آلمان بدنبال اختراع آشویتس دوم اینبار برای شوروی
بوندستاگ قحطی را به عنوان نسل کشی طبقه بندی کرد.

نوشته نیکو پاپ
ترجمه میرفخرایی

سفیر رژیم افراطی اوکراین و معاون وزیر خارجه اوکراین از عشاق همکاران نازی ها در اوکراین در جنگ جهانی دوم در بوندستاگ خوشحال از تصمیم تمامی احزاب حتی حزب چپ

شامگاه چهارشنبه، بوندستاگ، با اکثریت آرا، قحطی در چندین جمهوری اتحاد جماهیر شوروی در سال های ۱۹۳۲ و ۱۹۳۳ را به عنوان نسل کشی علیه مردم اوکراین طبقه بندی کرد.
درخواست مربوطه توسط سه فراکسیون دولتی و فراکسیون اتحاد دموکرات مسیحی ارائه شده بود.
با حضور اولکسی ماکیف، سفیر اوکراین و آندری ملنیک، معاون وزیر امور خارجه اوکراین، نمایندگان احزاب سوسیال دموکرات، سبزها، لیبرال و اتحادیه دموکرات مسیحی به این طرح رای مثبت دادند.
نمایندگان پارلمان از حزب چپ و آلترناتیو برای آلمان رای ممتنع دادند. هیچ رای مخالفی علیه این طرح به صندوق ریخته نشد.
در این درخواست که از طرف بوندستاگ تصویب شد آمده است: «از دیدگاه امروزی»، «طبقه بندی تاریخی-سیاسی این (قحطی) به عنوان نسل کشی ممکن است. بوندستاگ «از این قحطی چنین ارزیابی دارد و آنرا نسل کشی طبقه بندی میکند». «هولودومور» به «فهرست جنایات غیرانسانی مرتکب شده توسط نظام‌های توتالیتر» می‌پیوندد که در جریان آن میلیون‌ها انسان در اروپا به ویژه در نیمه اول قرن بیستم از بین رفتند.
ارائه دهندگان این پیشنهاد تصمیم گیری خود درباره «هولودومور» را مستقیماً با مسائل جاری سیاست خارجی مرتبط کرده اند.
در این سند، از دولت آلمان خواسته شده است «به پشتیبانی و حمایت سیاسی، مالی، بشردوستانه و نظامی اوکراین به عنوان قربانی جنگ تجاوزکارانه روسیه و سیاست‌های امپریالیستی ولادیمیر پوتین ادامه دهد.»
قبل از تصویب این قطعنامه، یک بحث سه ربع ساعته در مورد این پیشنهاد صورت گرفت. رابین واگنر (سبزها)، رئیس گروه پارلمانی آلمان-اوکراین، اظهار داشت که منشا این فاجعه «هولناک» در کرملین لود.» و هدف سرکوب آگاهی ملی، زبان و فرهنگ اوکراین بود. در اینجاست که شاهد «حقیقت وحشیانه خشونت استالینیستی» هستیم.
با این حال، هدف از این طرح، بررسی جنایات آلمان در اتحاد جماهیر شوروی نیست.
میشایل براند، نماینده حزب دموکرات مسیحی مدعی شد که اوکراین توسط رهبری شوروی قربانی نسل کشی شده است. براند می گوید: «این انتخابی سیستماتیک بود.»
او در ادامه گفت: «هرگز نباید قتل عامی مانند هولودومور و یا آنچه نازی ها در اوکراین کردند به نام آلمان یا روسیه تکرار شود. این «درسی است که باید از تاریخ آلمان» گرفت.

براند از این که حتی یک وزیر دولت آلمان در این جلسه حضور ندارد انتقاد کرد و سخنرانی خود را با سلام ناسیونالیست و فاشیستی اوکراینی «اسلاوا اوکراینی» به پایان رساند.
برای گابریلا هاینریش، نماینده سوسیال دموکرات قطعی شده است که دلیل این «جنایت عظیم» کمبود غلات نبوده است. رهبری شوروی غذا به سادگی به مردم غذا نداد تا از گرسنگی بمیرند.
هدف سرکوب آگاهی ملی اوکراین بود. این یک قحطی عمدی و برنامه ریزی شده بود.
مارک یونگن، نماینده پارلمان از AfD حزب آلترناتیو آلمان، از فرصت مساعد ایجاد شده توسط دولت و اتحادیه دموکرات مسیحی برای وارد کردن یک ضربه کوچک تاریخی رویزیونیستی استفاده کرد.
یونگن «هولودومور» را یکی از جنایات بزرگ قرن بیستم علیه بشریت خواند. لنین این را در سال ۱۹۲۲ «اعلام کرد».
درس از این جنایت باید این باشد که «ایدئولوژی سوسیالیستی» را باید رد کرد و هر جا که «سر شنیع خود را در لباس مبدل جدید بالا به برد» باید با آن مبارزه کرد.
این امر در مورد انواع « ناسیونال سوسیالیستی» و همچنین «نوع بین المللی» آن که در پس «شعارهای پرطمطراق» مانند «عدالت یا پیشرفت» پنهان شده است، نیز صدق می کند.
یونگن در ادامه مدعی شد، AFD سه سال پیش سعی کرد اطلاعاتی در مورد «هولودومور» ارائه کند، اما در آن زمان کمتر کسی به آن علاقه نشان نداد. دهه‌ها، وقتی صحبت از «جنایت در حوزه نفوذ کمونیستی» به میان می‌آمد، «دستگاه سیاسی چپ‌گرا» به سمت دیگری نگاه می‌کرد.
شما در مورد «افشاگری در مورد جنایات حزب سوسیالیست آلمان شرقی SED» نیز پیشرفت واقعی نداشتید.
یونگن سر آخر بر مخالفت حزبش با استفاده ابزاری از تاریخ در چارچوب جنگ اوکراین تاکید کرد.
اولریش لشته، نمایند حزب لیبرال FDP، «کشتار جمعی» را مجازاتی برای مقاومت در برابر جمع‌گرایی اجباری و رد حکومت شوروی ارزیابی کرد. او مدعی شد قحطی «به صورت تصنعی ایجاد شد» و «به طور سیستماتیک اجرا شده است».
گرگور گیزی برای گروه پارلمانی حزب چپ صحبت کرد.
«صنعتی سازی تروریستی و جمعی سازی اجباری» یک «جنایت جدی» بود.
البته، استالین علیه همه کسانی که این «صنعتی‌سازی تروریستی و جمع‌سازی اجباری» را رد میکردند وارد عمل شد و نه فقط علیه اوکراینی‌ها.
در سال ۲۰۱۷ کمیته دادخواست های بوندستاگ به این نتیجه رسید بود که استدلال های علیه طبقه بندی «هولودومور» به عنوان نسل کشی وجود دارد.
شورای اروپا نیز طبقه بندی «هولودومور» به عنوان نسل کشی را رد کرد.
وقتی کسی این پیشنهاد در حال حاضر مطرح شده به پارلمان را میخواند، این تصور به وجود می آید که کسی سعی دارد هیتلر و استالین با هم «برابر» و در یک اندازه نشان دهد. اما در آلمان باید از «جستجوی هیتلر دوم و آشویتس دوم» دست برداشت.
گیزی خاطرنشان کرد که وزیر امور خارجه اخیرا روسیه را به نقض تمدن متهم کرده است – «اصطلاحی که تاکنون فقط برای هولوکاست به کار رفته است».
این «بشدت نگران کننده و مشکوک است» است. چپ جنایت را محکوم می کند، بنابراین نمی تواند به این طرح رای منفی دهد.
ما به این پیشنهاد انتقاداتی داریم پس به طرح رای مثبت نمی‌دهیم. پس از رای دادن امتناع میکنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قحطی در شوروی مراجعه کنید به اینجا

یک پاسخ برای “سیرک دلقک های بوندستاگ برای جعل تاریخ”.

  1. محمدی

    وقاحت بارزترین مشخصه نمایشات در این سیرک جهانی است. چه می توان گفت؟ آیا آنها درست فکر می کنند که مردم جهان ترجیح داده اند فکر نکنند و خبر بخوانند؟ نشانه های آزاردهنده ای در این جوامع به اصطلاح دموکراتیک برای اثبات این گمان آنها وجود دارد. انکار نمی کنم که قوی ترین حس من ناامیدی است.

    لایک

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress