جزئیات ارائه شده توسط ارتش روسیه درباره تلفات اوکراینی در حمله به کراماتورسک: دو ژنرال و حدود ۵۰ افسر کشته شدند

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود تلفات پرسنل اوکراینی در حمله روسیه به شهر کراماتورسک را مشخص کرد. در این حمله که در ۲۷ ژوئن در محل موقت تیپ ۵۶ پیاده نظام موتوری جداگانه انجام شد، دو ژنرال، ۵۰ افسر و ۲۰ مزدور و مشاور نظامی خارجی کشته شدند.
کوناشنکوف خاطرنشان کرد که ارتش روسیه در این حمله از سلاح های بسیار دقیق استفاده کرده است. نظامیان کشته شده در جلسه ستاد شرکت کردند.

به گفته منابع اوکراینی، دوازده نفر از جمله سه کودک در حمله موشکی روسیه به شهر کراماتورسک کشته شدند. حدود ۶۰ نفر مجروح شدند. بر همین اساس، یک موشک روسی به یک پیتزافروشی معروف که خبرنگاران خارجی و سربازان داخلی نیز در آن رفت و آمد می کنند، اصابت کرد.

در میان مهمانان سه شهروند کلمبیایی حضور داشتند: سرجیو جارامیلو مشاور سابق ریاست جمهوری، هکتور آباد فاسیولینسه نویسنده مشهور و کاتالینا گومز گزارشگر. آنها با جراحات جزئی از حمله جان یالم بدر بردند. جارامیلو و آباد طبق گفته خودشان به نمایشگاه کتاب در اوکراین آمده بودند. آنها همچنین با سفر خود می خواستند افکار عمومی در آمریکای لاتین را نسبت به جنگ اوکراین حساس کنند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که روسیه به عنوان بخشی از عملیات ویژه خود به اهداف زیرساختی غیرنظامی حمله نخواهد کرد.

گزارش خط مقدم وزارت دفاع روسیه

وزارت دفاع در مسکو از تلاش های تهاجمی مداوم نیروهای مسلح اوکراین در بخش های دونتسک، کراسنی لیمان و جنوب دونتسک گزارش داده است. همانطور که سخنگوی این مقام، ژنرال ایگور کوناشنکوف، اعلام کرد، گروه نیروهای روسی جنوب در ۲۴ ساعت گذشته چهار حمله اوکراین را دفع کرده است. بیش از ۵۳۰ پرسنل ارتش اوکراین کشته یا زخمی شدند. اوکراین همچنین یک تانک، دو وسیله نقلیه جنگی پیاده نظام، پنج وسیله نقلیه نظامی و دو خمپاره انداز Msta-B و D-20 را از دست داد. یک انبار مهمات اوکراینی نیز توسط ارتش روسیه مورد حماه قرار گرفت.

در ۲۴ ساعت گذشته، یک گروه خرابکاری و شناسایی اوکراینی بی خطر شده و تا ۶۵ سرباز اوکراینی در جبهه کراسنی لیمان کشته شده اند. کوناشنکوف گفت: یگان نیروهای مرکزی روسیه دو خودروی زرهی دشمن، دو پیکاپ، دو هویتزر D-30 و دو قبضه اسلحه خودکششی گووزدیکا را در این بخش جبهه از کار انداخت.
گروه نیروهای روسی در جبهه شرقی حمله دشمن به قوس وورموکا را دفع کرده بود. سخنگوی ارتش روسیه آخرین تلفات نیروهای مسلح اوکراین را در بخش جبهه جنوب دونتسک و بخش زاپوروژیه جبهه تا ۱۳۵ پرسنل اعلام کرد. دو خودروی زرهی اوکراینی، چهار خودروی نظامی، سه خمپاره انداز D-20، یک خمپاره انداز Msta-B، یک خمپاره انداز D-30 و یک توپ خودران Gvozdika نیز نابود شدند.
در بخش کوپیانسک جبهه، بیش از ۲۵ سرباز اوکراینی در روز گذشته کشته شدند. علاوه بر این، اوکراین سه خودروی نظامی، یک تفنگ خودران از نوع اکازیجا، یک خمپاره انداز D-30 و یک راکت انداز چندگانه گراد را از دست داد.
سخنگوی ارتش روسیه آخرین تلفات پرسنل دشمن در جبهه خرسون را ۴۰ سرباز عنوان کرد. شش وسیله نقلیه نظامی و یک هویتزر Msta-B نیز نابود شدند. و در اینجا نیز ارتش روسیه یک انبار مهمات اوکراینی را نابود کرد.

پدافند هوایی روسیه ۱۱ پهپاد اوکراینی را منهدم کرد

به گفته وزارت دفاع روسیه، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ واحد توپخانه و ۱۰۲ مکان با پرسنل و فناوری نیروهای مسلح اوکراین را با موفقیت مورد حمله قرار داده است. یک انبار مهمات دشمن در جمهوری خلق دونتسک هدف قرار گرفت. ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی آژانس گفت: اوکراین در منطقه خارکف و جمهوری خلق دونتسک یک رادار شناسایی توپخانه AN/TPQ-50 ساخت آمریکا را از دست داده است.

در همین مدت پدافند هوایی روسیه دو موشک HIMARS و یک موشک ضد رادار HARM را رهگیری کرد. ۱۱ پهپاد اوکراینی نیز منهدم شد.
به گفته وزارت دفاع در مسکو، از آغاز عملیات ویژه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، اوکراین در مجموع ۴۴۴ هواپیما، ۲۴۰ هلیکوپتر، ۴۸۲۳ پهپاد، ۴۲۶ مجتمع موشکی ضد هوایی، ۱۰۴۰۲ تانک و سایر خودروهای زرهی دریافت کرده است. ، ۱۱۳۳ موشک انداز چندگانه و ۵۲۶۹ تفنگ و خمپاره را از دست داد.

مقامات روسیه در حال بازجویی از ۱۶۰ مزدور از ۳۳ کشور در درگیری اوکراین هستند

به گفته کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه، ده ها پرونده جنایی علیه خارجی هایی که در کنار کی یف در درگیری اوکراین می جنگند، راه اندازی کرده است.
این آژانس از طریق همکاری با وزارت دفاع و سایر سرویس‌ها، شواهدی را جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهد مزدوران گرجستان، ایالات متحده، لتونی و سوئد و غیره در این درگیری شرکت دارند.

در حال حاضر، ۱۶۰ نفر از ۳۳ کشور در سراسر جهان تحت بازجویی قرار دارند.
در پایان ماه می، بازرسان روسی تعداد مزدوران خارجی در اوکراین را بیش از ۲۰۰۰ تخمین زدند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: دلایل زیادی برای این باور وجود دارد که برخی کشورها سربازان حرفه ای را به اوکراین می فرستند.
به گفته این وزارتخانه، بیشتر مزدوران از لهستان، آمریکا، کانادا، رومانی و بریتانیا آمده اند.

مشاور زلنسکی: اوکراین شدت ضدحمله را افزایش می دهد


میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا می گوید: اوکراین به طور تزلزل ناپذیری برنامه های خود را برای ضد حمله دنبال می کند و به تدریج شدت خصومت ها را افزایش می دهد، با وجود عدم وجود گلوله ها و موشک های کالیبر بزرگ. امکانات نیروی هوایی اوکراین نیز محدود است، به طوری که نمی تواند مسیرهای تدارکات روسیه را براورده کند.

پودولیاک در پاسخ به این سوال که چرا کی‌یف از «آشوب» که ادعا می‌شود در اثر قیام واگنر در حمله ایجاد شده است، استفاده نکرد، گفت:

خط مقدم بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر امتداد دارد، میادین مین بیش از ۲۰۰۰۰ کیلومتر مربع را در بر می گیرد. روس ها سه خط دفاعی ایجاد کرده اند: سنگرها، توپخانه، راکت، هزاران تانک مدفون شده و محافظت شده با بتن، با پشتیبانی نیروی هوایی. حدود ۳۶۰ هزار سرباز آماده منتظر ما هستند.

اوکراین برای وضعیت اضطراری در نیروگاه هسته ای زاپوروژیه تمرین میکند.


در مناطق دنپروپتروفسک و نیکولایف اوکراین و همچنین در بخش‌هایی از مناطق زاپوروژیه و خرسون که تحت کنترل ارتش اوکراین است، تمرین‌های گسترده‌ای در صورت وقوع «حمله تروریستی احتمالی» به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیه برگزار می‌شود. .
همانطور که وزارت انرژی اوکراین در تلگرام می نویسد، چندین وزیر و سایر مقامات عالی رتبه در این رزمایش شرکت می کنند.
چندین سناریو در مورد چگونگی توسعه وضعیت مورد بحث قرار می گیرد. از جمله رفع عواقب تصادف احتمالی تمرین می شود.
این وزارتخانه می خواهد نتایج رزمایش را در روز جمعه گزارش دهد. تا آن زمان از مردم مناطق مربوطه خواسته می شود آرامش خود را حفظ کنند.
پیش از این، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته بود که روسیه در حال آماده سازی حمله به بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است که منجر به انتشار مواد رادیواکتیو می شود. این سیاستمدار به گزارش سرویس های مخفی اوکراین اشاره کرد.
روسیه این اتهام بیهوده را رد می کند.

وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار مهمات اوکراینی خبر داد

تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه نشان می دهد که یک انبار مهمات اوکراینی در اثر اصابت توپخانه با دقت بالا از نوع کراسنوپل منهدم می شود. به گفته آژانس، سیستم حمله بدون سرنشین Inochodez قبلاً هدف را مشاهده کرده و مکان آن را تعیین کرده است.

نماینده لوهانسک از ادامه حملات اوکراین در نزدیکی آرتموفسک خبر می دهد

آندری ماروچکو، سرهنگ شبه نظامیان خلق لوهانسک، به ایستگاه رادیویی کمسومولسکایا پراودا در مورد وضعیت در خط تماس در دونباس گزارش می دهد. ارتش اوکراین از تلاش های خود برای پیشروی در نزدیکی شهرهای آرتموفسک (باخموت) و کرمنایا دست بر نمی دارد. ارتش روسیه در این بخش از جبهه تقریباً شبانه روز از خود دفاع می کند.
دشمن در آنجا بدون توجه به شرایط جوی و با وجود تلفات فاجعه بار به سمت مواضع ما پیش می‌رود.
ارتش روسیه از تلاش های تهاجمی جلوگیری کرد، اگرچه اسلحه ها بدلیل استفاده بیش از حد «تا حد زیادی داغ شده بودند». به گفته ماروچکو، اکنون خستگی سربازان اوکراینی را می توان در برخی از بخش های جبهه احساس کرد.

پس از حمله به کراماتورسک: سفارت روسیه در بوگوتا سفر کلمبیایی های آسیب دیده به اوکراین را «غیر معقول» توصیف کرد.

پس از اینکه سه غیرنظامی کلمبیایی در حمله نیروهای روسی در شهر کراماتورسک گرفتار شدند، گوستاوو پترو، رئیس جمهور این کشور آمریکای جنوبی به وزارت امور خارجه دستور داد تا یادداشت اعتراضی را به روسیه تحویل دهد. این سیاستمدار در توییتر نوشت که مسکو با این حمله روش های مجاز جنگ را زیر پا گذاشته است. وی ابراز امیدواری کرد که هموطنان آسیب دیده سالم و سلامت به خانه بازگردند.

سفارت روسیه در بوگوتا از این حادثه در کراماتورسک ابراز تاسف کرد و خوشحالی خود را از اینکه آنها فقط زخم سطحی برداشته‌اند ابراز کرد. با این وجود، دیپلمات های روسی سفر به کراماتورسک را «غیر معقول» توصیف کردند. این گونه تصمیمات منجر به یک تراژدی جبران ناپذیر می شد.

ارتش روسیه بقایای نیروهای زمینی اوکراینی را که در زیر پل آنتونوفسکی به دام افتاده بودند، از بین برد

رئیس ستاد هنگ ملقب به بلی به خبرگزاری ریانووستی گفت که واحدهای روسی در حال از بین بردن سیستماتیک بقیه نیروهای فرود اوکراینی هستند که پس از فروریختن سد کاخوفکا زیر پل آنتونوفکی قرار گرفتند.:

«پس از تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفکا، ما مجبور شدیم پست های دیده بانی خود و همچنین نیروهای طوفان مستقر در جزیره بین دو ساحل را پس بگیریم. دشمن با استفاده از این که کرانه آن بالاتر است و فرصتی برای اشغال این مکان ها نداشتیم، موفق شد در گروه های کوچک وارد ساختمان های گل آلود و سپس زیر پل آنتونوفسکی شود.»

به گفته این افسر روسی، تعداد نیروهای دشمن کم است، آنها در حال نابود شدن هستند. عملیات شناسایی ادامه میابد.

او همچنین بیان می کند که هرگز سربازان اوکراینی هرگز در ساحل چپ دنیپر مستقر نشدند. اینها در حال حاضر در جزیره ای باتلاقی هستند که خانه های ساکنان خرسون و آلیوشکی در آن قرار دارند.

فرماندار: ارتش اوکراین بیش از ۳۰ گلوله به منطقه مرزی بلگورود شلیک کرد

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار این منطقه به تلگرام گفت که نیروهای مسلح اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰ گلوله به چندین شهر در منطقه مرزی بلگورود روسیه شلیک کرده اند. به گفته این مقام، یک ایست بازرسی بین‌المللی خودرو (MAPP) در مرز روسیه و اوکراین نیز مورد هدف قرار گرفت. 

در این گلوله ها از توپخانه، نارنجک انداز و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شده است. گلادکو هیچ تلفات یا خسارتی دیکری را گزارش نکرده است. 

تحلیلگر نظامی آمریکا: مزدوران آمریکایی در حمله روسیه به کراماتورسک کشته شدند

اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل در عراق، می گوید تاسیسات کراماتورسک در شرق اوکراین، که در حمله نیروهای روسی مورد اصابت قرار گرفت، مملو از نیروهای نظامی آمریکایی بود که با دو هلیکوپتر بلک هاوک از رومانی به آنجا پرواز کرده بودند. ویدئویی که در یوتیوب منتشر شده است این ادعا را تایید میکند. به گفته ریتر، هلیکوپترها پس از عبور از مرز، فرستنده ها را خاموش کردند.
وی همچنین اظهار داشت که این هلیکوپترها از جمله باید سربازان مجروح را تخلیه کنند. به گفته این تحلیلگر نظامی آمریکا، روسیه به حملات خود به مراکز تصمیم گیری نظامی اوکراین ادامه خواهد داد.

گزارش سازمان ملل: نقض حقوق بشر در اوکراین به طور قابل توجهی در حال افزایش است

بر اساس گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR)، موارد نقض حقوق انسانی، آزادی و امنیت شخصی توسط نیروهای امنیتی اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

تعداد نقض حقوق بشر بویژه نقض آزادی‌های انسانی و امنیت توسط نیروهای اوکراینی از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به طور چشمگیری افزایش یافته است. این بر اساس گزارش اخیر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) است. از جمله ۷۵ مورد بازداشت خودسرانه غیرنظامیان (۱۷ زن، ۵۷ مرد و یک نوجوان) را ثبت شده است. اینها عمدتاً توسط سازمان های مجری قانون یا نیروهای مسلح اوکراین دستگیر شدند. این بیانیه گفت که برخی از بازداشت ها منجر به ناپدید شدن آنها شده است. گفته می شود که در مجموع ۴۳ نفر که در ارتباط با درگیری های مسلحانه بازداشت شده اند، ۳۴ مرد و ۹ زن، «گزارش های موثق از شکنجه و بدرفتاری توسط مقامات انتظامی، اعضای نیروهای مسلح یا نگهبانان در مکان های غیررسمی دارند.
بازداشت‌های طولانی بدون تفهیم اتهام.
علاوه بر این، از فوریه تا مارس ۲۰۲۲، مقامات مجری قانون و امنیتی اوکراین بنا بر گزارش‌ها چندین نفر را بدون حکم به اتهام عضویت در گروه‌های مسلح جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک دستگیر کردند.

از آنجایی که اعمال ادعایی بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۰ رخ داده‌اند، نیازی فوری به پیشگیری یا توقف جرم وجود ندارد. بنابراین، این دستگیری ها به معنای محرومیت غیرقانونی از آزادی بود.

OHCHR گفت که نگران کننده است که چندین غیرنظامی که در مناطق تحت کنترل ارتش روسیه کمک های بشردوستانه توزیع می کردند نیز توسط مقامات اوکراین دستگیر شدند.

OHCHR گفت که از ۱۱ بازداشتگاه که بازداشت شدگان مرتبط با درگیری های مسلحانه را نگهداری می کند، بازدید کرده است. علاوه بر این، این دفتر استفاده از ۲۹ مکان غیر رسمی بازداشت، از جمله آپارتمان ها، آسایشگاه ها، زیرزمین ساختمان های متروکه، ایستگاه های پلیس، زیرزمین ها و اتاق های اداری دفاتر محلی سرویس اطلاعات داخلی اوکراین SBU را مستند کرد.

مقامات آفریقای مرکزی «موتسارت» و «بتهوون» روسی را هم به جای «واگنر» می پذیرند.

مقامات جمهوری آفریقای مرکزی با دعوت از سایر مربیان نظامی روسی به جای گروه واگنر موافقت کردند. این کشور آفریقایی و مالی پس از خروج نیروهای فرانسوی با گروه واگنر همکاری کرده بودند.

فیدل گوانجیکا، مشاور رئیس جمهور آفریقای مرکزی به روزنامه فایننشال تایمز گفت که مقامات آفریقای مرکزی هر نیروی دیگری را که روسیه به جای گروه واگنر بفرستد، می پذیرند. او گفت:

اگر مسکو تصمیم بگیرد آنها [گروه واگنر] را فرا بخواند و به جای «واگنرها» «بتهوون» یا «موتسارت» را برای ما بفرستد، ما آنها را می گیریم».

این روزنامه خاطرنشان کرد که به گفته دیپلمات های ناشناس، از زمان اقدامات گروه واگنر در ۲۴ ژوئن، هیچ تغییر آشکاری در جمهوری آفریقای مرکزی رخ نداده است. یک منبع نزدیک به رئیس جمهور جمهوری، فاوستین-آرچنج توادرا نیز تأیید کرد که وضعیت روسیه بر او تأثیری نداشته است.

طبق گزارش فایننشال تایمز، حدود ۱۵۰۰ عضو گروه واگنر تا فوریه امسال در جمهوری آفریقای مرکزی بودند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که روابط روسیه با آفریقا در بحبوحه اقدامات گروه واگنر در روسیه در ۲۴ ژوئن تغییری نکرده است. وی افزود که علاوه بر تعامل بین جمهوری آفریقای مرکزی و جنگنده‌های واگنر، به درخواست مقامات آن کشور «چند صد سرباز» به عنوان مربی در آنجا مشغول به کار هستند و کار ادامه دارد. لاوروف یادآور شد که همکاری با گروه روسی واگنر در مالی و جمهوری آفریقای مرکزی پس از خروج «گروه های ضد تروریستی» اروپایی از این کشورها آغاز شد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی: ما می خواهیم با ما رفتاری با حقوق برابر شود.

سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی در نشست مالی با حضور رهبران جهان در پاریس روز جمعه بر اهمیت مشارکت های منصفانه تاکید کرد.
او با حمایت از دسترسی آزاد به بازارها گفت: آفریقا هرگز نباید «به عنوان قاره ای که نیاز به بخشش وسخاوتمندی دیگران دارد» دیده شود.
ما می‌خواهیم با ما برابر رفتار شود.»
او همچنین به چالش‌هایی که کشورهای آفریقایی برای دسترسی به واکسن‌ها در طول همه‌گیری کووید-۱۹ با آن‌ها مواجه بودند، اشاره کرد.
رامافوزا گفت: «ما احساس می کردیم که زندگی در نیمکره شمالی بسیار مهمتر از زندگی در جنوب جهانی است.»
از جمله موضوعاتی که توسط رهبر آفریقای جنوبی مطرح شد، پروژه هایی با تأثیر منطقه ای قوی بود، مانند نیروگاه بزرگ برق آبی Inga III که می تواند برق تمام جنوب آفریقا را تامین کند.

جت های جنگنده سو-۲۵ روسیه واحدهای اوکراینی را در کراسنی لیمان نابود کردند

وزارت دفاع در مسکو به خبرگزاری ریانووسی گفت: نیروی هوایی روسیه تمرکز نیروهای اوکراینی را در بخش کراسنی لیمان در جبهه از بین برد. این آژانس گفت که این حملات با کمک یک توپخانه هوایی از ناحیه نظامی مرکزی انجام شد که قبلاً این اهداف را شناسایی کرده بود. پس از دریافت مختصات، خدمه رزمی جنگنده های سوخو-۲۵ با راکت های غیر هدایت شونده به مواضع اوکراین حمله کردند.

یک هلیکوپتر تهاجمی کا-۵۲ نیز یک تانک متعلق به نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرد. علاوه بر این، مقامات نظامی روسیه گزارش می دهند که فعالیت های توپخانه های هوایی امکان ضربه دقیق به نیروهای دشمن و تجهیزات مورد استفاده در عملیات ویژه در اوکراین را فراهم می کند.

وزیر دفاع اوکراین: «مهم ترین رویدادها» ضد حمله قریب الوقوع است

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گفت: اوکراین ذخایری از تانک های مدرن ناتو و خودروهای زرهی جنگی را در ضد حمله خود استفاده نکرده است. وی افزود که «رویدادهای مهم» هنوز در پیش هستند.
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین به روزنامه فایننشال تایمز گفت که نیروهای مسلح اوکراین دارای ذخایری هستند، از جمله تیپ هایی که اخیراً در کشورهای غربی آموزش دیده اند، مجهز به تانک های مدرن و خودروهای زرهی ناتو هستند.

به گفته وی، ذخایر اصلی اوکراین هنوز در ضدحمله دخالت ندارند، «مهم ترین رویدادها» هنوز در راه هستند. رزنیکوف در مصاحبه با فاکس نیوز اقدامات نیروهای مسلح اوکراین را «نوعی عملیات مقدماتی» توصیف کرد و گفت ارتش روسیه «خطوط دفاعی بسیار قوی» ایجاد کرده است.
آنا مالجار، معاون رزنیکوف نیز گفت که طرف اوکراینی هنوز بخشی از ذخایر خود را مستقر نکرده است:
«در واقع، مهمترین رویدادها هنوز در راه است. و ضربه اصلی هنوز در راه است.»
مالجار در عین حال خاطرنشان کرد که ضد حمله «چیزی سریع» نیست، بلکه یک روند تدریجی است.
ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعتراف کرد که » ضد حمله کندتر از آنچه ما می خواهیم پیش می رود.»

اوکراین دارای مهمات و منابع کافی برای حمله فعال است

به گفته آندری ماروچکو، سرهنگ بازنشسته شبه نظامیان لوهانسک نیروهای مسلح اوکراین دارای مهمات و منابع کافی برای اقدامات تهاجمی هستند.:

«ما به چشم خودمان می‌بینیم که جنگنده‌های اوکراینی کمبود مهمات ندارند. من انتظار دارم که دو هفته آینده در کل خط مقدم بسیار داغ خواهد شد.»
ماروچکو افزود، علاوه بر این، نیروهای مسلح اصلی اوکراین هنوز مستقر نشده اند.

وزیر دفاع کوبا: روسیه رهبری مبارزه با فاشیسمی که توسط ایالات متحده ایجاد شده است را بر عهده دارد

آلوارو لوپز میرا، وزیر نیروهای مسلح انقلابی جمهوری سوسیالیستی کوبا، متقاعد شده است که ریشه درگیری در اوکراین را باید در سیاست های تهاجمی ایالات متحده جستجو کرد. به گفته وی، تمایل آمریکا برای گسترش بیشتر ناتو، روسیه را بر آن داشت تا عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کند. روسیه نقش رهبری را در مبارزه با فاشیسم ایفا می کند که آمریکا در تلاش است آنرا در اروپا گسترش دهد.


اسیر جنگی اوکراینی: در اروپا به ما یاد دادند که تا حد امکان روس ها را بکشیم

ویتالی سری، زندانی اوکراینی، آموزش هایی را که در فرانسه از مربیان ناتو دیده بود، بازگو کرد. ویدئوی گفتگو با وی توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شده است:
«روانشناسان روی ما کار کردند. به ما گفتند که از آنجایی که ما در جنگ هستیم، باید روس ها را خفه کنیم، آنها را تا نفر آخر بکشیم.»

با این حال، دانش و مهارت های به دست آمده در فرانسه به سرباز اسیر کمکی نکرد. هنگامی که نیروهای اوکراینی با واحدی از نیروهای روسی مواجه شدند، اوکراینی ها تسلیم شدند. سرباز اوکراینی به حرفه ای بودن سربازان روسی و سطح بالای انگیزه آنها اشاره کرد. وی در خصوص فرماندهی اوکراین گفت:
«آنها با ما رفتار غیرانسانی داشتند، ما تیپ هجومی نبودیم، ما را طوری فرستادند که گویی متخصصان آموزش دیده با تجربه نظامی هستیم.»

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress