پسکوف: پیگیری کیفری علیه پریگوژین متوقف شد، او به بلاروس می رود

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه شامگاه شنبه تایید کرد که توافقی با گروه شورشی واگنر با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو حاصل شده است. مفاد قرارداد از جمله این است که یوگنی پریگوژین، بنیانگذار واگنر، به بلاروس نقل مکان خواهد کرد و پرونده کیفری علیه وی در روسیه به دلیل سازماندهی شورش مسلحانه و خیانت متوقف خواهد شد. پسکوف همچنین گفت: آن دسته از مزدوران واگنر که در شورش شرکت نکردند یا داوطلبانه مشارکت خود را کنار گذاشتند، با وزارت دفاع روسیه قرارداد امضا خواهند کرد.

سخنگوی کرملین در رابطه با سرنوشت مزدوران واگنر که در شورش تا سرنگونی آن شرکت داشتند، گفت که آنها «به دلیل احترام به دستاوردهای گذشته» محاکمه نخواهند شد.

تنش زدایی در روستوف-آن-دون: جنگنده های واگنر آماده عقب نشینی می شوند

پس از اعلام آمادگی یوگنی پریگوژین رهبر گروه برای توقف پیشروی، جنگنده‌های شرکت نظامی خصوصی واگنر که بخش‌هایی از شهر روستوف در جنوب روسیه را اشغال کرده بودند، خود و تجهیزاتشان را برای عقب‌نشینی آماده می‌کنند.

همانطور که خبرنگار محلی RT گزارش داد، بستگان واگنر از طریق «رادیو راهرو» متوجه کاهش تنش شدند زیرا تلفن همراه همراه خود نداشتند. خبر تنش زدایی با آسودگی و شادی مورد استقبال مردم قرار گرفت. چندین ویدئو که از طریق رسانه های اجتماعی متعدد از جمله رسانه های رسمی منتشر شده است، ساکنان روستوف را نشان می دهد که فریاد می زنند «متشکرم!» به جنگجویان واگنر در حال عقب نشینی. به سلامتی


پدافند هوایی روسیه از حمله موشکی اوکراین به بردیانسک در منطقه زاپوروژیه جلوگیری کرد

رهبر جنبش «ما با روسیه هستیم» ولادیمیر روگوف در تلگرام از حمله موشکی اوکراین به شهر بردیانسک در منطقه تحت کنترل روسیه در منطقه زاپوروژیه خبر داد. تلاش برای حمله حدود ساعت 3 بعد از ظهر به وقت CEST رخ داد. پدافند هوایی روسیه تمامی موشک های دشمن را رهگیری کرد. این نماینده رسمی نه تلفات جانی و نه خسارتی را گزارش کرد.

پس از میانجیگری لوکاشنکو: پریگوژین موافقت کرد که نیروهای واگنر را به پایگاه هایشان بازگرداند.

کمی بعد از ساعت 20:00 به وقت مسکو در روز شنبه (7:00 بعد از ظهر به وقت CET)، دفتر ریاست جمهوری بلاروس بیانیه ای را منتشر کرد که بر اساس آن راه حلی برای بحران کنونی پیرامون شورش واگنر در روسیه در حال پیداشدن است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، پیشنهاد میانجیگری و پیشنهادی را به یوگنی پریگوژین، رهبر شورشیان ارائه کرد که امنیت مزدوران واگنر را تضمین می کرد. پریگوژین پس از آن اعلام کرد که آماده توقف پیشروی ستون های خودروی واگنر در مسکو است.

بیانیه سرویس مطبوعاتی لوکاشنکو به شرح زیر است:

رئیس جمهور روسیه صبح امروز ولادیمیر پوتین، همتای بلاروسی خود را با شرکت نظامی خصوصی واگنر در جریان وضعیت جنوب روسیه قرار داد.

پس از توافقات، رئیس جمهور بلاروس با شفاف سازی بیشتر وضعیت از طریق کانال های موجود، با یوگنی پریگوژین، رئیس PMC واگنر، با هماهنگی رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد.

مذاکرات تمام روز به طول انجامید. در نتیجه، آنها در مورد غیرقابل قبول بودن حمام خون در خاک روسیه به توافق رسیدند. یوگنی پریگوژین پیشنهاد رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو برای توقف حرکت افراد مسلح واگنر به خاک روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای تنش زدایی را پذیرفت.

در حال حاضر یک گزینه کاملاً سودمند و قابل قبول برای حل وضعیتی وجود دارد که تضمین های امنیتی برای جنگنده های واگنر روی میز است.»

در ساعت 20:30 به وقت مسکو، پریگوژین با انتشار یک پیام صوتی اعلام کرد که مزدوران واگنر در حال بازگشت به اردوگاه های خود هستند. طرح هایی برای انحلال گروه واگنر به عنوان دلیل شورش عنوان شد. پریگوژین به مذاکره با لوکاشنکو اشاره ای نکرد و ترس از خونریزی قریب الوقوع را دلیلی برای قطع پیشروی ذکر کرد. آنها تا 200 کیلومتری مسکو پیشروی کرده بودند و به این ترتیب به خطی رسیده بودند که خطر خونریزی را تهدید می کرد.

شبه نظامیان «واگنر» هنوز حدود چهار ساعت از مسکو فاصله دارند

ستون های خودروهای گروه شورشی «واگنر» تاکنون بدون هیچ مانعی به سمت مسکو در حرکت بوده اند. حدود ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت مسکو، آنها منطقه ورونژ را ترک کرده بودند و در حال حاضر در منطقه لیپتسک رانندگی می کنند. با این سرعت تا مسکو حدود چهار ساعت راه است.

در این زمان آنها منطقه ورونژ را پشت سر گذاشته و از مرز به منطقه لیپتس عبور کردند.

رئیس اداره منطقه لیپتسک آرتامونوف در بیانیه ای رسمی این مطلب را تأیید کرد. توضیح این است:

«تجهیزات نظامی واگنر در منطقه لیپتسک در حال حرکت هستند. »

همه ارگان ها و مقامات امنیتی، از جمله آن ها در جوامع، تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت مردم انجام می دهند. اوضاع تحت کنترل است. هیچ نقصی در زیرساخت های حیاتی وجود ندارد.

«تیم من و نمایندگان همه مقامات از شب در مرکز عملیات بودند. ما با تمامی بخشداران و ادارات در ارتباط هستیم. همه به طور واضح و هماهنگ کار می کنند. یادآوری می‌کنم از شهروندان درخواست می‌شود از منازل خارج نشوند و از تردد با هر وسیله نقلیه خودداری کنند. از ناراحتی پیش آمده متاسفم، اما از شما می‌خواهم که به ما کمک کنید و این توصیه‌ها را دنبال کنید.»

در همین حال، در روستوف-آن-دون نزاع بین طرفداران و مخالفان شورش واگنر در گرفت. پیشینه دقیق این درگیری مشخص نیست، فقط جراحات جزئی وجود داشته است.
رسانه‌ها و کانال‌های مختلف گروه «واگنر» در شبکه‌های اجتماعی بعد از ظهر توسط مقامات نظارتی روسکوم‌نادزور مسدود شدند.

ولادیمیر پوتین قانونی را امضا کرده است که ۳۰ روز بازداشت را برای متخلفان هرگونه محدودیت خروج پیش بینی می کند.

خودروهای رزمی واگنر در حال حاضر در منطقه لیپتسک
فرماندار استان لیپتسک روسیه از طریق تلگرام اعلام کرد که جنگجویان شورشی شرکت نظامی خصوصی واگنر اکنون با خودروهای جنگی خود در این منطقه حرکت می کنند. ایگور آرتامونوف در بیانیه ای عمومی به مردم محلی اطمینان داد. تمام اقدامات ایمنی لازم انجام شده است. وضعیت تحت کنترل است و هیچ گونه اختلالی در عملکرد زیرساخت های حیاتی وجود ندارد.
اکیدا به ساکنین توصیه می شود از منازل خود خارج نشوند و از تردد با هر وسیله نقلیه خودداری کنند، من هر گونه ناراحتی را درک می کنم، اما از همه شما می خواهم که به ما کمک کنید و این توصیه ها را رعایت کنید.
آرتامونوف به عقل سلیم ساکنان منطقه متوسل شد. وی از شب گذشته به همراه نمایندگان همه مقامات در ستاد عملیاتی که مخصوصاً برای این منظور تشکیل شده است، حضور داشته است. کارها دقیق و هماهنگ است.

گزارش خط مقدم وزارت دفاع روسیه


ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در جلسه توجیهی خود از تلاش های ناموفق ارتش اوکراین برای پیشروی در امتداد خط تماس در جنوب دونتسک، در استان زاپوروژیه و در نزدیکی دونتسک و کراسنی لیمان خبر داد. .

نیروهای روسیه شرقی با موفقیت سه حمله اوکراینی را در خم Vremevka در جنوب دونتسک دفع کردند. کوناشنکوف گفت که دشمن در این روند دو تانک و شش خودروی زرهی را از دست داد. به گفته کوناشنکوف، یک حمله دیگر اوکراین در جبهه زاپوروژیه دفع شد. وی تلفات پرسنل دشمن در دو بخش جبهه را بیش از ۱۷۰ نفر از نیروهای ارتش برآورد کرد. علاوه بر این، سه تانک اوکراینی، سه نفربر زرهی، دوازده خودروی زرهی و سه خودروی نظامی از کار افتاده اند. ارتش اوکراین همچنین یک موشک انداز چندگانه Grad، یک اسلحه خودکششی CAESAR، یک هویتزر M777، دو هویتزر Msta-B و یک هویتزر D-20 را از دست داد.

در بخش دونتسک جبهه، یگان نیروهای جنوبی روسیه ۹ حمله اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته دفع کرد. بیش از ۲۴۵ سرباز اوکراینی کشته شدند. همچنین دشمن یک دستگاه خودروی رزمی پیاده، هفت دستگاه وانت و دو دستگاه هویتزر D-20 و D-30 را از دست داد. به گفته سخنگوی ارتش روسیه، دو انبار مهمات اوکراینی نیز مورد اصابت قرار گرفته است.

مرکز نیروهای روسیه چهار تلاش تهاجمی اوکراینی را در جبهه کراسنی لیمان دفع کرد. علاوه بر این، سه گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی بی خطر شدند. در 24 ساعت گذشته بیش از 100 سرباز اوکراینی در این بخش از جبهه کشته شدند. یک خودروی رزمی پیاده، دو خودروی زرهی، سه دستگاه وانت، یک قبضه اسلحه خودکششی آکازیجا و یک هویتزر D-30 منهدم شد.

به گفته کوناشنکوف، سه گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی دیگر در جبهه کوپیانسک تشکیل شدند. سخنگوی ارتش روسیه تلفات دشمن را تا ۳۰ سرباز اعلام کرد. ارتش اوکراین همچنین سه خودروی نظامی و یک هویتزر D-20 را از دست داد.

۴۵ سرباز اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته در جبهه کرسون کشته شده اند. کوناشنکوف گفت که ارتش روسیه دو خودروی نظامی، یک موشک انداز چندگانه گراد، دو قبضه اسلحه خودکششی آکازیجا و دو اسلحه خودکششی گووزدیکا را در آنجا منهدم کرد.

ناریشکین، مدیر آژانس اطلاعات خارجی روسیه، قیام واگنر را شکست خورده اعلام کرد

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR)، قیام مسلحانه شرکت نظامی خصوصی واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین را تلاشی برای تکان دادن جامعه روسیه و شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی توصیف کرد. روشن شدن. او به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت روسیه، قیام را شکست خورده اعلام کرد.

«شهروندان روسیه بلوغ اجتماعی و توانایی خود را در تشخیص حقیقت از دروغ نشان داده اند.»

ناریشکین تاکید کرد که تلاش برای قیام مسلحانه و خیانت در پشت ارتش مبارز، جدی ترین جنایتی است که با شایستگی های قبلی قابل توجیه نیست.

مقامات کریمه: اخبار نادرست در مورد انفجار در شبه جزیره کریمه در شبکه های اجتماعی منتشر شد

در کریمه اخبار جعلی درباره انفجارهای ادعایی در شبه جزیره دریای سیاه از طریق تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی منتشر می شود. این را اولگ کروچکوف مشاور رئیس جمهوری در تلگرام اعلام کرد. در واقع اوضاع در آنجا آرام است.

وی در ادامه توضیح داد که اپراتورهای حساب ها مشخص شده‌اند. باید منتظر واکنش های مناسب پلیس بود.

به دلیل شورش واگنر: اختلال در اینترنت و خدمات پیام رسان

سرویس DownRadar از خرابی سرویس پیام رسان تلگرام در مسکو و در مناطق کورسک، پرم و داغستان خبر می دهد. به گفته این سرویس، تعداد قطعی های اینترنتی گزارش شده از حدود ساعت 12:00 به وقت مسکو افزایش یافته است.

رگولاتور Roskomnadzor همچنین به خبرگزاری ریانووستی گفته است که در مناطقی که به دلیل شورش مسلحانه گروه واگنر عملیات ضد تروریستی را اعلام کرده‌اند، ممکن است کار خدمات اینترنتی موقتاً محدود شود.

اقدامات ضد تروریستی برای جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی در مسکو و در مناطق مسکو و ورونژ اعمال شد.

سرویس اطلاعات نظامی اوکراین قیام واگنر را نبرد بین حقیقت و دروغ خواند

کریل بودانوف، رئیس سرویس اطلاعات نظامی اوکراین در تلویزیون درباره قیام مسلحانه شرکت نظامی خصوصی واگنر اظهار نظر کرد. به گفته وی، یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، تعدادی از حقایق را در مورد سطح تجهیزات ارتش روسیه و روند عملیات رزمی بیان کرد. بودانوف رویدادهای جاری در روسیه را مبارزه بین حقیقت و دروغ خواند.

مشاور رئیس جمهور اوکراین، میخائیل پودولیاک، گفت که این یک «درگیری سنتی نخبگان داخلی» است که بدون شک به یک جنگ داخلی تبدیل خواهد شد. اگر امروز این اتفاق نیفتد، فردا یا پس فردا. او پریگوژین و پوتین را جنایتکاران جنگی توصیف کرد و روسیه را به حملات مجدد علیه غیرنظامیان در اوکراین متهم کرد.

«برای ما مهم است که روسیه به شکل کنونی خود وجود نداشته باشد.»

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که ضعف روسیه اکنون آشکار است. هر چه دولت مسکو بیشتر سربازان و مزدوران خود را در خاک اوکراین نگه دارد، هرج و مرج، رنج و مشکلات بیشتری متحمل خواهد شد.

چندین جاده فدرال در منطقه مسکو بسته شد

بزرگراه های دان، اورال و کریم در منطقه مسکو بسته است. تردد بر روی پل های روی رودخانه اوکا در کیلومتر ۱۱۸ بزرگراه M-4 Don، در کیلومتر ۱۱۵ بزرگراه M-5 Ural و در کیلومتر ۱۰۳ از بزرگراه M-2 Krym محدود شده است. این را کانال تلگرامی وزارت حمل و نقل منطقه مسکو گزارش کرده است. 

محدودیت های ترافیکی بخشی از عملیات ضد تروریستی است که در چندین منطقه از جمله منطقه شهری مسکو انجام می شود. 

آتش سوزی بزرگ در ورونژ: فرماندار استقرار آتش نشانی در انبار سوخت را تایید کرد

رسانه های روسی از انفجار در یک انبار سوخت در منطقه ورونژ خبر دادند. تصاویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که دود سیاه و شعله های آتش را نشان می دهد. به دلیل شورش مسلحانه شرکت نظامی خصوصی واگنر، در حال حاضر عملیات ضد تروریستی در این منطقه در حال انجام است. 

فرماندار الکساندر گوسف از طریق تلگرام گفت که آنها در حال تخلیه یک مخزن سوخت در پایتخت منطقه هستند. ۱۰۰ آتش نشان و ۳۰ ماشین آتش نشانی در این عملیات شرکت داشتند. این سیاستمدار تاکنون تلفات یا جراحتی را گزارش نکرده است. 

خبرنگاران به نقل از یک شاهد عینی گزارش می دهد که در حال حاضر چندین آتش سوزی در ورونژ وجود دارد و ستونی از دود دیده می شود. برخی از ساکنان ادعا می کنند که اندکی قبل از آتش سوزی پالایشگاه یک هلیکوپتر را بر فراز شهر دیده اند. 

در اینترنت ویدیو های منتشر شده است که نشان می دهد ارتش روسیه به کاروان نظامی واگن که در اتوبان شماره ام ۴ در حال حرکت بوده است حمله کرده، در مورد صحت و سقم ویدیو ها هیچ تاییدیه تا به حال دریافت نکرده ایم.

روستوف-آن-دون در جنوب روسیه، شهر بزرگی که مزدوران شورشی «واگنر» شنبه شب ساختمان ستاد ارتش را اشغال کردند، حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت مسکو (13:00 CET) به یک انفجار احتمالا در مقر ارتش و تیراندازی تبدیل شد. گزارش کرد. ویدئوها غیرنظامیان را نشان می دهد که از این مکان در مرکز شهر فرار می کنند. یک روزنامه نگار در یکی از ویدئوها به زبان انگلیسی نظر می دهد و از انفجار گزارش می دهد. 

«صدای بلندی در مقر نظامی شنیدیم، بعد همه شروع به فرار کردند.»

خبرنگار RT که در محل حضور داشت گزارش داد که صحنه به سرعت آرام شد. ساکنان روستوف که پیش از این در مقابل ساختمان تجمع کرده و از  شورش واگنر ابراز نارضایتی کرده بودند، اکنون از فاصله ایمن اوضاع را زیر نظر دارند. 

پریگوژین: تسلیم نمیشویم و حکومت فاسد است!

در یک پیام صوتی جدید، یوگنی پریگوژین مخالفت خود را با اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه ابراز کرد او ادعا کرد که مبارزان «واگنر» مرتکب «خیانت به میهن» نشده‌اند. او توضیح داد که آنها «به رئیس جمهور یا یا سازمان امنیت داخلی تسلیم نخواهند شد. وی از مبارزانی که نمی خواهند در کشور ی که با فساد، فریب و بوروکراسی اداره میشود تقدیر کرد و همچنین اعلام کرد حاضر به تسلیم شدن نیست و اسلحه خود را زمین نخواهد گذاشت. ویدئوهایی از روستوف نشان می دهد که چگونه نظامیان واگنر ظاهرا برای درگیری های خیابانی در وسط شهر آماده می شوند. با این حال، به گفته خبرنگاران، زندگی در خارج از مرکز شهر تا حد زیادی عادی است.

این ویدئو قرار است کاروانی از خودروهای «واگنر» را در منطقه ورونژ نشان دهد. صحت این ویدیوها را نمی توان بررسی کرد:
گزارش ها مبنی بر ورود واحدهای گروه «واگنر» به منطقه ورونژ توسط رئیس اداره منطقه مخالفت و تهدید به اتهامات جنایی علیه انتشار چنین گزارش هایی شد. ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی که ستون های نظامی را نشان می دهد که ظاهراً واحدهای «واگنر» را در مسیر ورونژ نشان می دهد، نمی توان صحت و سقم آنها را بررسی کرد.

در حال حاضر یک انبار سوخت در خود ورونژ در آتش میسوزد. اطلاعات متناقضی در مورد دلایل این آتش سوزی مخابره شده است.
در منطقه مسکو، چندین بزرگراه به سمت جنوب و جاده های اصلی تا حدی بسته شدند. ویدئوها نشان می دهد که نیروهای نظامی و امنیتی در نقاط استراتژیک مهم این مسیرها قرار گرفته اند.
در خود مسکو، همه رویدادهای عمومی که برای شنبه برنامه ریزی شده بود، لغو شده‌اند. رژیم عملیات ضد تروریستی در شهر و اطراف آن اجرا میکند که امکان کنترل بیشتر و محدودیت های ترافیکی را فراهم می کند.

رئیس جمهور سابق دیمیتری مدودف اکنون خواستار اتحاد پیرامون ولادیمیر پوتین و حفظ وحدت کشور شده است. مدودف هشدار داد که تفرقه و خیانت «راهی به سوی یک تراژدی بزرگ، یک فاجعه جهانی است.» وی پیام خود را با این جمله به پایان رساند:

ما اجازه نمی دهیم. دشمن شکست خواهد خورد، پیروزی از آن ما خواهد بود!
دیگر سیاستمداران برجسته از جمله گنادی زیوگانف، رئیس حزب کمونیست نیز در کنار رئیس جمهور قرار گرفته و بیانیه هایی را علیه شورش «واگنر» منتشر کرده اند.

تاکنون، پریگوژین تنها از خارج از کشور حمایت عمومی برای شورش خود دریافت کرده است: از یک سو از سوی الیگارش خودورکوفسکی در لندن، و از سوی دیگر از سوی ملی گرایان افراطی «سپاه داوطلب روسیه» در اوکراین، که مدتی با حمله به منطقه بلگورود روسیه معروف شدن .

فرماندار: ارتش و مقامات اوضاع را در خرسون کنترل می کنند

ولادیمیر سالدو سرپرست فرمانداری در تلگرام گفت که وضعیت در منطقه خرسون کاملا تحت کنترل مقامات محلی و فرماندهی نظامی است. هیچ تلاشی از سوی افراد یا سازمان ها برای بی ثبات کردن وضعیت وجود ندارد. 

سالدو گفت که در خط تماس، جنگنده‌های روسی در مواضع خود هستند و از آنجا به نابودی موفقیت‌آمیز تجهیزات نظامی عرضه‌شده توسط غرب ادامه می‌دهند. به گفته وی، هرگونه حمله از سوی واحدهای اوکراینی «سریع و قاطعانه» دفع می شود. 

این مقام همچنین تاکید کرد که منطقه خرسون و مردم به طور کامل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حمایت می کنند. 

قدیروف: مبارزان چچنی به «منطقه تنش» رفتند، شورش باید سرکوب شود


رئیس چچن رمضان قدیروف رئیس «واگنر» یوجین پریگوژین یک خائن نامید. به گفته رئیس چچن، این ادعاهای خائنان اولتیماتوم به وزارت دفاع نیست، بلکه چالشی برای حاکمیت ملی است. او معتقد است که شورش باید سرکوب شود.

«در برابر این چالش، لازم است همه در اطراف رهبر ملی کشور ایستاده و از او حمایت کنیم: ارتش، نیروهای امنیتی، فرمانداران و غیرنظامیان. جنگنده های وزارت دفاع و گارد فدرال در جمهوری چچن قبلا در مناطق تنش مستقر شده اند. ما برای حفظ وحدت روسیه و حفاظت از کشورش هر کاری انجام خواهیم داد! شورش باید سرکوب شود و اگر به اقدامی سخت نیاز دارد، ما آماده ایم! » — قدیروف در کانال تلگرام نوشت.

به گفته رئیس چچن، «جنگ – زمان توهین شخصی و حل و فصل اختلافات ما نیست». رمضان قدیروف به ضرورت تلاش برای ثبات، انسجام و امنیت شهروندان اشاره کرد. «من کاملاً از هر کلمه ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین حمایت می کنم!»

قدیروف حمایت خود را از اقدامات پوتین اعلام کرد
قدیروف گفت که از تک تک سخنان پوتین رئیس جمهور روسیه کاملاً حمایت می کند
قدیروف در مورد وضعیت روستوف گفت که او کاملاً از همه سخنان رئیس جمهور فدراسیون روسیه حمایت می کند.



ژنرال لهستانی اسکشیپچاک: ضد حمله نیروهای مسلح ممکن است تا دو هفته دیگر شکست بخورد

ژنرال والدمار اسکشیپچاک، فرمانده سابق نیروی زمینی لهستان در مصاحبه ای به fronda.pl گفت: ضدحمله اوکراینی ممکن است تا دو هفته دیگر پایان یابد.
«به نظر من، اگر نیروهای مسلح اوکراین فوراً به جایی در منطقه آرتموفسک حمله نکنند و ارتش روسیه را در آنجا محاصره نکنند، تا دو هفته دیگر چیزی برای بحث وجود نخواهد داشت. و ضد حمله به پایان می رسد، زیرا اوکراینی ها پتانسیل رزمی خود را خسته و فرسوده خواهند کرد و روس ها آنها را با عملیات نظامی ترکیب می کنند تا نیروهای مسلح فرصتی برای ضدحمله نداشته باشند.

ژنرال سوروویکین خطاب به جنگجویان واگنر

ژنرال سرگئی سوروویکین معاون فرمانده گروه نیروهای مشترک ارتش در سخنانی ویژه مدیریت، فرماندهی و رزمندگان شرکت نظامی خصوصی واگنر را مورد خطاب قرار داد. وی تاکید کرد که نیروهای روسی از جمله پرسنل ارتش و داوطلبان به نبرد با دشمن در خط مقدم ادامه مبدهند و در این راه جان خود را فدا میکنند. در این زمینه، او از مبارزان واگنر درخواست کرد:
«ما با شما مسیر سختی را طی کرده‌ایم. ما با در کنار شم جنگیده‌ایم و ریسک‌های بزرگی را پذیرفته‌ایم. با هم شکست خورده‌ایم و پیروزی‌ها را به دست آورده‌ایم.»
سوروویکین از مبارزان شورشی شرکت نظامی خصوصی خواست تا به قیام مسلحانه پایان دهند. دشمن فقط منتظر وخامت اوضاع سیاسی داخلی روسیه است. ژنرال ارتش از شورشیان خواست که تسلیم خواست رئیس جمهور منتخب روسیه شوند و به پایگاه های خود بازگردند. همه مشکلات باید منحصراً از طریق مسالمت آمیز تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا حل شود.

«جنگجویان واگنر» به روستوف-آن-دون راهپیمایی می کنند

بخش‌هایی از گروه نظامیان «واگنر» به رهبری یوگنی پریگوشین بنیانگذار واگنر، در طول شب به شهر روستوف در جنوب روسیه حمله کردند. آنها مرکز فرماندهب ارتش روسیه در این شهر را محاصره کرده اند و ظاهراً آن را اشغال کرده اند. تصاویر ویدئویی خودروهای زرهی را در اطراف ساختمان نشان می دهد.

پریگوژین بیانیه ای ویدئویی منتشر کرد که در آن مدعی شد واحدهایش کنترل فرودگاه مهم نظامی شهر را نیز به دست گرفته اند.

وبلاگ نویسان نظامی گزارش می دهند که معاون وزیر دفاع روسیه و معاون رئیس ستاد کل ارتش روسیه صبح زود وارد صحنه شدند و مذاکرات را با پریگوژین و افرادش آغاز کردند.

ترافیک در مرکز شهر روستوف در حال منحرف شدن است و برخی از رویدادهای برنامه ریزی شده برای آخر هفته لغو شده اند. در غیر این صورت، زندگی در کلان شهر تا حد زیادی عادی به نظر می رسد. پریگوژین در ادامه اظهار داشت که جنگنده های وی مانع کار کارکنان ارتش و فرودگاه نیز نخواهند شد.

رسانه های اوکراینی از انفجار در اودسا خبر دادند

به گزارش کانال تلگرامی یک نشریه اوکراینی انفجارهایی در اودسا به وقوع پیوست.
صدای انفجار در اودسا شنیده می شود.
هشدار هوایی شب گذشته در سراسر اوکراین اعلام شد. بر اساس گزارش رسانه ها، انفجارها در دنپروپتروفسک، کیف، خارکف، کریو روگ و کرمنچوگ به صدا درآمدند.
ارتش روسیه از ۱۰ اکتبر به طور منظم به اهداف موشکی در نیروگاه ها، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در خاک اوکراین حمله می کند. همانطور که ولادیمیر پوتین اعلام کرد، اولین حمله در پاسخ به حمله تروریستی به پل کریمه بود که توسط رژیم کیف سازماندهی شده بود. از آن زمان، هشدار هوایی در مناطق اوکراین هر روز و گاهی در سراسر کشور اعلام می شود.

در مناطقی از مسکو محدودیت های ضد تروریستی به اجرا گذاشته شد.
کمیته ملی ضد تروریسم (NAK) گزارش داد که عملیات ضد تروریسم (KTO) در مسکو و همچنین در مناطق ورونژ و مسکو راه اندازی شد. براساس NAC، اقداماتی برای سرکوب حملات تروریستی احتمالی اتخاذ شده است.

در پیامی در وب سایت NAC آمده است: «به منظور سرکوب اقدامات تروریستی احتمالی در مناطق مسکو، مسکو و ورونژ، یک رژیم ضد تروریسم معرفی شد. رژیم KTO برای اولین بار در این مناطق معرفی شد.

در مسکو همه رویدادهای جمعی لغو شد. Metropolitan Deptrance نسبت به تاخیرهای احتمالی و لغو اتوبوس های مسیر جنوب هشدار داد.

پوتین اقدامات پریگوژین را یک ماجراجویی، یک شورش و خنجری از پشت به روسیه خواند.
سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به مردم روسبه.
او در سخنرانی خود اقدامات رئیس یک شرکت نظامی خصوصی (ChVK) «واگنر» یوجین پریگوژین را یک شورش و یک ماجراجویی خواند. به گفته رئیس جمهور، کسانی که قیام کردند به روسیه خیانت کردند.

او در مورد وضعیت دشوار شهر روستوف-آن-دون صحبت کرد، اما قول داد اقداماتی برای تثبیت آن انجام دهد. به گفته وی، در شهر «کار فرماندهی نظامی» در واقع مسدود شده است.
«اقدامات قاطعی برای تثبیت وضعیت در روستوف-آن-دون در حال انجام است. وضعیت اما همچنان دشوار است.».

رئیس جمهور تأکید کرد که جنگنده های ChVK «واگنر» که در منطقه SVO می جنگند – قهرمان هستند. اما سازمان دهندگان قیام به نام و شهرت آنها خیانت کردند.

به عقیده وی «اقداماتی که وحدت ما دچار خدشه کند و بین ما جدایی بیندازد در واقع خیانت به مردم و رزمندگانی است که اکنون در خط مقدم می جنگند. خنجری است به پشت کشور و مردم ما».
«آنچه ما با آن مواجه هستیم خیانت است. جاه طلبی های زیاد و منافع شخصی منجر به این خیانت شده است. ولادیمیر پوتین هم به کشورش و هم به مردم آن گفت: کسانی که در تدارک قیام شرکت داشتند «با مجازات قریب الوقوع روبرو خواهند شد». وی تاکید کرد که نیروهای مسلح و سازمان های دولتی «دستورات لازم» را دریافت کرده اند.

«تکرار می‌کنم، هر آشفتگی داخلی – یک تهدید مرگبار برای کشور ما، برای ما به عنوان یک ملت است. این ضربه ای به روسیه و مردم ما است. و اقدامات ما برای محافظت از میهن در برابر چنین تهدیدی دشوار خواهد بود. رئیس جمهور در سخنانی گفت: هرکس آگاهانه در مسیر خیانت قرار گیرد، تدارک شورش مسلحانه کند، راه اخاذی و روش های تروریستی را در پیش گیرد، فورا مجازات خواهد شد و در برابر قانون و در برابر مردم ما پاسخگو خواهد بود.»

رئیس جمهور بار دیگر گفت که در حال حاضر «عملاً کل ماشین اطلاعات نظامی و اقتصادی غرب» علیه روسیه مشغول پروپاگاندا است. پوتین متقاعد شده است: «ما برای زندگی و امنیت مردم خود، برای حاکمیت و استقلال خود، برای حق روسیه بودن و ماندن می جنگیم.»

پوتین دستور کشتن رئیس واگنر یوگنی پریگوژین را صادر کرد.

پس از تلاش برای شورش توسط شرکت نظامی خصوصی واگنر، ولادیمیر پوتین با سخنانی شهروندان روسیه را مورد خطاب قرار داد. در زمینه عملیات ویژه در اوکراین، رئیس جمهور روسیه خواستار تحکیم شد. او سازمان دهندگان شورش را خائن خواند.
نیروهای مسلح دستور خنثی کردن کسانی را که قیام را سازماندهی کرده بودند دریافت کردند
پوتین: نیروهای مسلح روسیه دستور لازم را برای خنثی کردن سازمان دهندگان قیام دریافت کردند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خطاب به شهروندان روسیه گفت که نیروهای روسیه دستورات لازم را برای خنثی کردن سازمان دهندگان قیام مسلحانه دریافت کردند.
وی گفت: «هرکس آگاهانه راه خیانت را طی کند، قیام مسلحانه را تدارک ببیند، راه شورش و روش های تروریستی را در پیش گیرد، فورا مجازات خواهد شد، در برابر قانون و در برابر مردم ما پاسخگو خواهد بود.»

سرویس مخفی داخلی روسیه از جنگجویان گروه واگنر می خواهد تا اقداماتی را برای بازداشت پریگوژین انجام دهند

خبرگزاری تاس اعلام کرد، اظهارات و اقدامات یوگنی پریگوژین، موسس شرکت نظامی خصوصی روسی «واگنر پی ام سی»، در واقع فراخوانی برای شروع یک درگیری داخلی مسلحانه در روسیه است. 

پیشتر پریگوژین اعلام کرده بود که نیروهای روسی به مواضع این شرکت نظامی حمله کرده اند. او سپس تاکید کرد که گروه واگنر همچنان تصمیم خواهد گرفت که چگونه به این موضوع واکنش نشان دهد. طبق گزارش سرویس مخفی داخلی روسیه، ادعاهای پریگوژین در مورد این حملات نادرست است و یک «تحریک اطلاعاتی» است. 

«ما از مبارزان پی ام سی می خواهیم که مرتکب اشتباهات جبران ناپذیر نشوند، تمام اقدامات خشونت آمیز علیه مردم روسیه را متوقف کنند، دستورات جنایتکارانه و خائنانه پریگوژین را اجرا نکنند و اقداماتی را برای دستگیری او انجام دهند.»

ارتش روسیه به اجرای عملیات خود در چارچوب عملیات نظامی در اوکراین ادامه می دهد. 

وزارت دفاع از جنگجویان «واگنر» خواست که در شورش شرکت نکنند.

وزارت دفاع از جنگجویان گروه های تهاجمی واگنر درخواست کرد و گفت که نباید پای آنها به ماجراجویی جنایی پريگوژين کشانده شود.

«

ما از جنگجویان گروه های تهاجمی واگنر pmcs درخواست می کنیم. که به ماجراجويي جنائي پريگوژين و شرکت در يک شورش مسلحانه ورود نکنند.

بسیاری از رفقای شما از با ما تماس گرفته‌اند و خواستار بازگشت به سر کار و خانه خود شده‌اند آنها درک کرده‌اند که این یک فریبی بیش نیست. ما آماده ایم هر کمکی که لازم باشد در اختیار همه سربازان و فرماندهانی که چنین درخواستی را ارائه  کردند قرار دهیم».

از مبارزان واگنر خواسته شد تا احتیاط خود را نشان دهند و در اسرع وقت با نمایندگان وزارت دفاع یا سازمان های اجرای قانون در تماس باشند.

بیانیه تاکید می کند «ما امنیت همه را تضمین می کنیم».

پوتین در آينده نزديک درباره اتفاقات اخیر سخنرانی خواهد کرد


سخنگوی مطبوعاتی کرملین دیمیتری پسکوف به ریا نووستی اعلام کرد، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بزودی درباره مطالب مختلف از جمله وقایع اخیرسخنرانی خواهد کرد.
«بله ، در آینده نزدیک سخنرانی ریاست جمهوری خواهد بود» او گفت.
شب گذشته ، مرکز روابط عمومی اطلاعات داخلی روسیه به ما گزارش داد و ما تمام اطلاعات توزیع شده در شبکه های اجتماعی به نمایندگی از یوگنی پریگوژین در مورد حملات موشکی و بمب گذاری که ادعا می شود توسط وزارت دفاع به «قطعات نیروهای پشت جبهه Wagner PMCs» وارد شده است به اطلاع پوتبن رسانده‌ایم ، اما این ادعاها با واقعیت مطابقت ندارد و تحریک اطلاعاتی است.
همین امر در وزارت دفاع نیز بیان شده است. اداره تحقیقات FSB یک پرونده جنایی علیه پریگوژین را با استفاده از قانون جزایی ماده ۲۷۹ قانون کیفری در مورد سازماندهی یک شورش مسلحانه باز کرده است.

پریگوژین ادعا می کند که «واگنر» تأسیسات نظامی روستوف-آن-دون را کنترل می کند

چارچوب دیدار پریگوژین و معاون وزیر دفاع یوکوروف منتشر شده است

متعلق به کانال تلگرامی «واگنر» دیدارهای مابین یوگنی پریگوژین رئیس خود با معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه سرهنگ ژنرال یونس بک اکوروف و معاون اول رئیس این سازمان را منتشر کرد. اداره کل ولادیمیر آلکسیف. در توضیحات ویدئو آمده است که این دیدار در مقر منطقه نظامی جنوبی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در روستوف-آن-دون برگزار می شود. یوگنی پریگوژین همچنین ادعا کرد که واگنر تاسیسات نظامی شهر را مسدود می کند.
در این ویدئو، یوجین پریگوژین ادعا می کند که واگنر شهر را تا زمانی که «گراسیموف و شویگو» دیدار کنند، محاصره خواهد کرد.
بعداً خود یوجین پریگوژین ویدیو دیگری منتشر کرد. او در آن توضیح داد که جنگنده های واگنر تاسیسات نظامی در روستوف-آن-دون، از جمله یک فرودگاه نظامی را کنترل می کنند. در همان زمان، او تأکید کرد که واگنر اهداف معینی را مسدود کرده و تحت کنترل خود دارد، اما بر کاری ارتش روسیه تأثیری نمی گذارد. او همچنین گفت که در حالی که واگنر دفتر مرکزی را کنترل می کند، این امر بر عملکرد آن تأثیری نمی گذارد: «هیچ افسری از وظایفش دست نخواهد کشید».
مقامات روسی گزارشی نمی دهند که دقیقا در روستوف-آن-دون چه اتفاقی می افتد. در شب ۲۴ ژوئن، پس از اتهامات علیه وزارت دفاع، بنیانگذار «واگنر» یوگنی پریگوژین گفت که جنگنده های او وارد روستوف در دون شدند. خبرنگار «کامرسانت» خودروهای نظامی و زرهی را در خیابان ها مشاهده کرد، اما آنها بدون خط و پلاک هستند. آنها سکوت می کنند و حتی با برخی شاهدان عینی صحبت می کنند. همچنین در خیابان های شهر پلیس نظامی حضور دارد. کارمندان زیادی در شبکه های اجتماعی منتشر شده اند که گفته می شود از مزدوران واگنر FACC هستند.

وزارت دفاع اتهامات آقای پریگوژین را در یک ضربه به مواضع گروه واگنر را » یک تحریک اطلاعاتی» می خواند. سازمان اطلاعاتی ارتش روسیه دادرسی کیفری را برای اتهام تلاش برای شورش نظامی کلید زده است و از شبه نظامیان شرکت واگن خواست تا یوجین پریگوژینا را دستگیر کنند.

فرماندار منطقه روستوف از تدابیر امنیتی در این منطقه خبر داد
فرماندار گلوبف از ساکنان منطقه روستوف خواست آرامش خود را حفظ کنند
ریانووستی. سازمان های مجری قانون هر کاری را که لازم است برای اطمینان از ایمنی ساکنان منطقه روستوف، انجام می دهند.
«
«وضعیت فعلی مستلزم تمرکز حداکثری همه نیروها برای حفظ نظم است. سازمان‌های مجری قانون هر کاری را که لازم است برای اطمینان از ایمنی ساکنان منطقه انجام می‌دهند.»

فرماندار از همه خواست آرامش خود را حفظ کنند و از خانه خارج نشوند.
وی که پیش از این رئیس MES در منطقه بود، گفت که اطلاعات مربوط به مقررات منع آمد و شد در منطقه روستوف که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها دست به دست می شود، صحت ندارد.

وزارت دفاع روسیه حمله ادعایی به گروه واگنر را رد کرد

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای روسی به مواضع شرکت نظامی خصوصی «گروپ واگنر» حمله نکردند. اندکی قبل از این، یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، وزارتخانه را به این امر متهم کرده بود.

وزارت دفاع روسیه شامگاه جمعه بیانیه ای منتشر کرد که در آن حمله ادعایی به مواضع عقب توسط شرکت نظامی خصوصی «گروپ واگنر» را تکذیب کرد. تمام پیام‌های مربوط به حادثه ادعایی که به نام یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود، با واقعیت مطابقت ندارد و به قصد تحریک صورت میگیرد. در پایان این بیانیه آمده است که نیروهای مسلح روسیه به انجام وظایف رزمی در خط تماس با نیروهای مسلح اوکراین در منطقه عملیات ویژه نظامی ادامه می دهند.

پیشتر پریگوژین، موسس گروه واگنر، اعلام کرده بود که نیروهای روسی به مواضع این شرکت نظامی حمله کرده اند. در بیانیه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی وی منتشر شد، آمده است:

«حمله موشکی به مواضع گروه واگنر صورت گرفت، مجروحان زیادی وجود داشت، به گفته شاهدان عینی، این حمله از پشت، یعنی توسط سربازان وزارت دفاع روسیه انجام شد.»

پریگوژین همچنین در مورد کلاهبرداری ادعایی صحبت می کند که در آن تلاش شد تا مبارزان گروه واگنر از فرصت دفاع از خانه های خود محروم شوند. اگرچه این گروه حاضر به امتیاز دادن و تسلیم شدن به وزارت دفاع بود، اما وزارتخانه آرام نمی گرفت.

در پایان، پریگوژین اعلام کرد که شورای فرماندهان گروه واگنر تصمیمی برای توقف «شرارت» رهبری نظامی کشور اتخاذ کرد.

آنها از جان سربازان غفلت می کنند، کلمه عدالت را فراموش کرده اند و ما آنها را برمی گردانیم. کسانی که امروز پسران ما و ده ها هزار سرباز روس را حذف کردند مجازات خواهند شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز درباره این وضعیت اظهار نظر کرد. به گفته وی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از اوضاع آگاه است و تمام اقدامات لازم در حال انجام است.

در رابطه با اظهارات پریگوژین، کمیته ملی ضد تروریسم اعلام کرد که سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی به دلیل تحریک قیام مسلحانه تشکیل داده است. این کمیته همچنین خواستار توقف فوری فعالیت های غیرقانونی شد.

انفجارهایی در کیف، دنیپرو و خارکف رخ داد
هشدار هوایی در سراسر اوکراین اعلام شده است. در بسیاری از شهرها و مناطق انفجارهایی رخ داد. مقامات در مورد عملکرد سیستم های دفاع هوایی گزارش می دهند.

بر اساس نقشه هشدار رسمی، هشدار حمله هوایی در ساعت 2:20 بامداد در کیف از سر گرفته شد – حدود سه ساعت پس از هشدار قبلی. رسانه های محلی از وقوع چندین انفجار در پایتخت خبر می دهند. شهردار ویتالی کلیچکو اطلاعات مربوط به انفجارها در منطقه سولومنسکی شهر را تایید کرد. به گفته وی، خرابی در پارکینگ، دود در طبقات بالای ساختمان مسکونی وجود دارد.

مقامات محلی می گویند که سیستم های دفاع هوایی در مناطق کیف، چرکاسی و دنپروپتروفسک کار می کنند. رسانه ها از انفجارهایی در حومه دنیپر، خارکف و کرمنچوگ خبر دادند. گزارشی از خسارات و تلفات جانی گزارش نشده است.

پدافند هوایی روسیه پهپادهای اوکراینی را بر فراز کورسک سرنگون کرد

رومن استاروویت، فرماندار منطقه مرزی کورسک در تلگرام گفت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه شنبه شب به اهداف هوایی در آسمان شهر کورسک پاسخ دادند و یک پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند. وی از هیچ گونه تلفات یا خسارتی خبر نداده است.

وی همچنین از مردم خواست تا تدابیر امنیتی را رعایت کنند و در صورت یافتن قطعاتی از تجهیزات تخریب شده، دست نزنند.



ارتش روسیه تلاش واحدهای اوکراینی برای تجدید قوا به سمت لیسیچانسک را خنثی کرد

وادیم آستافیف، رئیس دفتر مطبوعاتی اتحادیه روسیه به تاس گفت: نیروهای ویژه اتحادیه نیروهای جنوبی روسیه تلاش‌های ارتش اوکراین برای تجدید قوا در خطوط مقدم در نزدیکی روستاهای نووکالینووو و کراسنویه را متوقف کردند.

به گفته وی، یک سنگر خاکی متعلق به نیروهای مخالف نیز در یک حمله موشکی در نزدیکی مایورسک منهدم شد. در نبرد ضد توپخانه، واحدهای روسی یک هویتزر ۱۵۲ میلی متری D-20 را در نزدیکی چاسوف یار و یک هویتزر D-30 را در نزدیکی کنستانتینوفکا منهدم کردند. خدمه رزمی سیستم دفاع هوایی Strela-10 یک پهپاد Furia را در Avdeyevka منهدم کردند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress