حماس: ما خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد وقایع ۷ و ۸ اکتبر هستیم

ترجمه حمید علوی

وقایع ۷ و ۸ اکتبر ۲۰۲۳ چگونه رخ دادند؟

اکنون حتی در خود اسرائیل نیز تردیدهایی در مورد روایت دولت اسرائیل وجود دارد. اخیراً یک نماینده مهم حماس در مصاحبه ای با تلویزیون ایتالیا خواستار تحقیق بین المللی شده است.

اظهارات سیاسی حماس در تلویزیون های آلمانی پخش نمی شود. با این حال، شبکه تلویزیونی ایتالیایی Rai3 در ۳۱ اکتبر مصاحبه ای با باسم نعیم، یک مقام مهم در شاخه سیاسی حماس، انجام داد. نعیم در حال حاضر رئیس شورای روابط بین الملل در غزه است و در سال ۲۰۰۶ وزیر بهداشت اولین دولت فلسطین بود.

او اخیراً یکی از نمایندگان حماس بود که برای مذاکرات به مسکو سفر کرد. تا همین دو سال پیش، او همچنین برای رسانه های آلمانی یک طرف مصاحبه مورد اعتماد بود.

او در مصاحبه اخیر خود کشورهای اروپایی را به همدستی با اسرائیل متهم کرد.

«اسرائیل امروز به تنهایی عمل نمی کند، بلکه به نام ایالات متحده، فرانسه، آلمان، بریتانیا و متأسفانه ایتالیا که چند نیرو را به دریای مدیترانه اعزام کرده است، عمل می کند. ما چگونه با این موضوع کنار بیاییم؟ ما فقط می توانیم بگوییم که جامعه بین المللی امروز همان مسئولیتی را با اسرائیلی ها برای تمام کشتارهایی که هر روز بر علیه مردم ما انجام می شود، دارد.»

حماس آماده آزادسازی گروگان ها در صورت آتش بس است. با این حال، فعالیت های نظامی اسرائیل باعث شده است که با برخی از این افراد دیگر ارتباطی وجود نداشته باشد. فلسطینی ها تخمین می زنند که ۵۰ نفر از گروگان ها در پی حملات اسرائیلی در زیر آوار گرفتار شده اند.

با این حال، مهم ترین اظهاراتی که نعیم به Rai کرد، به وقایع ۷ اکتبر مربوط می شد که روایت اولیه آن اکنون حتی در خود اسرائیل نیز به طور فزاینده ای مورد تردید قرار گرفته است.

ابتدا نعیم حق فلسطینی ها برای مقاومت در برابر اشغال را تأکید کرد. و سپس گفت:

«من روش انجام عملیات در ۷ اکتبر را قبول ندارم. ما همچنین نمی دانیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده است. ما می خواهیم یک کمیته بین المللی این موضوع را روشن کند.»

2 پاسخ به “حماس خواستار تحقیق بین‌المللی بیطرفانه در مورد وقایع ۷ اکتبر شد”.

  1. sra1ext

    آری متخصصان عملیات نظامی غیر متقارن رزم طوفان الاقصی را در طراحی و اجرا و البته فداکاری و رشادت ستودند…گفته میشود که متخصصان نظامی کره شمالی از سال ۲۰۱۴ رزمندگان مقاومت را تعلیم میداده اند.

    لایک

  2. آری، تبلیغات جریان مسلط به تدریج افشا می‌شود.
    جالب است، با نظارت اسرائیل بر هر سانتی‌متر مرز با غزه، چگونه حماس به عملیات طوفان الاقصی دست زد که دولت و ارتش اسرائیل ۷-۸ ساعت بعد از آن وارد ماجرا شدند.
    همانطور که از ابتدا گفتم، افسانه هالیوودی حمله تروریست‌های اسلامی به نیویورک و واشینگتن در سال ۲۰۰۱ و همچنین، داستان ایرانی بیداری اسلامی در سال ۲۰۱۱ در رابطه با انقلاب‌های رنگی در خاورمیانه و شمال آفریقا (تونس، مصر، یمن، لیبی و غیره)، این بار در اسرائیل به نحو مشابه سروده شد.

    لایک

  1. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress