لاوروف: اگر ناتو مخالف توقف یا انجماد درگیری اوکراین باشد، می‌تواند به جنگ ادامه دهد


سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که اگر ناتو با توقف یا انجماد درگیری اوکراین مخالفت کند، می‌تواند به جنگ ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاری تاس، وی پس از پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی گفت:

«اگر ناتو از طریق استولتنبرگ یک بار دیگر اعلام کند که با توقف یا انجماد درگیری در اوکراین مخالف است، به این معنی است که می خواهد وارد جنگ شود. خب، بگذارید وارد جنگ شود.»
لاوروف تاکید کرد که روسیه برای این سناریو آماده است.
ما مدت هاست که اهداف ناتو را در شرایط پیرامون اوکراین درک کرده ایم. این اهداف سال ها پس از کودتا شکل گرفت. اکنون ناتو در تلاش برای تحقق آن است.
وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر با اشاره به اینکه کشورهای غربی با حمایت نظامی از اوکراین عملاً در جنگ علیه روسیه شرکت می کنند، گفت:
«زمانی که آنها اعلام کردند که قصد جنگ با روسیه را ندارند، اعتراف کردند که بدون پمپاژ رژیم اوکراین با تسلیحات، بدون ارائه اطلاعات اطلاعاتی و ماهواره‌ای و هدف‌گیری، وضعیت اوکراین مدت‌ها پیش حل شده بود. این در واقع یک اعتراف است که آنها مستقیماً در جنگ هیبریدی و حتی داغی که علیه روسیه اعلام شده است، شرکت می کنند.»

وزارت دفاع روسیه: بیش از ۶۰۰ سرباز اوکراینی در یک روز کشته شدند


به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح اوکراین به تلاش های تهاجمی ناموفق خود در جنوب دونتسک، زاپوروژیه و دونتسک ادامه دادند.
چهار حمله یگان های اوکراینی در نزدیکی تاقچه ورموکا و در جهت اورخانف دفع شد.
سه تانک و پنج خودروی زرهی جنگی منهدم شد.
علاوه بر این، چهار مرکز از نیروها و تجهیزات اوکراینی در دونتسک و در منطقه زاپوروژیه هدف قرار گرفتند. فعالیت یک گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی در مسیر پولوگی مختل شد.
در مجموع، تلفات اوکراین در این بخش های جلویی در طول روز به ۲۶۰ سرباز اوکراینی، ۹ تانک، یک خودروی جنگی پیاده نظام بردلی، دوازده خودروی زرهی، سه خودرو، دو هویتزر D-20، دو هویتزر Msta-B و یک دستگاه M777 بالغ شد. سیستم توپخانه ازتولید آمریکا
در بخش دونتسک جبهه، ده حمله اوکراین در دونتسک با موفقیت دفع شد.
در این درگیری ۲۲۰ سرباز اوکراینی، سه خودروی زرهی جنگی، هفت خودرو، یک هویتزر Msta-B و یک سامانه توپخانه M777 منهدم شدند.
در بخش کوپیانسک، واحدهای اوکراینی در منطقه خارکف و لوهانسک نابود شدند. تا ۴۰ سرباز اوکراینی، دو خودروی جنگی زرهی، دو خودرو، یک سامانه توپخانه ای M777 و یک ایستگاه رادار ضد باتری زووپارک در ۲۴ ساعت منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه: هفت موشک هایمارس در ۲۴ ساعت رهگیری شد

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، طی روز گذشته ۲۵ سرباز اوکراینی در جهت خرسون کشته شدند و ۵ دستگاه خودرو، یک سامانه توپخانه ای نوع M777 از آمریکا و یک هویتزر نوع D-30 منهدم شد.

واحدهای عملیاتی و نظامی هوانوردی، موشکی و توپخانه نیروهای مسلح فدراسیون روسیه 98 واحد توپخانه اوکراینی را در مواضع شلیک، پرسنل و تجهیزات نظامی در ۱۱۲ منطقه هدف قرار دادند.

هشت انبار مهمات نیز ظرف ۲۴ ساعت منهدم شد. ۷ راکت از موشک انداز چندگانه هایمارس توسط نیروهای پدافند هوایی روسیه رهگیری شد. علاوه بر این، 13 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی نیز از کار افتادند.

واحدهای نیروهای مسلح اوکراین در دونتسک و لوهانسک نیز در بخش کراسنی لیمان در جبهه مورد هدف قرار گرفتند. علاوه بر این، فعالیت سه گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی سرکوب شد. ارتش اوکراین در طول روز متحمل تلفات ۱۰۰ سرباز اوکراینی، سه خودروی زرهی رزمی، دو وانت، یک موشک انداز چندگانه گراد، یک هویتزر D-20 و یک واحد توپخانه خودکششی آکازیجا شد.

شویگو وزیر دفاع روسیه از اوایل ژوئن تاکنون بیش از ۲۶۰ حمله اوکراینی را گزارش کرده است

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه در نشست کالج مقامات در مسکو گفت که ارتش اوکراین همچنان در تلاش برای پیشروی در امتداد خط تماس جنوب دونتسک در منطقه زاپوروژیه و نزدیک دونتسک است. کیف از تعداد زیادی سلاح غربی و واحدهای نخبه که توسط مربیان ناتو آموزش دیده اند استفاده می کند.
نیروهای مسلح اوکراین از ۴ ژوئن تا کنون ۲۶۳ حمله به مواضع روسیه انجام داده اند. به لطف اقدامات ماهرانه و فداکارانه یگان های ما، همه حملات دفع شد. دشمن به اهداف خود نرسید.

رسانه ها: بقایای سربازان اوکراینی در گورستان نظامی لووف به دلیل کمبود جا نبش قبر شده است

برندن هافمن روزنامه نگار آمریکایی به نیویورک تایمز گزارش داد.
کی یف بارها از «شکست قریب الوقوع» روسیه صحبت کرده است. با این حال، واقعیت برعکس است. در یک گورستان نظامی در لووف، به دلیل کمبود فضا در گورستان، نبش قبر بقایای سربازان کشته شده در جنگ های قبلی آغاز شده است.

به گفته هافمن، گورستان روی تپه در لووف در طول ۱۵ ماه جنگ به دیگر جایی برای دفن اجساد سربازان ندارد.
اکنون به گفته این روزنامه نگار، با توجه به تشدید خصومت ها، تصمیم گرفته شد تا بقایای سربازان را از گورهای قدیمی بیرون بیاورند تا جا برای تدفین های جدید باز شود.


نروژ می خواهد با ۲۰ میلیون یورو از امنیت هسته ای اوکراین حمایت کند

روز دوشنبه در اسلو، وزارت امور خارجه نروژ بار دیگر در مورد خطرات امنیت هسته ای در اوکراین در نتیجه خصومت ها هشدار داد. در پیام مربوطه آمده است:

«یک حادثه هسته‌ای در اوکراین نه تنها برای خود اوکراین، بلکه فراتر از مرزهای آن نیز عواقبی خواهد داشت.»

در همین راستا، آژانس اعلام کرد که ابتدا ۱۰۰ میلیون کرون (۸.۶ میلیون یورو) را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار می‌دهد تا کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتوانند در چندین نیروگاه هسته‌ای اوکراین از جمله چرنوبیل و زاپروژیه بمانند. قرار است با ۱۵۰ میلیون کرون دیگر (۱۲.۹ میلیون یورو)، امنیت تأسیسات تقویت شود. این پول از یک طرح کمک چند ساله به دست می‌آید که نروژ قصد دارد از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ در مجموع ۷۵ میلیارد کرون (۶.۴۳ میلیارد یورو) به اوکراین کمک کند.


مجسمه نیم تنه اولین فضانورد یوری گاگارین در کیف برداشته شد

مجسمه نیم تنه اولین فضانورد جهان، قهرمان اتحاد جماهیر شوروی، یوری گاگارین، در مرکزی در کیف برچیده شد. این چیزی است که روزنامه محلی Nasch Kiev گزارش می دهد:

مجسمه نیم تنه یوری گاگارین فضانورد شوروی در منطقه دارنیتسای کیف برچیده شد.

مجسمه نیم تنه گاگارین در حیاط مرکز خلاقیت فنی و راهنمایی حرفه ای دانش آموزان منطقه دارنیتسا در خیابان یوری پاشالین قرار داشت.

برچیدن بناهای تاریخی شوروی و تغییر نام خیابان ها در اوکراین در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، زمانی که قانون کمونیسم زدایی به تصویب رسید.

اما اکنون مقامات اوکراینی نه تنها علیه تاریخ شوروی، بلکه علیه همه چیز مربوط به روسیه نیز می جنگند.

مسکو: کیف قصد دارد با موشک های غربی به خاک روسیه حمله کند

به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، رهبری نیروهای مسلح اوکراین قصد دارد با موشک های HIMARS و Storm Shadow به خاک روسیه از جمله کریمه حمله کند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه در جریان نشستی در سطح بالا در وزارتخانه خود هشدار داد که رهبری نظامی اوکراین قصد دارد از سلاح های غربی برای حمله به بخش هایی از روسیه که بخشی از منطقه جنگی فعال نیستند، از جمله کریمه، استفاده کند.
او گفت که کی‌یف به‌ویژه می‌خواهد راکت‌اندازهای HIMARS و موشک‌های کروز پرتاب شده از هوای طوفان سایه را مستقر کند. این سیستم های تسلیحاتی به ترتیب توسط ایالات متحده آمریکا و بریتانیا به کی یف عرضه شده‌اند.

اعتصاب علیه مراکز تصمیم گیری

به گفته شویگو، چنین حمله ای مشارکت کشورهای ناتو در درگیری را تشدید می کند و «به حملات فوری علیه مراکز تصمیم گیری در خاک اوکراین منجر می شود.»
وی همچنین به بررسی مختصری از عملیات ویژه نظامی در اوکراین پرداخت و توضیح داد که از ۴ ژوئن تاکنون، نیروهای کی یف ۲۶۳ حمله به مواضع روسیه انجام داده اند.
دولت اوکراین عملیات متقابل مورد انتظار خود را در ماه جاری آغاز کرد. بر اساس گزارش های روسی و گزارش های رسانه های غربی، تاکنون نتوانسته است پیشرفت چشمگیری در میدان انجام دهد.

مسکو: استقرار سلاح های هسته ای در بلاروس نامحدود است

به گفته وزارت خارجه روسیه، توافق بر سر حضور تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه در بلاروس محدودیت زمانی ندارد. خروج تسلیحات هسته ای تنها در صورتی امکان پذیر است که آمریکا و ناتو موضع و مسیر هسته‌ای خود را تغییر دهند.

الکسی پولیشچوک، مدیر بخش دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع در وزارت خارجه روسیه، به تاس گفت: تسلیحات هسته ای روسیه برای مدت نامحدودی در بلاروس باقی خواهند ماند. او توضیح داد که در توافقات مربوطه هیچ محدودیت زمانی پیش بینی نشده است.

به گفته پولیشوک، تصمیم برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس «عمدتاً پاسخی اجباری به سیاست‌های تهاجمی اتحاد» بود. وی تاکید کرد که «برخلاف کلاهک‌های آمریکایی در اروپا»، تسلیحات هسته‌ای روسیه در نزدیکی روسیه مستقر خواهند شد. اقدامات مسکو با تعهدات روسیه تحت قوانین بین المللی در تضاد نیست، زیرا کنترل سلاح های هسته ای در اختیار کرملین است.

به گفته این دیپلمات، در صورت تغییر مسیر آمریکا و ناتو، مسکو می تواند تسلیحات هسته ای خود را از خاک بلاروس خارج کند. در شرایط ژئوپلیتیک کنونی، شرط اصلی برای بازگشت فرضی سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی به روسیه می‌تواند این باشد که آمریکا و ناتو از روند تضعیف امنیت و حاکمیت روسیه و بلاروس دست بکشند. وی ادامه داد: «البته باید پیش از چنین اقدامی از سوی ما، خروج کامل همه سلاح‌های هسته‌ای آمریکا از خاک آمریکا و انهدام زیرساخت‌های مربوطه در اروپا صورت گیرد».

در ماه مارس، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که ساخت تأسیسات ذخیره سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس تا اول ژوئیه به پایان خواهد رسید. جمعه گذشته، ولادیمیر پوتین در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت که اولین بارهای هسته ای در حال حاضر در کشور همسایه است. الکساندر لوکاشنکو، رئیس دولت بلاروس بارها اعلام کرده است که استقرار تسلیحات اتمی آرزوی او برای طرف روسی بوده است.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه: ناتو مستقیما میجنگد فقط از نیروی انسانی اوکراینی در حمله به دونباس استفاده می کند


سربازان روسی جلوی حمله متقابل ناتو را می گیرند نه نیروهای اوکراینی را.
این دیدگاه سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه است. از ارتش اوکراین به عنوان نیروی انسانی استفاده خواهد شد.

در جلسه انجمن تاریخ روسیه، ناریشکین مقایسه ی بین وضعیت کنونی و نبردهای استالینگراد و کورسک که هرکدام با مرحله دفاعی آغاز شده و با شکست کامل دشمن پایان یافت، تشابهی ترسیم کرد.
به گفته ناریشکین، از بسیاری جهات، این یادآور تلاش های قهرمانانه ارتش، شبه نظامیان و داوطلبان روسیه است که امروز به اصطلاح ضد حمله نیروهای اوکراینی در منطقه دریای آزوف و دونباس را مهار کردند.

اگرچه فکر می‌کنم درست‌تر است که بگوییم نیروهای ما در حال دفع ضدحمله گروه ناتو هستند که از سربازان اوکراینی به عنوان مواد انسانی استفاده می‌کنند.»



نماینده لوهانسک از حملات به نیرو های روسیه در جبهه کراسنی لیمان خبر می دهد

آندری ماروچکو، سرهنگ داوطلب شبه نظامیان خلق لوگانسک، به خبرنگار خبرگزاری تاس گفت که ارتش اوکراین در حال حاضر در تلاش است تا با گروه های کوچک به نیروهای روسیه در بخش کراسنی لیمان حمله کند.
بنابراین، دشمن تلاش میکند از خط دفاعی روسیه عبور کند. همزمان، ارتش اوکراین در تلاش است تا حواس واحدهای روسی را در میدان منحرف کند. ماروچکو گفت که هدف از این تاکتیک پیشروی نیست. دشمن با چنین اقداماتی می خواهد تا حد امکان به ارتش روسیه آسیب وارد کند و یگان های روسی را خسته کند.



سرویس اطلاعات داخلی روسیه FSB یک شهروند اوکراینی را به اتهام جاسوسی دستگیر کرد

بر اساس ادعای سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه (FSB) یک شهروند اوکراینی را در نالچیک، پایتخت جمهوری قفقاز شمالی کاباردینو-بالکاریا دستگیر کرده است.
بر اساس بیانیه سرویس مخفی داخلی که روز سه شنبه منتشر شد، این مرد ۴۴ ساله برای سرویس مخفی داخلی اوکراین SBU جاسوسی کرده است.
مظنون اطلاعات مربوط به ارتش را از طرف دشمن به دست آورد و آن را به یکی از کارمندان سرویس اطلاعات خارجی منتقل کرد.
بنابراین، او امنیت روسیه را در پس زمینه عملیات نظامی ویژه در اوکراین به خطر انداخته بود. پرونده جنایی به اتهام جاسوسی برای این مرد تشکیل شد.
این مرد ۴۴ ساله در صورت اثبات مجرمیت با ۱۰ تا ۲۰ سال زندان مواجه است. سرویس اطلاعات داخلی روسیه اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

رسانه ها: اوکراین درباره تولید تسلیحات داخلی با غرب گفتگو می کند


کی یف در حال مذاکره با سازندگان تسلیحات غربی برای راه اندازی تولید تسلیحات در اوکراین است. این مطلب را خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از سرگئی بویف، معاون وزیر توسعه صنایع استراتژیک اوکراین گزارش داد.
«ما در حال گفتگوهای بسیار دقیق با آنها هستیم و مطمئن هستیم که ظرف چند ماه قراردادهایی را امضا خواهیم کرد.»
بوژو ادامه داد که برخی از شرکت ها مایل به سرمایه گذاری در تولید پهپاد هستند.
به گزارش رویترز، گفته می شود مذاکرات با شرکت هایی از آلمان، ایتالیا، فرانسه و اروپای شرقی ادامه دارد. با این حال، هنوز توافقی امضا نشده است.


دونتسک بیش از ۱۲ حمله اوکراین را در ۲۴ ساعت گزارش می دهد

مقامات دونتسک ۱۶ حمله توسط نیروهای اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده اند. بر این اساس، حداقل ۹۳ گلوله (خمپاره و موشک) به خاک جمهوری خلق شلیک شد. ارتش اوکراین از چندین راکت انداز از جمله نوع HIMARS و همچنین پرتابه های کالیبر ۱۵۵ و ۱۵۲ میلی متری استفاده کرد. هفت شهر، از جمله پایتخت منطقه، دونتسک، زیر آتش قرار گرفتند.
یک کودک هفت ساله در حملات در روستای نووپتریکووکا کشته شد. در مجموع ۲۲ غیرنظامی ساکن دونتسک و ولنوواخا زخمی شدند. سه زیرساخت غیرنظامی در اثر گلوله باران آسیب دیدند.
روز قبل، مقامات دونتسک ۳۵ حمله از اوکراین را گزارش کردند که در آن هشت غیرنظامی زخمی شدند.

اتحادیه اروپا ظاهرا بسته ۵۰ میلیارد یورویی را برای اوکراین آماده کرده است
اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی بسته کمک مالی به ارزش ۵۰ میلیارد یورو است. این را خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است. این پیشنهاد پیش از کنفرانسی در لندن در روزهای آینده ارائه می شود که در آن کمک کنندگان در مورد چگونگی بازسازی کشور و مشارکت بخش خصوصی بحث خواهند کرد.

منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، به بلومبرگ گفتند که این بسته شامل کمک‌های بلاعوض، وام‌های اعطایی و تضمین‌ها خواهد بود. این کمک ها شامل سالهای ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ خواهد بود. در همین حال، بانک جهانی تخمین می زند که هزینه های بازسازی اوکراین می تواند به ۴۱۱ میلیارد دلار برسد.

حملات به شهر زاپوریژیا

اداره نظامی شهر زاپوریژیا در جنوب اوکراین گفت که شهر و اطراف آن هدف یک «حمله گسترده» بوده است. بر اساس اطلاعات اولیه از ستاد کل، هفت راکت اس-۳۰۰ به سمت زاپوریژیا و حومه آن شلیک شده است.

آناتولی کورتف، دبیر شورای شهرداری (اوکراینی) در تلگرام گفت: «پس از یک شب پر سر و صدا و بدون تنفس، وضعیت در زاپوریژیا پایدار است. وی افزود که هیچ ساختمان مسکونی مورد اصابت قرار نگرفته و به کسی آسیب نرسیده است.

کیف و لویو از هوا مورد حمله قرار گرفتند

به گفته شهردار آندری سادووی، شهر لویو در غرب اوکراین مورد حمله هوایی روسیه قرار گرفته است. سادوویج از طریق تلگرام گفت که شهر و منطقه اطراف توسط انفجارها لرزیده است. به گفته اداره نظامی، کیف نیز در طول شب با هواپیماهای بدون سرنشین بمباران شد.

کیف از یک حمله برنامه ریزی شده – و یک «وضعیت دشوار» صحبت می کند

ارتش اوکراین از یک دوره برنامه ریزی شده برای ضد حمله خود صحبت کرد – اما در همان زمان به «وضعیت دشوار» در جبهه اعتراف کرد. والری سالوشنیج، فرمانده کل اوکراین در تلگرام نوشت: اشغالگران روسی در جنوب این کشور با «مقاومت تلخ» مواجه شدند. پیشروی اوکراین به دلیل استحکامات، میادین مین متراکم و «تعداد زیادی ذخیره» با مشکل مواجه شد. زالوشنیج اطمینان داد: «عملیات طبق برنامه ادامه خواهد یافت. در همین حال، هانا مالجار، معاون وزیر دفاع اوکراین از «وضعیت دشوار» و درگیری شدید در شرق اوکراین خبر داد. او گفت که ارتش روسیه در تلاش است تا ابتکار عمل را در کوپیانسک در منطقه خارکف و لیمان در منطقه لوهانسک مجاور به دست آورد.

استولتنبرگ: دعوت از اوکراین برای عضویت در ناتو شاید وقتی دیگر.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، تصور نمی‌کند که ناتو بتواند درخواست اوکراین برای دعوت رسمی به ائتلاف را در نشست آتی در ماه جولای برآورده کند. استولتنبرگ پس از دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین گفت: در نشست ویلنیوس و در تدارک نشست، ما در مورد صدور دعوتنامه رسمی بحث نمی کنیم. آنچه ما در حال گفتگو هستیم این است که چگونه می توانیم اوکراین را به ناتو نزدیک کنیم.
زلنسکی در هفته های اخیر بارها تاکید کرده است که انتظار دعوت رسمی برای نشست ویلنیوس لیتوانی را دارد. به گفته استولتنبرگ، این دیگر مورد بحث قرار نمی گیرد. با این حال، بین متحدان توافق وجود دارد که درهای ناتو باز است و اوکراین از قبل در نشست بخارست در سال ۲۰۰۸ چشم انداز پیوستن به آن را داشت.

مکرون: سامانه ضدهوایی Samp/T در اوکراین مستقر شده است

فرانسه و ایتالیا سامانه ضدهوایی Samp/T را به اوکراین تحویل داده‌اند که اکنون در کشور مورد حمله روسیه مستقر است. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پاریس گفت که این سیستم از تاسیسات مهم و جان انسان ها در آنجا محافظت می کند. Samp/T یک سیستم دفاع هوایی است که به طور مشترک توسط فرانسه و ایتالیا از اوایل دهه ۲۰۰۰ توسعه یافته است. برای دفاع در برابر هواپیماها و موشک ها.

نیروهای روسیه تأسیسات نظامی اوکراین در زاپوروژیه را گلوله باران کردند

نیروهای روسیه سه شنبه شب مواضع و انبارهای اوکراین را با تجهیزات و مهمات در شهر زاپوروژیه گلوله باران کردند. همانطور که ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای اداره منطقه زاپوروژیه در تلگرام گزارش می دهد، انفجار و آتش سوزی رخ داده است. حداقل هفت راکت اصابت کرده است.


اداره نظامی لووف از آسیب به زیرساخت های حیاتی خبر می دهد


به گزارش شبکه تلویزیونی TSN اوکراین به نقل از اداره نظامی منطقه ای، یک تاسیسات زیرساختی حیاتی در لووف آسیب دیده است. در یک گزارش تایید نشده آمده است:

«در Lviv یک حادثه در یک تاسیسات زیرساختی حیاتی رخ داد. کسی آسیب ندید. آتش سوزی رخ داد. همه خدمات در محل هستند.»

در صبح آلارم هشدار حمله هوایی در منطقه لووف به صدا درآمد. به گزارش رسانه های اوکراینی، انفجارهایی در منطقه و پایتختی به همین نام رخ داده است.

علاوه بر این، انفجارهایی در استان های کیف، خملنیتسکی و وینیتسا گزارش شده است. در بیشتر مناطق اوکراین هشدار هوایی اعلام شده است.

ارتش روسیه در ۱۰ اکتبر، دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه که به گفته مسکو توسط سرویس های ویژه اوکراین هماهنگ شده بود، حملات خود را به زیرساخت های اوکراین آغاز کرد. در سرتاسر کشور، صنایع انرژی و دفاعی و نیز تأسیسات فرماندهی و ارتباطات نظامی مورد حمله قرار گرفته اند.

کی یف: ارتش روسیه حمله «تهاجمی فعال» را آغاز کرد

گفته می شود نیروهای روسی از چند جبهه به نیروهای اوکراینی حمله کرده اند. آنا مالجار معاون وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه ادعا کرد که مسکو بدیهی است که می خواهد ابتکار عمل را در دست بگیرد. ضد حمله روس‌ها به این دلیل آغاز شدند که ضدحمله ‌های معروف اوکراین در هفته های اخیر هیچ تغییر عمده ای در جبهه ایجاد نکردند.
مالجار در یک پست تلگرامی گفت که مسکو نیروهای بیشتری را بسیج کرده و در حال انجام یک «حمله فعال» در استان های کراسنی لیمان و کوپیانسک است. وی افزود که نیروهای روسی در تلاش هستند «ابتکار عمل را از دست ارتش اوکراین خارج کنند.»نیروهای مسلح کیف در این مناطق در معرض گلوله باران شدید قرار دارند.

همانطور که معاون وزیر گزارش داد، فرماندهی روسیه نیروهای قابل توجهی را در منطقه متمرکز کرده است، از جمله واحدهای ویژه هوابرد. نیروهای اوکراینی تاکنون موفق شده اند تلاش های پیشروی را خنثی کنند. به گفته مالجار، نیروهای روسی به تلاش خود برای رسیدن به مرزهای اداری جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک ادامه میدهند.
وزارت دفاع روسیه در مورد این اظهارات اظهار نظری نکرد.



زاخارووا از «تقدس بخشیدن به نمادهای» باند نازی های باندرا و شوخویچ در اوکراین به عنوان شیطان پرستی یاد می کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: «تقدیس» نمادهایی که ناسیونالیست‌های افراطی اوکراینی استپان باندرا و رومن شوخویچ را به تصویر می‌کشند توسط رئیس کلیسای ارتدوکس منشعب اوکراین، اپیفانی (دومنکو) را تنها می‌توان شیطانی نامید.
«تقدیس» آثار نمادینی که فاشیست ها و ناسیونالیست ها را به تصویر می کشند را فقط می توان شیطان پرستی نامید. ما مدت ها منتظر این بودیم و اکنون این اتفاق افتاده است – نیروهای تاریک خود را نشان داده اند.»
پیش از این، اتحادیه روزنامه نگاران ارتدکس گزارشی را در وب سایت خود منتشر کرد مبنی بر اینکه رئیس کلیسای ارتدکس منشعب اوکراین Epiphany (دومنکو) از یک «نماد» مقدس از مریم مقدس و ملی گرایان اوکراینی استپان باندرا ورومن شوخویچ رونمایی کرده است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress