای اوکراینی همچنین در تلاش برای تصرف یک منطقه مرتفع در نزدیکی روستا هستند که از آنجا می توان بخشی از منطقه آرتموفسک (باخموت) را کنترل کرد. 

نیروهای مسلح اوکراین مکرراً در تلاش برای حمله به کلشچفکا هستند. به گفته وزارت دفاع روسیه در روز گذشته، در مجموع ۱۰ حمله اوکراینی در جهت دونتسک دفع شد و نیروهای مسلح اوکراین تا ۲۹۰ کشته و زخمی برجای گذاشتند. 

سخنگوی کرملین: خطر خرابکاری در نیروگاه اتمی زاپوروژیه بالاست

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: خطر خرابکاری در نیروگاه اتمی زاپوروزیه توسط نیروهای اوکراینی زیاد است. به گزارش خبرگزاری ریانووستی، وی اظهار داشت:
«وضعیت کاملاً متشنج است. در واقع، خطر خرابکاری توسط رژیم کی یف زیاد است. خرابکاری که می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.»
پسکوف افزود: منفجر شدن سد در نیروگاه برق آبی کاخوفکا نشان می دهد که دولت اوکراین دست از کار نخواهد کشید.
وی گفت که در همین حال، اقداماتی در نیروگاه هسته ای زاپوروزیه برای جلوگیری از خرابکاری های احتمالی در حال انجام است.


مقام جمهوری خلق: موج سوم حمله اوکراین آغاز شد

ایگور کیماکوفسکی مشاور رئیس جمهوری خلق دونتسک گفت: در آستانه نشست سران ناتو در ویلنیوس در ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه، ارتش اوکراین برای سومین بار حمله ای را آغاز کرد. او در یک برنامه تلویزیونی در کانال Solovyov Live توضیح می دهد:

«دیروز مشاهده شد که در آستانه اجلاس سران ناتو در ویلنیوس، موج سوم ضد حمله را آغاز کردند و دوباره جبهه زاپوروژیه را به عنوان مسیر اصلی حمله انتخاب کردند. امروز همه چیز از دنیپر تقریباً تا مرز استان زاپوروژیه و جمهوری خلق دونتسک در حال سوختن است.»
با این حال، به گفته کیماکوفسکی، حملات ارتش اوکراین ناموفق بود:
شما حتی نمی توانید از خط اول دفاع عبور کنید.



وزیر دفاع اوکراین کشورش را محل آزمایش تسلیحات غربی خواند

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، کشورش را به عنوان یک میدان آزمایشی ایده آل برای سلاح های غربی می بیند. او در مصاحبه ای با روزنامه فایننشال تایمز ادعا می کند:
شما نمی توانید سایت آزمایشی بهتری برای صنایع دفاعی پیدا کنید.
رزنیکوف گفت که استفاده از سلاح‌های غربی در اوکراین به متحدان غربی این امکان را می‌دهد تا همکاری سیستم‌های تسلیحاتی مختلف را مشاهده کنند:
«آنها واقعاً می‌توانید ببینید که آیا سلاح‌های آنها کار می‌کنند، چقدر مؤثر عمل می‌کنند، و آیا آنها نیاز به مدرن‌سازی دارند یا خیر.»


نیروهای روسی چندین اسلحه اوکراینی را در منطقه خرسون منهدم کردند

یگان نیروهای دنیپر روسیه روز گذشته دو خمپاره اوکراینی و سه هویتزر را در جبهه خرسون منهدم کردند. یک نماینده اورژانس منطقه به خبرگزاری تاس گفت:
«در نتیجه حملات یگان های گروه دنیپر، دو خمپاره ۱۲۰ میلی متری با مهمات و سه هویتزر M777 با مهمات در بخش جبهه منهدم شد.
این منبع افزود که در این حملات همچنین در مجموع ۲۲ سرباز اوکراینی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.»



منطقه بلگورود: یک زخمی پس از گلوله باران توسط نیروهای اوکراینی

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار این منطقه گزارش داد که یک غیرنظامی در اثر گلوله باران شهر والویکی در منطقه بلگورود توسط سربازان اوکراینی مجروح شد. در تلگرام می نویسد:

گلوله باران شهر والویکی بیش از یک ساعت به طول انجامید. یک نفر مجروح شد – یک زن به دلیل اصابت ترکش به سینه اش در بیمارستان بستری شد.

گلادکو توضیح می‌دهد که پدافند هوایی سه موشک و یک پهپاد را هنگام نزدیک شدن به Valuiki سرنگون کرد. در نتیجه، طرف اوکراینی ۱۲ راکت از یک راکت انداز چندگانه Grad به یک منطقه مسکونی شلیک کرد که به چندین خانه آسیب رساند.

«در حملات اوکراین هرج و مرج دیده میشود» – نیروهای کی یف لیسیچانسک را گلوله باران می کنند

ارتش اوکراین دو روز است که شهر لیسیچانسک در جمهوری خلق لوگانسک را به طور نامنظم گلوله باران می کند. آندری ماروچکو، کارشناس نظامی و سرهنگ بازنشسته شبه نظامیان خلق لوهانسک به خبرگزاری تاس گفت:

«طی دو روز گذشته، سربازان اوکراینی در حال انجام گلوله باران های نا منظم در سایت پالایشگاه نفت لیسیچانسک بوده اند.» 

به گفته ماروچکو، حومه لیسیچانسک نیز زیر آتش است. او حدس میزند که هدف از این حملات «تخریب زیرساخت های شرکت و غیرنظامی» است. 

کیف نیروهای خود را در نزدیکی سواتوو و کرمننایا تقویت می کند

آندری ماروچکو، کارشناس نظامی و سرهنگ بازنشسته شبه نظامیان خلق لوگانسک گزارش می دهد که فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین در حال تقویت نیروهای خود در نزدیکی شهرهای کرمننایا و سواتوو در جمهوری خلق لوگانسک است.
«در بخش سواتوو و کرمننایا تعداد تلاش های دشمن برای نفوذ روز گذشته افزایش یافت. نه تنها واحدهای قدیمی در حملات شرکت کردند، بلکه نیروهای جدیدی نیز برای تقویت آنها وارد شده بودند.»
ماروچکو روز سه‌شنبه به آژانس تاس گفت که واحدهای نیروهای مسلح اوکراین مستقر در نزدیکی سواتوو و کرمننایا به‌جای تجهیزات نظامی ارائه‌شده توسط کشورهای ناتو، به‌طور فزاینده‌ای از تجهیزات شوروی استفاده می‌کنند.


ده ها زخمی، یک کشته در پی گلوله باران شبانه ماکیفکا

دنیس پوشیلین، رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک گزارش داد که در بمباران شبانه ماکیفکا توسط نیروهای اوکراینی 25 نفر زخمی شدند. او در تلگرام می نویسد:

«دشمن در اواخر عصر به مناطق مسکونی و مجتمع بیمارستانی منطقه چرونوگواردیسکی در ماکیفکا حمله کرد. بیشتر شهروندان ماکی یفکا و دونتسک موج انفجارها را احساس کردند. تاکنون ۲۵ زخمی از جمله دو کودک به ثبت رسیده است.»

شهردار ولادیسلاو کلیوچاروف گزارش داد که یک نفر کشته شد. غیرنظامیان مجروح به بیمارستان های ماکیفکا منتقل شدند. در میان مجروحان، قربانیان حمله به بیمارستان شهر نیز هستند.

«ما تا کنون یک غیرنظامی کشته شده ایم. تعداد مجروحان در حال مشخص شدن است.»

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress