مجله هفته – مجله سیاست بین المللی – سال هجدهم

rohingya23

توسط، گیروید اُ کولمین، از تحقیقات جهانی، اول اکتبر ۲۰۱۷ ، هرالدتریبیون (آمریکا) ۳۰ سپتامبر۲۰۱۷

خوانندگان عزیز، مقاله ای را که برای شما تهیه دیدیم در دو بخش توسط گزارشگر مطلع فرانسوی که خود در منطقه میانمار قرار دارد را به خاطر اهمیت آن انتشار می دهیم، چرا که جنایات هولناکی که در این منطقه توسط داعش، دست نشانده امپریالیسم آمریکا انجام می گیرد ابدا در رسانه های غربی منعکس نمی شود. در این مورد نقل قولی از رفیق مائوتسه دون به خاطر دارم که معتقد بود « هر جا هرج و مرج و کشتار صورت می گیرد باید مطمئن بود که دست این امپریالیسم یا امپریالیسم دیگری در کار است ». در این دومقاله، گزارشگر فرانسوی پرده از مقاصد شوم امپریالیسم آمریکا که به منظور مقابله با چین در این منطقه است، بر می دارد:

در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ بدن های بی جان یک خانواده توسط نیروهای امنیتی برمه در ایالت کوه مایو ماخین کشف شد. اعتقاد بر این است که این خانواده از اقلیتهای دینی شناخته می شود. این قتل ها به ارتش جنایتکار آرکنان روهینگیا (۱ )، که یک گروه تروریستی با لینک های عربستان سعودی و پاکستان است، نسبت داده می شود.

دولت راخین میان مار، موجی از خشونت را از زمانیکه تروریست ها ده تن از افسران پلیس، یک سرباز و ۹ افسر امنیتی و چندین غیر نظامی را در تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۱۷ به قتل رساندند، تجربه کرده است. حملات ارتش جنایتکار آرکنان روهینگیا به وضوح زمانبندی شده است که با گزارش پیش از مجمع عمومی سازمان ملل متحد کمیته مشورتی در راخین به رهبری دبیر کل سابق سازمان ملل متحد، کوفی عنان، هماهنگ باشد. دکتر عنان از طرف دولت برمه برای نظارت بر بررسی مستقل خشونت در ناحیه متشنج دعوت شد.

گزارش های متعدد شاهد عینی در میانمار می گوید که تروریست ها روستاها را به آتش کشیدند و به مهاجرت دسته جمعی دامن زدند، در حالی که دیگران، از جمله رسانه های اصلی شرکت های غربی، می گویند آتش سوزی توسط ارتش برمه صورت گرفته است. رسانه های غربی می گویند، هیچ مدرک قابل اثبات وجود ندارد که چه کسی مسئول مهاجرت دسته جمعی غم انگیز مردم مسلمان بنگالی میانمار از ایالت شمالی راخین باشد. اما سفیر ایالات متحده در سفارت آمریکا در برمه، پرسیلا کلپ با تناقض گوئی به خبرگزاری فرانسه ۲۴ ساعته گفت، که او براین باور است که تروریست های تکفیری مسئول آتش سوزی در روستا ها و هم چنین مین گذاری هستند.

اگر ادعاهای کلپ درست باشد، به شدت نشان می دهد که شورشیان تروریستی در راخین واقع در شمال کشور قدرت بیشتری به دست آورده اند. انتظار می رود که شورشیان اسلام گرا بین ۲۰ تا ۳۰ هزار جنگجو باشند. گزارشات زیادی توسط روستاییان مسلمان بودایی و هندوها وجود دارد که توسط تروریست های تکفیری احاطه شده و مورد حمله قرار می گیرند.

به گفته محقق آمریکایی در برمه، ریچارد ایزمن، تقریبا تمام ساکنان روستای یابوک قیر، سه مایلی مرز بنگلادش، توسط تروریست های اسلام گرا «بنگالی» با قمه، شمشیر و تبر به هلاکت رسیدند. ۹۲ نفر از روستاییان هندی نیز در روستای خا مانگ سیک کشته شدند.

گورههای دسته جمعی بیشتر روستاییان هندی در نزدیکی مرز بنگلادش یافت شده است. اعتقاد بر این است که آنها در ماه اوت سال ۲۰۱۶ توسط شورش های تروریستی به قتل رسیده اند.

صد ها روستای هندو از دست رفته، جنازه تعدادی از هندو ها که توسط تروریست ها اسیر شده بودند، در اردوگاه های پناهندگان بنگلادش یافت شده اند.

هیچ یک از این شواهد در گزارش های رسانه های اصلی غربی ذکر نشده است. رنج وحشتناک هزاران نفر به طور عمدی و بی رحمانه نادیده گرفته شده است. در عوض، ما به طور مداوم در این رسانه ها در مورد «اقلیت تحت ظلم و جور جهان» و «نسل کشی علیه روهینگیا» می شنویم.

بخش های بریده ار رسانه های اصلی واقعیت های نگران کننده را از مردم پنهان می کنند، یعنی آن کسانی که فتنه گران اصلی این نسل کشی هستند! این شیوه عمل از جانب پیروان جنگ های سوریه و لیبی آشنا است، جایی که جنایات تروریستی دروغین، طراحی شده برای دریافت حداکثر توجه رسانه ها و به منظور سرزنش و محکومیت حکومت هدفمند، عادی شده است.

کشف قتل عام در کوه مایو، بعد از آنکه مرکز حقوق بشر آسیا، ای سی اچ آر اخیرا از سازمان ملل متحد خواست تا گزارشگر ویژه خود در مورد حقوق بشر، پروفسور یانگلی لی، را به علت نقض جدی قطعنامه ۲/۵ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، » منشور اخلاقی برای مقررات خاص مأمورین شورای حقوق بشر، ماده ۳ منشور اخلاقی»، معزول کردند.

پروفسور لی متهم به نادیده گرفتن و عدم گزارش دهی گروه های تروریستی که مسئول جنایت بودند می باشد. پروفسور لی هم چنین متهم شده است به اینکه به شدت آمارهای مرگ بنگالی (روهینگیا) را افزایش داده است.

مرکز حقوق بشر آسیا، ای سی اچ آر، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد را متهم به عدم گزارش دهی از گروه تروریستی تکفیری که عامل قتل عام روستاییان در ۳ روستا در روز سوم اوت ۲۰۱۷ ، هم چنین ۵ نفر از قوم دیاننتس در روز ۲۶ اوت، ۷ نفر از روستای کان تینگ در روز ۲۸ اوت به دست گروهای تکفیری به قتل رسیدند.

عملیات ضد تروریستی در برمه (میانمار) برای مدتها در آینده ادامه خواهد یافت چرا که هزاران تروریست تکفیری هنوز در جنگل های کوه های مایو خود را دور از دسترس پنهان ساخته اند.

هیچ گونه اطلاعی در مورد قتل هزاران نفر در دست نیست. بعضی از پناهندگان بودایی و هندوئی که پس از تجاوز وحشتناک به روستاها، به سرزمین مقر دولت راخین فرار کردند، اما این پناهندگان توسط ارتش به روستاهای خود دو باره منتقل شدند. بسیاری از پناهندگان بودایی که اقلیت در شهر ماانگداو در شمال سرزمین راخین هستند، گفته اند که به خاطر ترس و وحشتی که از حملات بیشتر دارند، هرگز به منطقه خود باز نخواهند گشت.

هزاران پناهنده مسلمان در بنگلادش باقی می مانند. بسیاری از رهبران جامعه از همکاری با پروسه تأیید هویت مردم میانمار خودداری می کنند واین امر بازگشت به میهن را غیرممکن کرده است. بسیاری از مسلمانان در اردوگاه های پناهندگان نیز از گروه های تروریستی مانند ارتش جنایتکار آرکنان روهینگیا تحت فشار قرار دارند. نیمی از جامعه مسلمان شمال راخین در ایالت راخین باقی مانده اند. اما تروریست های «ارتش جنایتکار آرکنان روهینگیا»، هم چنین متهم به همکاری با ارتش برمه در قتل روستاییان مقصر بودند. همه سازمان های مذهبی اسلامی میانمار تروریست ها را محکوم کرده اند و از همه مسلمانان خواستند تا با دولت همکاری کنند.

ارتش برمه ناروا متهم به شکنجه و کشتار کودکان شده است. این ادعاها بسیار بعید به نظر می رسد. در حقیقت، احتمال زیادی وجود دارد که چنین جنایتی توسط تروریست های تکفیری انجام گرفته باشد. ارتش برمه از سربازان بسیار آموزش دیده شکل گرفته که عمدتاً مسلح هستند با تسلیحات بسیار پیشرفته (۲). عکس های هزاران نفر از قربانیان کشته شده توسط دولت برمه آزاد شده است. این بدن های به شدت، ناقص و معیوب و با زخم های عمیق از بکار برد قمه، شمشیر و چاقو – با اسلحه اصلی تروریست های تکفیری زخمی شده اند. رسانه های اصلی غربی سعی در کاهش وحشیگری تروریست های ارتش جنایتکار آرکنان روهینگیا، را دارند و ادعا می کنند که آنها «به طور سبک مسلح» هستند. هیچ چیز در مورد یک قمه، شمشیر و یا چاقو که در دست یک تروریست تکفیری مجنون یا دیوانه است نمی تواند « اسلحه سبک » نامیده شود!

از آنجا که خشونت های جمعی در سال ۲۰۱۲ که در مساجد و معابد بودایی منجر به قتل بودایی ها و مسلمانان شد، میانمار (برمه) با یک شورش رو به رشد اسلامی تحت حمایت خارجی در شمال استان راخین قرار گرفته است، جایی که مسلمانان بنگالی اکثریت قومی مذهبی هستند.

اکثریت بودایی در میانمار ترس از این دارند که اگر مهاجرت غیرقانونی بنگالی محدود نشود، ممکن است روزی همانند هم مذهبی های خود در بنگلادش با آزار و شکنجه مواجه گردند. قتل و تجاوز به بودیسم توسط تروریست های تکفیری بطور مرتب در بنگلادش ثبت می شود، جایی که فرقه مرگ وهابی در حال افزایش است و از سوی عربستان سعودی تامین می شود. قتل و تجاوز نسبت به بودیسم توسط تروریست های تکفیری بطور مرتب در بنگلادش ثبت می شود، جایی که فرقه مرگ بار وهابی در حال افزایش است و از سوی عربستان سعودی تامین می شود.

از زمان تخریب مجسمه های باستانی بودا در افغانستان توسط طالبان در سال ۲۰۰۱ ، تنش های مذهبی در جنوب شرقی آسیا رو به افزایش گذاشت. هدف استراتژیک امپریالیسم غربی در آسیا، بهره برداری از این تنش ها با ایجاد انزجار نفرت های فرقه ای – «برخورد تمدن ها»ی هانتینگتونی است که بهانه ای برای « مداخلات بشردوستانه » یا عملیات « ضد تروریستی » و ضد شورش توسط ایالات متحده و متحدان آن صورت می گیرد. تنش های رو به رشد بودایی / مسلمان، عملا امپریالیسم آمریکا را با بهانه ای که برای مقابله با ظهور چین نیاز دارد، فراهم می کند. فقط در این زمینه است که یک نفر می تواند به علت سیاست جدید بشردوستانه امپریالیسم در روهینگیا پی ببرد.

گیروید اُ کولمین، خبرنگار پاریس، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی ست. کار او بر روی گلوبالیزاسیون، ژئوپولیتیک و مبارزه طبقاتی متمرکز شده است. مقالات او به بسیاری از زبانها ترجمه شده است. او به طور منظم به تحقیقات جهانی، روسیه امروز بین المللی، تلویزیون پرس، اسپوتنیک رادیو فرانسه، اسپوتنیک انگلیسی، تلویزیون التیجی، تلویزیون سحر انگلیس، سحر فرانسوی و همچنین در تلویزیون الجزیره ظاهر شده است. او به زبان های انگلیسی، ایرلندی، زبان بومی اسکاتلندی و فرانسوی نوشته است.

1- Arakan Rohingya Salvation Army – ARSA

2 – Browning Hi-powder, Heckler & Koch G 3s and MP5 submachine guns.

منتشر شده در رنجبر شماره ۱۵۱ ارگان حزب رنجبران

یک پاسخ برای “روهینگیا: هدف و انگیزه جدید امپریالیسم؛ قسمت اول”.

  1. ابراهیم ورسجی

    مبارزه علیه امریکا درست ؛اما تحریف حقیقت ، خطرزاترازامپریالیسم امریکامی باشد!
    واقعیت این است که ، دراستان رخین درمیانمارکه درآن مسلمان های روهنگیا زندگی می کنند؛ اصلاداعشی وجود ندارد. بلی،یک گروه کوچک مسلمان درمیان روهنگیای ها فعالیت می کند که نه به داعش رابطه دارد ونه توحشی علیه مسلمان ها وبودای های میانماری کرده است. دررابطه به توحش نظامی ها ومانکا ها / ملاهای بودای علیه مسلمان های روهنگیا،متاسفم که نوسنده فرانسوی تحریف حقیقت کرده وشخصی ازسایت هفته آن را ترجمه کرده است.مقاله حقیقت کش که وادارم کرد که درباره آن تبصره نمایم.درپیوند باتوحش بودای ها برمسلمان های روهنگیا،همه آگاهان امور می دانند که درسال 1982 ، حکومت بودای میانمارازاین مردم ستمزده بنام بنگالی سلب ملیت کرد؛ وازآن تاریخ تا میانه اگست سال جاری میلادی ، توحشی درجهان سراغ ندارم که برروهنگیای ها نرفته باشد.ازاینکه توحش بودای هابرمسلمان هاازهمان تاریخ سلب ملیت آن ها شروع شده است،بنابربرحمله واکنشی یک دسته کوچک مسلمان بریک پوسته پولیس بودای دراستان رخین دروسط اگست، بربریت نظامی ها وملاهای بودای برمسلمان ها چنان گسترده صورت گرفت که دردوهفته، 620 هزارکهنه سال، زن ومرد وکودک روهنگیای را واداربه پناه بردن به بنگله دیش کرد.
    روشن است که ،هم با شروع توحش بودای هابرمسلمان ها هم با روی آوردن آن ها به بنگله دیش،ده ها روزنامه نگار،نماینده های عفو بین الملل، صلیب سرخ جهانی، نهاد های حقوق بشر،شورای حقوق بشرملل متحد و…هم به استان رخین رفتند هم به کمپ آواره گان دربنگله دیش،ومنشی عمومی سازمان ملل هم قبل ازواکنش امریکا، توحش بودای هابرمسلمان ها را نسل کشی نامید. طرفه اینکه ، واکنش جهانی نسبت به توحش بودای هابرمسلمان ها به حدی گسترده بود که خانم آن سان سوکی جرئت نکرد درماه سیپتامبر به مجمع عممی سازمان ملل برود.افزون برآن ، دولک نفر به شمول جایزه صلح گرفته ها ازنهاد بخشنده جایزه صلح درناروی ، خواستند که جایزه این زن خاموش نسبت به توحش علیه مسلمان های روهنگیارا پس بگیرد. درواقع،واکنش های جهانی نسبت به توحش بودای ها برمسلمان های روهنگیا به حدی گسترده بود که چین را وادارکرد تا ازموضع دفاعی خود درپیوند با حکومت وحشی میانمارعقب نشینی نماید.دراین راستا،همین چند روزقبل،دیده شد که وزرای خارجه چندین کشور به شمول سخن گوی اتحادیه اروپا ووزیرخارجه چین به داکه رفتند وبرستم بودای ها برمسلمان ها وبازگشت آن ها به محل زیست قبلی شان بعد ازبازسازی وتضمین های بین المللی مهرتایید گذاشتند.درشورای امنیت سازمان ملل هم ، جنایت بودای ها برمسلمان های روهنگیا بشد ت سرزنش شد.سرزنشی که خانم سوکی را واداشت تا به خدمت خانم شیخ حسینه واجد به داکه برسد وتعهد کند که کمک به بازگشت مسلمان های روهنگیامی کند. دوروزقبل هم که پاپ فرانسیس ، رهبرکلیسای کاتولیک رومی به میانماررفته بود ومطابق پیشنهاد کاردینال خود درآن کشورازروهنگیا نام نبرد؛ با رسیدن به بنگله دیش ورفتن به کمپ آواره گان روهنگیای غلطی خود را تلافی وازجهان خواست که به این مظلومان جهان کمک نماید.ازاین رو، متاسفم که نوسنده فرانسوی بنام مبارزه علیه امپریالیسم امریکا، بدفاع ازبودای های وحشی برخاسته ومصیبت 620 هزارمسلمان را انکارکرده است.

    لایک

  1. چین و روسیه با تصویب قطعنامه ضدیمنی امریکا عملا شریک جنایت امریکا درین حمله میباشند. بزرگ‌ترین امتیاز و خوشبختی جبهه…

Designed with WordPress