مجله هفته – مجله سیاست بین المللی – سال هجدهم

ارتش ترکیه «عفرین را دراختیار تروریستها گذاشته
بدست aayande در مه 9, 2018

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی

آینده ما

منطقه عفرین واقع در شمال سوریه، که به اشغال ترکیه در آمده اینک محل استقرار هزاران نفر از «مجاهدان اسلامی» شده است. نخست 4 هزار خانوار «ارتش آزاد سوریه» که در تهاجم به کانتون خودگردان کردها شرکت داشتند، خانه ها و آپارتمان های کردهائی را که خانه و زندگی خود را رها و فرار کرده بودند تصرف کردند. اینک مجاهدان از مناطق دیگر نیز به عفرین روی آورده اند.
در ماه اوریل با وساطت روسیه مجاهدان اسلامی و خانوادهایشان، از حومه دمشق، غوطه شرقی و کالامون، که تحت کنترل دولت سوریه در آمده بود،عقب نشستند.
در آغاز 70 هزار نفر در منطقه الباب که به تصرف ترکیه در آمده بود و منطقه ادلب که در دست ستیزندگان نزدیک به القاعده قرار دارد، مستقر شدند.
پس از حملات نیروی هوائی سوریه به ادلب و چالش هایی که میان گروه های مختلف ستیزندگان اسلامی در گرفت، بخشی از آنها روی به عفرین آوردند که امن تر بود.
نیروی دژبانی روسیه اتوبوس های حامل برخی از جهاد گرایان را از مناطق پیرامون دمشق به عفرین اسکورت کرد.
همزمان با این نقل مکان ها، خبرهای فراوانی نیز دریافت می شد حاکی از این که » ارتش آزاد سوریه» مانع بازگشت کردهای فراری به عفرین است. به گفته سازمان ملل متحد بیش از 137 هزار کردهای غیر نظامی از عفرین اخراج شده اند.
منابع کردی سخن از 300 هزار فراری می گویند که نیمی از آن ها در اردوگاه فراریان درمنطقه شبا که منطقه ای است صحرائی زندگی می کنند، این اردوگاه در نزدیکی شهر تل رفعت قرار دارد.
از پایان ماه اوریل، بخش اداری غیر نظامی عفرین، که ترکیبی است منحصرا ازمردان کرد و عرب، توسط فرماندار منطقه حیات که منطقه ایست متعلق به ترکیه، هدایت و هماهنگ می شود.
فعلا آنچه رسمیت دارد قوانین شرعی اسلام با قرائت تند و تیز مجاهدان است.
Sozda Oremar از آژانس خبری زنان » جین نیوز» از قول منابع محلی می نویسد :»اینک زنان در عفرین اجازه ندارند بدون چادر سیاه و تنها خانه را ترک کنند و باید حتما مردی آنان را همراهی کند».
ناپدید شدن زنان و دختران برای آن که به بردگی جنسی گمارده شوند و یا گروگان گرفتن آنها برای اخاذی از جمله رویدادهای روزمره است.
یکان های مدافع خلق، واحد های دفاعی کردها، که برای مبارزه با اشغالگران عفرین به جنگهای چریکی روی آورده اند، هشدار می دهند که با اسکان اعراب مسلمان در عفرین خطر تغییر ساختار جمعیت شناختی عفرین در میان است.
یکان های مدافع خلق اعلام کردند که جمال الساخول فرمانده برجسته » ارتش آزاد سوریه» در هفته گذشته بدست آنها کشته شده است. الساخول فرد رابط میان سازمان اطلاعاتی ترکیه و مسئول اسکان جهادگرایان در عفرین، ایجاد یک سازمان اطلاعاتی و برپا کردن دادگاههای شرعی بود.
شهر الباب واقع در شمال سوریه که از فوریه 2017 باشغال ترکیه درآمده است، در روزهای اخیر شاهد تظاهرات مردم علیه اشغالگران بوده است. انگیزه تظاهرات زد و خورد میان شبه نظامیان هوادار ترکیه موسوم به احرار الشرقیه و افراد قبیله الواکی مقیم محل است. در طی این زد و خوردها شبه نظامیان هوادار ترکیه چندین محله شهر را زیر آتش خمپاره گرفتند و بیمارستان شهر را ویران کردند.
روز دوشنبه هنگامی که اهالی شهر با شعار » الباب وطن ماست» و » ارتش ترکیه باید سوریه را ترک کند» در خیابانها دست به تظاهرات زدند، سربازان ترکیه به روی آنها آتش گشودند و تعدادی از افراد غیر نظامی به خاک و خون غلطیدند.
این که در منطقه اشغال شده توسط ترکیه پیوسته زد و خورد های مسلحانه رخ می دهد، شگفت انگیز نیست، زیرا هم اکنون دهها هزار نفر » مجاهدان» از دیگر نقاط سوریه به این منطقه روی می آورند بی آن که در روستاهای مملو از جمعیت منطقه چشم انداز اقتصادی یا سیاسی داشته باشند. مرکز نظارت بر حقوق بشر در سوریه که مقیم انگلستان و به مخالفان دولت سوریه نزدیک است در تویتر نوشت:» ترکیه که اینک باصطلاح » شورشیان» را در روستاهای خالی از سکنه کردها اسکان می دهد فقط در پی تحقق اهداف خود است.ترکیه قادر به حفظ «شورشیان» نیست بلکه زندانبان آنها در «زندانی بی در و پیکر در هوای آزاد است».

https://www.jungewelt.de/artikel/332178.landräuber-in-afrin.html

  1. چین و روسیه با تصویب قطعنامه ضدیمنی امریکا عملا شریک جنایت امریکا درین حمله میباشند. بزرگ‌ترین امتیاز و خوشبختی جبهه…

Designed with WordPress