مجله هفته – مجله سیاست بین المللی – سال هجدهم

dontattac iran


ما در حالی‌که در همبستگی با مردم ایران، که در هفته‌های اخیر علیه سرکوب داخلی و نولیبرالیسم به پا خاسته اند، ایستاده ایم، به مثابه اشخاصی که در ایالات متحده هستيم، بر مجرميت ایالات متحده تأکيد می‌ورزيم. ایرانی‌ها خواهان ثبات اقتصادی و سیاسی، و مهم‌تر از همه، خواهان حفظ حرمت ملی و فردی خود هستند. ما در کنار آن‌ها و مطالبات آن‌ها برای اصلاحات داخلی هستیم، و به مثابه اشخاصی که در ایالات متحده هستند، ما خواهان پایان دادن به رژیم تحریم‌ها و مداخله ایالات متحده در زندگی مردم ایران هستیم.


منبع: شبکه همبستگی زندانیان فلسطین
تارنگاشت عدالت


 ۴ فوریه ۲۰۱۲، روز اقدام بین‌المللی: نه به جنگ ایالات متحده علیه ایران. فعالین در میدان تایمز شهر نیویورک گرد آمدند و در اعتراض به جنگ‌افروزی، تحریم‌ها و حملات پهپادی علیه ایران به سوی سازمان ملل و سفارت اسرائیل راهپیمایی کردند. عکس از دِبرا سوئیت

 این بیانیه، با امضای اشخاص بسیاری که در پایان آمده است، خواهان پایان دادن به تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و در طلب جلوگیری از جنگ است. ما در حالی‌که در همبستگی با مردم ایران، که در هفته‌های اخیر علیه سرکوب داخلی و نولیبرالیسم به پا خاسته اند، ایستاده ایم، به مثابه اشخاصی که در ایالات متحده هستيم، بر مجرميت ایالات متحده تأکيد می‌ورزيم.


 ما، به مثابه فعالین ضدامپریالیست، دانشوران، هنرمندان و حقوقدانان مستقر در ایالات متحده، در همبستگی با خلق‌های آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا در مطالبات آن‌ها برای پایان دادن به امپریالیسم، فرقه‌گرایی و نولیبرالیسم می‌ایستیم، و به اعتراضات اخیر در ایران در درون این بستر مقاومت گسترده بین‌المللی نگاه می‌کنیم.
چرخش جهانی به راست به افزایش آزادسازی اقتصاد بین‌المللی و بدتر شدن سرکوب سیاسی در کشورهای سراسر جهان انجامیده است. از بولیوی، شیلی، کلمبیا و هائیتی تا گینه، لبنان، عراق و ایران مردم جان خود را بر سر مقابله دو اهریمن همزادِ سرمایه انحصاری و سلطه امپریالیستی ایالات متحده که خود را به شکل‌های گوناگون از جمله دولت‌های کودتایی، جنگ‌افروزی، و رژیم‌های تحریم نشان می‌دهد، گذاشته اند

abs_takid
چرخش جهانی به راست به افزایش آزادسازی اقتصاد بین‌المللی و بدتر شدن سرکوب سیاسی در کشورهای سراسر جهان انجامیده است. از بولیوی، شیلی، کلمبیا و هائیتی تا گینه، لبنان، عراق و ایران مردم جان خود را بر سر مقابله دو اهریمن همزادِ سرمایه انحصاری و سلطه امپریالیستی ایالات متحده که خود را به شکل‌های گوناگون از جمله دولت‌های کودتایی، جنگ‌افروزی، و رژیم‌های تحریم نشان می‌دهد، گذاشته اند.

به مثابه بخشی از پروژه امپریالیستی کنونی ایالات متحده، رییس‌جمهور ترامپ سخت‌ترین رژیم تحریم‌ها در تاریخ جهان را، برای خفه کردن اقتصاد جمهوری اسلامی تحمیل کرده است. اما این مردم ایران هستند که سختی می‌کشند. آن‌ها دیگر به فرآورده‌های دارویی، تجهیزات صنعتی و اقلام غذایی اساسی دسترسی مناسب ندارند. کیفیت هوا به پایین‌تر سطح رسیده، موجب سطوح بالای بیماری شده، و تورم بدتر از زمان دیگر است.
در سال ۲۰۱۸، صندوق بین‌المللی پول یک برنامه ساماندهی را برای پرداختن به کسری‌های اقتصادی ایجاد شده به وسیله رژیم تحریم‌ها تدوین کرد. در این برنامه، صندوق بین‌المللی پول «بسیج درآمد مالیاتی، از میان برداشتن استثناء‌ها، کاهش یارانه‌های سوخت، و اصلاح نظام بازنشستگی» را، در کنار یک «استراتژی میان‌مدت مدیریت بدهی» توصیه نمود. صندوق بین‌المللی پول خواست که این سیاست‌ها «علی‌رغم محیط داخلی و ژئوپولیتیک چالش‌کننده‌ای» که ملت با آن‌ رو‌به‌رو است، با هدف کلی حمایت از ایران در حالی‌که «به یک چهارچوب سیاست پولی بازار-محور گذار می‌نماید»، باید دنبال شود.
درست چند هفته پیش، جمهوری اسلامی به یکی از سخت‌ترین پیشنهادات برنامه صندوق بین‌المللی پول تسلیم شد، افزایش بیش از ۱۰۰ درصد در قیمت سوخت برای خرید ۶۰ لیتر نخست، و افزایش ۳۰۰ درصد برای خرید بیش‌تر از ۶۰ لیتر را اعلام کرد. این کاهش یارانه‌ها به اعتراضات گسترده در سراسر کشور انجامیده است، زیرا ایرانی‌ها می‌دانند که این به تنزل شدید و ناگهانی استاندارد زندگی آن‌ها منجر خواهد شد.
در اصل، رژیم تحریم‌های امپریالیستی ایالات متحده فضا را برای مؤسسات اقتصادی نولیبرالی مانند صندوق بین‌المللی پول جهت آسان کردن ویران کردن اقتصاد ایران گشوده است

abs_takid
در اصل، رژیم تحریم‌های امپریالیستی ایالات متحده فضا را برای مؤسسات اقتصادی نولیبرالی مانند صندوق بین‌المللی پول جهت آسان کردن ویران کردن اقتصاد ایران گشوده است.

این پروژه بدون خبرچین‌ها و هوراکشان بومی ایرانی آن نیست، که به مثابه کارگزاران امپریالیسم ایالات متحده خدمت می‌کنند. این کارگزاران در پی تغییر رژیم به هر قیمتی هستند، ولو این‌که ایران پس از دهشت جنگ ایران-عراق تنها به تازگی ثبات یافته باشد. اگر ایران حاکمیت خود را از دست بدهد و شبیه همسایگان بلافصل خود عراق و افغانستان به جنگ داخلی، با مانند سوریه و لیبی به جنگ نیابتی بیفتد، به هزینه آن می‌ارزد، زیرا این کارگزاران از جنگ، بازسازی، و استثمار منابع ملت سود و ثمر می‌برند.

این کارگزاران در کار خود به وسیله خبرچین‌های بومی ایرانی حمایت می‌شوند، به وسیله به اصطلاح روشنفکرانی که فرصت‌طلبانه زیر پوشش حمایت از حقوق بشر و دمکراسی لیبرالی اعتراضات را مصادره می‌کنند، در حالی‌که در واقع در پی بازگرداندن حکمرانی نواستعماری به شکل یک رژیم تحت حمایت ایالات متحده، شبیه سلطنت برافتاده، یا رژیمی به رهبری شورای ملی ایران- یک سازمان صوری برای گروه مجاهدین خلق مورد حمایت ایالات متحده، که این نیز به وسیله «سیا» آموزش دیده تا خواست‌های ایالات متحده را اجرا کند- می‌باشند.
ما بر این باوریم که اگر جمهوری اسلامی زیر وزن رژیم تحریم‌ها یا در نتیجه تجاوز اسرائیلی و آمریکایی سفوط  نماید، نه تنها ملت ایران خسارات فاجعه‌باری را متحمل خواهد شد، بلکه هر شکلی از دولت که در پس آن بیاید، با توجه به همه فشارهای خارجی بر ایران، بسیار خشن‌تر و مخرب‌تر خواهد بود

abs_takid
ما بر این باوریم که اگر جمهوری اسلامی زیر وزن رژیم تحریم‌ها یا در نتیجه تجاوز اسرائیلی و آمریکایی سفوط  نماید، نه تنها ملت ایران خسارات فاجعه‌باری را متحمل خواهد شد، بلکه هر شکلی از دولت که در پس آن بیاید، با توجه به همه فشارهای خارجی بر ایران، بسیار خشن‌تر و مخرب‌تر خواهد بود.

مردم ایران در برابر خشونت اقتصادی، سیاسی و نظامی تحمیل‌شده به آن‌ها به وسیله نخبگان بین‌المللی و داخلی مقاومت می‌کنند. اکثریت مردم ایران خواهان تغییر رژیم نیستند، زیرا آن‌ها تاکنون در زندگی دو رویداد عظیم را – انقلاب ۱۹۷۹ ایران و جنگ ایران-عراق را که از ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ طول کشید- تجربه کرده اند. نسل‌های مسن‌تر هنوز می‌توانند دهشتی را به یاد آورند که پس از سرنگونی نخست‌وزیر مصدق در جریان کودتای ۱۹۵۳ مورد حمایت ایالات متحده و بریتانیا رخ داد.

ایرانی‌ها خواهان ثبات اقتصادی و سیاسی، و مهم‌تر از همه، خواهان حفظ حرمت ملی و فردی خود هستند. ما در کنار آن‌ها و مطالبات آن‌ها برای اصلاحات داخلی هستیم، و به مثابه اشخاصی که در ایالات متحده هستند، ما خواهان پایان دادن به رژیم تحریم‌ها و مداخله ایالات متحده در زندگی مردم ایران هستیم.


امضاء‌کنندگان:


Hamid Dabashi
Hagop Kevorkian Professor of Iranian Studies and Comparative Literature
Columbia University

Nasrin Rahimieh
Howard Baskerville Professor of Humanities
Professor of Comparative Literature
Director of Humanities Core Program
University of California Irvine

Angela Y. Davis
Distinguished Professor Emerita
History of Consciousness, Humanities Division, Feminist Studies
University of California, Santa Cruz

توجه: بنابر ادعای سایت دست راستی «اخبار رور» آنجلا دیویس امضایش را (البته زیر فشار اپوریسیون «چپگرای پرو غرب ایرانی») از پای این اعلامیه برداشته است. از شما چه پنهان، از اول هم ایشان  امضایش پای این بیانیه بسیار عجیب بود، امیدواریم با این اقدام «انقلابی» آنجلا، فرج هم از افسردگی اش کاسته شود – مجله هفته

Roxanne Dunbar-Ortiz
Professor Emerita
Ethnic Studies
California State University, Hayward

Robin D. G. Kelley
Distinguished Professor and Gary B. Nash Endowed Chair
History
University of California, Los Angeles

Rabab Ibrahim Abdulhadi
Professor and Director
Arab and Muslim Ethnicities and Diasporas Studies
San Francisco State University

Moustafa Bayoumi
Professor
Brooklyn College
City University of New York

Sunaina Maira
Professor
Asian American Studies
University of California, Davis

Asad Abukhalil
Professor
Political Science
California State University, Stanislaus

Bill Mullen
Professor
American Studies
Purdue University
Member, Organizing Collective
U.S. Campaign for the Academic and Cultural Boycott of Israel

Alex Lubin
Professor
African American Studies
Penn State University

Joshua Clover
Professor
University of California Davis
University of Copenhagen

Nada Elia
Professor
Arab American Studies
Western Washington University

Elliott Cola
Associate Professor
Arabic and Islamic Studies
Georgetown University

Baki Tezcan
Associate Professor
History
University of California, Davis

Junaid Rana
Associate Professor
Department of Asian American Studies
University of Illinois at Urbana-Champaign

Devra A Weber
Professor Emerita
History
University of California, Riverside

Flagg Miller
Professor
Religious Studies
University of California, Davis

Immanuel Ness
Professor and Interim Department Chair
Political Science
Brooklyn College
City University of New York

Lennox S. Hinds
Professor Emeritus
Program in Criminal Justice
Rutgers University

Marjorie Cohn
Professor Emerita
Thomas Jefferson School of Law

Maryam Kashani
Assistant Professor
Gender & Women’s Studies and Asian American Studies
University of Illinois at Urbana-Champaign
Lead Coordinator, Believers Bail Out

Nick Estes
Assistant Professor
American Studies
University of New Mexico

Josh Stacher
Assistant Professor
Political Science
Kent State University

Suzanne Adely
National Lawyers Guild
International Association of Democratic Lawyers

Max Ajl
Jadaliyya

Kali Akuno

Audrey Bomse
National Lawyers Guild

William Camacaro
Venezuelan Activist
New York City

Joe Catron
Campaign to Free Ahmad Sa’adat

Berna Ellorin
International League of People’s Struggle

Yoshie Furuhashi
Community Organizing Center

Tim Horras
Co-Founder
Philly Socialists

Charlotte Kates
Samidoun

Rania Khalek
Journalist

Lucas Koerner
Venezuela Analysis

Jeanne Mirer
President
International Association of Democratic Lawyers

Corinna Mullin
Adjunct Professor
John Jay College and the New School

Ben Norton
Journalist

Sina Rahmani
Host
The East is a Podcast

Devyn Springer
Walter Rodney Foundation
Journalist, Groundings Podcast

ORGANIZATIONAL SIGNATORIES

National Lawyers Guild
BAYAN – USA
Catalyst Project
Ecumenical Peace Institute/Clergy and Laity Concerned
Haiti Action Committee
International Jewish Anti-Zionist Network (IJAN)
Samidoun Palestinian Prisoner Solidarity Network

INTERNATIONAL SUPPORTERS

Asociación Americana de Juristas (AAJ)

National Union of People’s Lawyers
Philippines

Khaled Barakat
Palestinian Writer

Ray Bush
Leeds University

Liliana Cordova Kaczerginski
International Jewish Anti-Zionist Network

Fatima Demirer
Lawyer, Izmir/Turkey

Osamu Niikura
Professor Emerita
Aoyama Gakuin Japan University
Former Secretary General and Current Board Member
International Association of Democratic Lawyers
Vice President, Japanese Lawyers for International Solidarity Association (JALISA)

Samah Idriss
Writer

Ali Kadri
Economist
London School of Economics

Fabio Marchelli
Italy
International Association of Democratic Lawyers

Boaventura Monjane
Centre for Social Studies
University of Coimbra, Portugal

Jana Yasmin Nakhal
Lebanese Communist Party

Vanessa Ramos
President
Asociación Americana de Juristas (AAJ)

Eskandar Sadeghi-Boroujerdi
Assistant Professor
Comparative Political Theory
Goldsmiths, University of London

Micol Savia
Italy
Secretary General Elect
International Association of Democratic Lawyers

Ajit Singh
Lawyer, Graduate Student

Paris Yeros
Professor
International Economics
Federal University of ABC, Brazil

  1. چین و روسیه با تصویب قطعنامه ضدیمنی امریکا عملا شریک جنایت امریکا درین حمله میباشند. بزرگ‌ترین امتیاز و خوشبختی جبهه…

Designed with WordPress