یک آتش نشان ۲۴ ساله در ششمین شب ناآرامی در فرانسه جان باخت.

شورشها در فرانسه ادامه دارد. وزارت کشور فرانسه از دستگیری ۷۸ نفر در شب یکشنبه تا دوشنبه خبر داد. یک آتشنشان ۲۴ ساله در شمال پاریس در جریان یک عملیات کنترل حریق به دلیل آتش سوزی خودرو درگذشت.

در فرانسه، شورش های خشونت آمیز برای ششمین شب متوالی ادامه یافت. وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که ۷۸ نفر در سراسر کشور دستگیر شده اند.

ژرالد درمانین، وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که یک آتش نشان ۲۴ ساله در سنت دنی، شمال پاریس، در حالی که یکشنبه شب مشغول خاموش کردن آتش بود درگذشته است. درمانین در توییتر نوشت:

یک مامور جوان اتش نشانی پاریس با وجود مراقبت و رسیدگی سریع هم تیمی هایش درگذشت.
به گفته وزارت کشور، این حادثه در یک «پارکینگ زیرزمینی» رخ داده است. «تحقیقات در حال انجام است،».
تاکنون هیچ ارتباط رسمی بین آتش سوزی که در ان اتش نشان در حال انجام وظیفه بود و معترضان و خشونت احتمالی که در بسیاری از شهرهای فرانسه در جریان است، برقرار نشده است.اصلا معلوم نیست که اتومبیل توسط کی و چگونه آتش گرفته.
مادربزرگ نوجوانی که توسط پلیس به قتل رسیده خواستار ارامش شد
بعد از ظهر یکشنبه، مادربزرگ نائل، نوجوانی که در یک بازرسی پلیس در نانتر در غرب پاریس کشته شد، پیامی برای معترضان فرستاد. او به کانال BFMTV گفت:

«شما نباید پنجره های مغازه ها را بشکنید، نباید به مدارس حمله کنید، نباید به اتوبوسها آسیب بزنید.» احتمالا مادر بزرگ تحت فشار نیروی انتظامی این حرفها را زده است.
او «خسته و داغان است» در عین حال، او خواستار آن شد که پلیسی که نوه اش را به قتل رسانده را انجام داد، باید «مانند هر شهروند عادی» هزینه جنایت خود را بپردازد و اطمینان داد که «به قوه قضائیه اعتماد دارد». تظاهرات مادرانی که خواستار ارامش هستند نیز در شمال شرقی پاریس گزارش شده است.
وزارت کشور همچنین نیروی پلیس گسترده‌ای را برای عصر یکشنبه در سراسر کشور تدارک دیده. در مجموع ۴۵ هزار ژاندارم و افسر پلیس بسیج شدند.
‌‌شورش های خشونت آمیز در شب اول ژوئیه

به گفته وزارت کشور فرانسه، ۷۱۹ نفر در طول شب شنبه تا یکشنبه در سراسر کشور دستگیر شدند. به طور خاص، علت دستگیری کمی عجیب و مسخره است آنها متهم به حمل چیزهایی شده اند که میتواند به عنوان سلاح مورد استفاده قرار بگیرد. پیش از این، جمعه شب، تعداد دستگیری ها به ۱۳۰۰ نفر افزایش یافته بود که از زمان آغاز شورش ها بی سابقه است.

ژرالد درمانین، وزیر کشور، روز یکشنبه در توییتر نوشت: «به لطف اقدام قاطع نیروهای انتظامی، شب آرام تر بود.» اما شب آنقدرها هم آرام نبود که وزیر ادعا کرد شاید در محل زندگی او همه چیز آرام بود اما نه در مناطق حساس.

خانه شهردار L’Haÿ-les-Roses، در بخش Val-de-Marne، مورد حمله قرار گرفت، همسرش و یکی از دو فرزندش زخمی شدند.

علاوه بر این، ۴۵ افسر پلیس و ژاندارم زخمی شدند، ۵۷۷ وسیله نقلیه و ۷۴ ساختمان به آتش کشیده شدند و ۸۷۱ آتش سوزی در جاده های عمومی شمارش شد.

علاوه بر این، ده ایستگاه پلیس، ده پادگان ژاندارمری و شش ایستگاه پلیس شهری توسط شورشیان هدف حمله قرار گرفتند.
در مارسی، در Canebière، خیابان اصلی دومین شهر بزرگ فرانسه، نیروهای پلیس، با حمایت واحدهای نخبه Raid و GIGN (ژاندارمری)، موفق به پراکنده کردن گروه های جوانانی شدند که روز قبل باعث هرج و مرج شده بودند.

جوزف Bettahar، یک سرمایه دار در مرکز خرید Merlan، در شهر، «ما واقعا از آنچه اتفاق می افتد منزجر هستیم.»»آنها به ویژه برای نابود کردن، سرقت و ترک آمده‌اند»
در حومه پاریس، نقطه شروع ناآرامی ها، افسران پلیس در وینیو در جنوب پاریس با ترقه مورد حمله نوجوانان قرار گرفتند. در تلاش برای مهار مارپیچ خشونت، بسیاری از جوامع فرانسوی مقررات منع آمد و شد اعمال کردند و شبکه های حمل و نقل عمومی زودتر از موعد مقرر بسته شدند، به ویژه شبکه اتوبوس و تراموا در منطقه بزرگ پاریس از ساعت ۹ شب تعطیل است هزاران نفر شب را در خیابان میگذرانند.

دومین بحران بزرگ ماکرون

اعدام رذالت بار یک جوان، توسط پلیس و انتشار ویدیوی آن، در نانتر، با گزارش رسمی پلیس در تضاد قرار داشت و همین دروغسازی دولتی آتش و خشم محرومان را در جوامع محروم در سراسر فرانسه برانگیخت.

این موج خشونت و خشم بسیاری از اعضای طبقه کارگر جوانی که بی هیچ امیدی از صبح تا شب برای چندرغاز جان میکند و پیتزا و سفارشات را پخش میکند از خشونت پلیس و دولت، یادآور شورش هایی است که در سال ۲۰۰۵ پس از مرگ دو جوان تحت تعقیب پلیس فرانسه را لرزاند.

در عرض سه هفته، ده هزار وسیله نقلیه تخریب شد، بیش از ۲۰۰ ساختمان عمومی به آتش کشیده شد و حدود ۵۲۰۰ نفر دستگیر شدند.

این ماجرا پس از اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی، شورش های جدی دومین بحران بزرگ رئیس جمهور امانوئل ماکرون پس از انتخاب مجدد وی است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress