افزایش سربازگیری از کودکان در میان شبه نظامیان کرد وجهادیون سوری!

سازمان ملل: شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا و ترکیه در سوریه تعداد کودکان سرباز را در صفوف خود افزایش می دهند.

ترجمه مجله هفته

بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از یک سوم موارد ثبت نام کودکان به نیروهای کرد روژاوا مورد حمایت آمریکا نسبت داده می شود.

بر اساس گزارش سازمان ملل که در ۲۸ ژوئن منتشر شد، گروه‌های مسلح تحت حمایت آمریکا و ترکیه در سوریه به طور فزاینده‌ای از افراد زیر سن قانونی در صفوف خود استفاده می‌کنند.

این گزارش ادعا می‌کند که تعداد کودکانی که توسط گروه‌های شبه‌نظامی در کشور استخدام شده‌اند از سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۲۰۰ نفر رسیده است.
گزارش می‌افزاید که در میان کسانی که کودکان را به خدمت می‌گیرند، شبه‌نظامیان کرد تحت حمایت آمریکا، نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) هستند که بر کنترل میادین نفتی سوریه با همکاری نیروهای اشغالگر واشنگتن نظارت می‌کنند.

سازمان ملل مدعی است که بیش از ۶۰۰ مورد از موارد استخدام کودکان در سوریه به نیروهای دموکراتیک سوریه و گروه های کرد مرتبط در این کشور نسبت داده می شود. این در حالی است که نیروهای دموکراتیک سوریه در سال ۲۰۱۹ توافقنامه ای را برای پایان دادن به سربازی خردسالان با سازمان ملل امضا کردند.

بیش از ۶۰۰ مورد استخدام کودک نیز به ائتلاف گروه‌های شبه‌نظامی ارتش ملی سوریه (SNA) مورد حمایت ترکیه نسبت داده شده است که طی سال‌ها جنگجویان چندین گروه افراطی از جمله داعش را در خود جای داده است.

علاوه بر این، سازمان ملل می گوید که هیئت تحریر الشام (HTS)، که قبلاً به عنوان جبهه النصره وابسته به القاعده شناخته می شد، بیش از ۳۸۰ کودک خردسال را در صفوف خود استخدام کرده است.
گفته می شود که ۲۵ مورد در میان نیروهای دولتی سوریه و شبه نظامیان متحد نیز ثبت شده است.
بسام الاحمد، مدیر اجرایی سوریه برای حقیقت و عدالت، گفت که در برخی موارد، کودکان به اجبار در صفوف گروه های مسلح استخدام می شوند. وی افزود که برخی به خاطر اعتقادات مذهبی یا عقیدتی به عضویت می‌آیند، در حالی که برخی دیگر برای پشتیبانی مالی از خانواده‌هایشان یا فقر مطلق به صفوف نظامیان میپیوندند.

احمد مدعی شد که برخی از کودکان حتی به عنوان مزدور در جنگ های خارجی به خارج از کشور فرستاده می شوند.
نام نویسی سربازان کودک در بسیاری از درگیری های سوریه موضوعی داغ بوده است.
در طول تلاش‌های جذب نیرو در جبهه النصره بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، که عمدتاً توسط روحانی سعودی عبدالله المحیسنی رهبری می‌شد، تعداد زیادی نوجوان در میان هزاران نفری بودند که برای مبارزه با ارتش سوریه نام‌نویسی کردند. بسیاری از این نوجوانان به مأموریت های انتحاری فرستاده شدند.

در سال ۲۰۱۶، اعضای یک گروه مسلح تحت حمایت ایالات متحده، جنبش نورالدین الزینکی، در حال گردن زدن یک پسر ۱۲ ساله به نام عبدالله عیسی، که ادعا می کردند یک جنگجو در شبه نظامیان لیوا القدس طرفدار دولت است، فیلمبرداری شدند.
لیوا القدس در ان زمان با انتشار بیانیه ای قاطعانه انکار کرد که این پسر یک جنگجو بوده و ادعا کرد که او در منطقه ای از حلب تحت کنترل گروه های مسلح زندگی می کرده است.
در سال ۲۰۱۹، جنبش نورالدین الزینکی پس از شکست توسط هیئت تحریر الشام توسط شبه‌نظامیان ارتش ملی سوریه (SNA) مورد حمایت ترکیه جذب شد.

یک پاسخ برای “افزایش سربازگیری از کودکان در میان شبه نظامیان کرد وجهادیون سوری!”.

  1. Hamid Ghorbani

    کودکان قربانیان اصلی جنگ های امپریالیستی و نیابتی در تاریخ معاصر ! سرمایه پس از آنکه کودکان را به معادن، مزاعه و کارخانه های با مواد شیمیائی گماشت، اکنون با ریختن بمب بر سرشان و یا خیلی راحت آنها را بعنوان سرباز به خدمت می گمارد. از زمانی جناب آقای صالح مسلم بعنوان رهبر جنبش باصطلاح دموکراتیک کردهای سوریه اعلام نمود : که دولت آمریکا بزرگترین مدافع جهانی دموکراسی است و بنا براین، از ما باید حمایت نماید، معلوم بود که عاقبت مزدوری است! اکنون در سوریه ناسیونالیست های کورد به یکی از بزرگترین استخدام کنندگان بعنوان سربازان معرفی شده اند. مرگ بر سرمایه که خون کودک و جوان، زن و مرد نمی شناسد، او تشنه است، تشنه خون انسان! تنها با لغو سرمایه کودکان به یک زندگی انسانی دست پیدا می کنند.

    لایک

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress