کمیته دومای روسیه دلایل شورش واگنر را بیان می کند
ترجمه مجله هفته


رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه امروز پنجشنبه بیست و نهم ژوئن اعلام کرد که، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر می ترسید که مسکو بودجه شرکت نظامی واگنر را قطع کند.

آندره کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: چند روز قبل از شورش واگنر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که همه گروه‌های نظامی باید با او قرارداد جدیدی امضا کنند.
کارتاپولوف، اتخاذ این سیاست را از طرف وزارت دفاع روسیه «کاملا صحیح» توصیف کرد. : «همه گروه‌های خصوصی نظامی روسی به جز واگنر به این خواسته وزارت دفاع تن داده و آن را رعایت کردند. به جز این آقا [پریگوژین] که نپذیرفت.»

کارتاپولوف در ادامه اظهار داشت پس از آنکه رئیس گروه واگنر از امضای این توافق‌نامه جدید با وزارت دفاع امتناع کرد، مقامات روسی به این گروه اطلاع دادند که دیگر در عملیات نظامی در اوکراین شرکت نخواهند کرد. «این بدان معناست که دیگر پول، منابع مالی یا مادی وجود نخواهد داشت. و برای آقای پریگوژین، پول یک عامل مهم و شاید حتی تعیین کننده است.»
در نتیجه، تهدید به کاهش بودجه، «جاه طلبی های اغراق آمیز و احمقانه» آغاز شد و «وضعیت آشفته» احساسی منجر به «خیانت بزرگ و خیانت برادران مسلح [پریگوژین] شد.»

رئیس واگنر شورش خود را جمعه گذشته آغاز کرد و پس از متهم کردن وزارت دفاع روسیه به انجام یک حمله موشکی مرگبار به یکی از اردوگاه‌های این گروه، قول تلافی کرد. این وزارتخانه این اتهامات را رد کرد.
در ساعات بعد، نیروهای واگنر وارد شهر روستوف در جنوب روسیه شدند و سپس راهپیمایی به سمت مسکو را آغاز کردند. با این حال، پریگوژین در ازای دریافت «ضمانت‌های امنیتی» از سوی دولت روسیه بر اساس توافق‌نامه‌ای که الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس به آن میانجی‌گری کرده بود، شورش را در روز شنبه لغو کرد.

اندکی قبل از شروع قیام، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۲۰ سازمان داوطلب روسی که در عملیات رزمی به عنوان بخشی از عملیات ویژه شرکت داشتند، قراردادهایی امضا کردند. با این حال، پریگوژین از پیروی از این روش خودداری کرد و ادعا کرد که گروه او یک وضعیت ویژه دارد زیرا «نهادی بسیار کارآمد» است که «به طور ارگانیک در سیستم کلی ادغام شده است».

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress