مجله هفته – مجله سیاست بین المللی – سال هجدهم

شویگو: روسیه تقریباً ۶۰۰۰ سرباز را در اوکراین از دست داد

با توجه به بسیج محدود که اخیراً اعلام شده است، وزیر دفاع روسیه شویگو دلایل این اقدام را توضیح می دهد و میزان خساراتی را که تا به امروز به دو طرف وارد شده اعلام کرد. گفته می شود ارتش فدراسیون روسیه تقریباً ۶۰۰۰ سرباز را از دست داده است – اوکراین بیش از ۶۱۰۰۰ سرباز.

این اولین بار از اواخر ماه مارس است که مسکو از تلفات خود در عملیات ویژه نظامی خبر می دهد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه روسی روسیا ۲۴ ارقام مشخصی ارائه کرد. گفته می شود تا کنون ارتش روسیه ۵۹۳۷ سرباز را در نبردهای اوکراین از دست داده است. وزیر گفت: در طرف اوکراینی، تعداد کشته شدگان ده برابر بیشتر است و ۶۱۲۰۷ سرباز کشته شدند. او توضیح داد:

تعداد نیروهای مسلح اوکراین در ابتدا بین ۲۰۱۰۰۰ تا ۲۰۲۰۰۰ سرباز بود و از آن زمان تاکنون حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر از آنها از کار افتاده‌اند که این رقم شامل ۶۱۲۰۷ کشته و ۴۹۳۶۸ زخمی است.

شویگو افزود که کیف در حال حاضر صدها هزار نیروی اضافی را برای نیروهای مسلح اوکراین بسیج کرده است. وی همچنین توضیح داد که چگونه بسیج نسبی در روسیه اجرا می شود و شامل چه کسانی خواهد شد:

«اینها کسانی نیستند که هرگز از ارتش چیزی ندیده و یا نشنیده باشند.»

به گفته وی، هدف بسیج نه دانش آموزان و نه جوانان هستند. روسیه دارای ذخیره عظیم بسیج تقریباً ۲۵ میلیون نفری است که خدمت سربازی کرده اند و تجربه نظامی دارند. از این تعداد، ۳۰۰۰۰۰ سرباز ذخیره بلافاصله آماده اعزام شدند. شویگو افزود: سربازان بسیج شده باید از بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خط تماس و مناطق آزاد شده مراقبت و دفاع خواهند کرد.

صبح چهارشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بسیج نظامی محدود را اعلام کرد که قرار است در همین امروز آغاز شود. علاوه بر این، رئیس دولت از برگزاری همه پرسی در جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک و در مناطق آزاد شده اوکراین حمایت کرد. پوتین اطمینان داد که روسیه تمام تلاش خود را برای تضمین شرایط امن برای برگزاری همه پرسی انجام خواهد داد.

  1. چین و روسیه با تصویب قطعنامه ضدیمنی امریکا عملا شریک جنایت امریکا درین حمله میباشند. بزرگ‌ترین امتیاز و خوشبختی جبهه…

Designed with WordPress