اسرائیل دست کم ۴ فلسطینی را در عملیات نظامی به قتل رساند.

دست کم چهار فلسطینی در عملیات نظامی اسرائیل موسوم به «خانه و باغ» در شهر جنین کرانه باختری رود اردن کشته شدند. حماس خواستار بسیج فلسطینیان در کرانه باختری شد.

دست کم ۴ فلسطینی در عملیات نظامی گسترده اسرائیل در شهر جنین در کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل کشته شدند. وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که حدود ۲۵ نفر زخمی شدند که حال هفت نفر از آنها وخیم است.
عملیات «خانه و باغ» (عبری בית וגן «Bayit Vegan») که بر اساس اظهارات اسرائیل با هدف نابودی «زیرساخت های تروریستی» انجام شد، تا صبح امروز ادامه داشت. منطقه اطراف جنین و کمپ پناهندگان مرتبط با آن با حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت به عنوان سنگر مبارزان فلسطینی در شناخته میشود.
ارتش اسرائیل ادعا کرد که چندین حمله هوایی هدفمند در طول شب به یک «انبار تسلیحات، محل ملاقات مظنونان تروریستی و یک مرکز فرماندهی و ارتباطات که همچنین به عنوان یک پست دیده بانی» استفاده می شود، انجام داده است. اسرائیل در طول سالهای اخیر ادعاهای مشابهی کرده که بیشتر آنها با واقعیت تشابهی نداشته و افراد غیر نظامی زنان و کودکان قربانی این حملات بودند.

بر اساس گزارش های فلسطینی، برق در سراسر جنین قطع شده است. ویدئوها چندین جاده ویران شده را نشان می داد. ارتش اسرائیل اندکی پس از حمله هوایی با حدود ۱۰۰ خودروی نظامی و نیروی زمینی وارد شهر شد. بر اساس گزارش های فلسطینی، بدلیل حمله ارتش اسرائیل و تیر اندازی آنها درگیری درگرفت.

ریچارد هخت، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت این عملیات «تا زمانی که لازم باشد» ادامه خواهد داشت. ارتش در کمپ پناهندگان در جنین متمرکز شده است. «حداقل هفت تروریست در طول شب در آنجا خنثی شدند». مشخص نبود که آیا آنها کشته شده اند یا خیر.

علاوه بر حماس که بر نوار غزه حکومت می کند، جهاد اسلامی و دیگر گروه های از جمله جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در سال های اخیر در جنین نفوذ پیدا کرده اند. حماس صبح خواستار بسیج فلسطینیان در کرانه باختری شد و به مبارزان در جنین قول حمایت داد.

سخنگوی جهاد اسلامی گفت:

«تا زمانی که این تجاوز متوقف نشود، گزینه‌های پاسخ ما نیز شدیدتر و فراگیرتر خواهد بود.»

جواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت که ارتش اسرائیل به «اقدامات پیشگیرانه و قاطع» در جنین ادامه خواهد داد. دستگاه دفاعی اسرائیل برای هر سناریویی آماده است.

رژیم اسرائیل به واشنگتن اعلام کرده بود که قصد انجام عملیات نظامی در جنین را دارد.

بر اساس این گزارش، آمریکا از عملیات نظامی اسرائیلی ها در جنین مطلع بود اما از تاریخ دقیق آن و برنامه ریزی ها خبر نداشت.

در بخشی از این گزارش آمده است که برنامه ریزی ها برای حمله اسرائیل به اردوگاه جنین از دو هفته پیش انجام شده بود.

خبرنگار نظامی رادیو اسرائیل نیز ضمن تایید این موضوع گفت که این عملیات قرار است چند ساعته و یا یک روزه باشد.

پیش از این نافذ عزام، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اظهاراتی تاکید کرد که شهر جنین در برابر تجاوزهای دشمن ایستادگی می کند و با قدرت و همبستگی بیشتر از این نبرد خارج خواهد شد.

اتاق عملیات مشترک نیروهای مقاومت فلسطین که مرکب از نیروهای اسلامی و چپ فلسطینی است در نوار غزه نیز امروز دوشنبه با درخواست از تمام گروههای مبارز فلسطینی در شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری برای مقابله متحد و همبستگی با دشمن صهیونیست تاکید کرد که نیروهای مقاومت در تمامی میدان های نبرد اجازه نخواهند داد که دشمن به مردم جنین تعرض کند.

اتاق مشترک تاکید کرد که تداوم تجاوزگری به جنین و رفتارهای رژیم صهیونیستی ماهیت پاسخ مقاومت را مشخص خواهد کرد.

در مقابل، رژیم اسرائیل از ترس شلیک موشک ها از نوار غزه، سامانه گنبد آهنین را در مرز این منطقه مستقر کرده است.

از شب گذشته پهپادهای رژیم صهیونیستی به خانه های شهروندان فلسطینی و مساجد در شهر جنین و اردوگاه این شهر حمله کردند. همچنین نظامیان صهیونیست از چند محور به این شهر یورش بردند.

در همین رابطه، رادیو ارتش اسرائیل به نقل از سخنگوی این ارتش اعلام کرد که نظامیان اشغالگر عملیات محدودی را علیه شهر جنین و اردوگاه این شهر آغاز کردند.

شبکه کان اسرائیل به نقل از مقام‌های نظامی اعلام کرد که عملیات علیه جنین ممکن است برای ساعاتی تا یک روز کامل به طول بیانجامد و هدف از این عملیات منهدم کردن زیر ساخت‌های نظامی و بازداشت نیروهای فلسطینی است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress