ژنرال زامبی اوکراینی: ما را مجبور به ضد حمله کردند طلب هم دارند!

سلاح، سلاح، سلاح های بیشتر – زالوشنی در «واشنگتن پست»

ترجمه مجله هفته

ژنرال والری زالوشنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، (که سازمان اطلاعات و امنیتی روسیه قبلاً مدعی شده بود که این ژنرال در یک حمله موشکی یا به شدت زخمی شده است و یا کشته شده سر از مصاحبه با واشنگتن پست درآورد.) مصاحبه ای جامع با واشنگتن پست انجام داده است. مثل همیشه، همه چیز در مورد تحویل سلاح و صدور هر چه بیشتر تسلیحات است.

والری زالوشنی، ژنرال ارشد نیروهای مسلح اوکراین، پس از سکوت طولانی و غیبت عمومی، که گمانه‌زنی‌هایی در مورد وضعیت سلامتی وی از اوایل ماه مه امسال به وجود آورده بود، اکنون با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست (WP) گفتگویی کرده است. ظاهرا او مصاحبه جامعی انجام داده است. از آنجایی که واشنگتن پست اما ویدیو و فقط یک عکس بدون ربط به تاریخ یا رویدادهای جاری ارائه کرده، ما باید فعلا حرف این روزنامه را بپذیریم و اما شک خود را هم حفظ کنیم. با این حال، مصاحبه قابل توجه است.

مثل همیشه، همه چیز در مورد اسلحه، مهمات و تفنگ های بیشتر است، که اوکراین از غرب انتظار دارد و بی وقفه هوس و کمبود آنرا دارد. به گفته ژنرال زامبی، برای اینکه ضد حمله اوکراینی با سرعت بیشتری پیشروی کند، «هر سلاحی» هر چه بیشتر مورد نیاز است. به گفته واشنگتن پست، زالوشنی از همه کسانی که صدای او را میشنوند، از جمله همتای آمریکایی اش، ژنرال مارک میلی، التماس دعا دارد.
در این مصاحبه، ژنرال عالی رتبه اوکراینی ناامیدی خود را از رفتار «شرکای غربی» ابراز کرد: تا آنجا که به خود آنها مربوط است ارتش های آنها هرگز بدون برتری هوایی نسبت به دشمن دست به حمله نمی زنند، اما نوبت به اوکراین که میرسد به او و نیروهایش فشار شدیدی وارد می آورند که هر چه سریعتر حمله را آغاز کنند آنهم بدون برتری هوایی! آنهم برای برای حرکت برای پیشروی، با وجود اینکه اوکراین هنوز هم جت های جنگنده مدرن دریافت از آنها نکرده است.
بعید است که هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ آمریکایی که اخیرا وعده داده بودند تا پاییز وارد لوکراین شوند.
زالوشنی می گوید وقتی می شنود که ضد حمله مورد انتظار اوکراین در شرق و جنوب این کشور کندتر از حد انتظار آغاز شده است، آزرده خاطر می شود.
«این فیلم سینمایی اکشن نیست که تمام دنیا آن را تماشا کنند و شرط بندی کنند یا هر چیز دیگری. هر روز ما، هر متر از درگیری پر از خون است.»

به گفته مقامات اوکراینی، از آغاز حمله بزرگ در اوایل ژوئن، در مجموع حدود ۵۰ مایل مربع توسط ارتش اوکراین بازپس گرفته شده است.

زالوشنی می‌گوید که نگرانی‌هایش را با ژنرال پنتاگون میلی چندین بار در هفته در گفتگوهای یک ساعته، که «اکنون او را بسیار تحسین می‌کند و دوست خود می‌داند» در میان می‌گذارد، او همچنین در این گفتگوها آشکارا از عواقب آن صحبت می کند:
«ما متفق القول هستیم: ما بطور بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته در تماس هستیم. بنابراین گاهی اوقات می توانم تماس بگیرم و بگویم: «اگر در یک هفته صدهزار گلوله به ما ندهید، ۱۰۰۰ نفر می میرند. بجنبید.»
اما ژنرال تأکید می کند: «این میلی نیست که تصمیم می گیرد هواپیما بگیریم یا نه».
به گزارش واشنگتن پست، در حالی که اف-۱۶ در نهایت پس از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه مه برای حمایت از یک طرح بین المللی برای آموزش خلبانان اوکراینی و استقرار هواپیماها، احتمالا وارد صحنه نبرد می شوند، «تامین مهمات برای اوکراین» چالش متفاوتی دیگری را برای غربی ها را ایجاد میکند.

در ماه فوریه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هشدار داد که «مصرف فعلی هزینه مهمات اوکراین چندین برابر نرخ تولید فعلی ما است». این بدان معناست که مهماتی که زالوشنی می‌گوید به آن نیاز دارد، نمی‌تواند به این زودی‌ها به دستش برسد و هر روز هم کمیاب‌تر می‌شود.
در آستانه حمله متقابل برنامه ریزی شده طولانی، اوکراین برای اولین بار تانک های جنگی سنگین غربی از جمله پلنگ های لئوپارد ساخت آلمان و خودروهای جنگی پیاده نظام را دریافت کرد. این تانک ها و خودروهای جنگی برای اولین بار در آغاز عملیات ضد حمله در اوایل ماه جاری در میدان نبرد دیده شدند. زالوشنی تصدیق می کند که برخی از این تانک‌ها هنوز پایشان درست به صحنه نبرد نرسیده نابود شدند و اضافه می کند:

«ما لئوپاردها را برای رژه رفتن و یا گرفتن عکس با سیاستمداران و شخصیت‌های مشهور به اوکراین نیاورده‌ایم، آنها برای جنگ به اینجا آمده‌اند. و لئوپارها در میدان جنگ پلنگ نیستند، بلکه یک هدف جنگی محسوب میشوند.»

بار دیگر فرمانده اوکراینی بر تحویل جت های جنگنده فشار آورد:

«بیایید فرض بگیریم تعداد هواپیماهایی که [ناتو – یادداشت سردبیر] در نزدیکی مرزهای غربی ما فعالیت می کنند، دو برابر تعداد هواپیماهای روسی است که مواضع ما را ویران می کنند. چرا نمی‌توانیم حداقل یک سوم آن را از آنجا به اینجا منتقل کنیم؟»

از آنجایی که ناوگان مدرن‌تر سوخو-۳۵ روسیه دارای رادار بسیار بهتر و برد موشکی طولانی‌تر است، جت‌های قدیمی اوکراین نمی‌توانند از این وضعیت دفاع کنند. زالوشنی اذعان می کند که نیروهای زمینی اوکراین به راحتی مورد حمله روس ها قرار می گیرند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress