مجله هفته – مجله سیاست بین المللی – سال هجدهم

trump_luge_sw

نوشته بیل فان آکن
ترجمه و تلخیص الف. میم.

دولت ایالات متحده آمریکا دست به جنایات جنگی زده است. این نتیجه تحقیقات کمیسیون مستقل حقوق بشر سازمان ملل است که برای بررسی جنایات جنگی در جنگ سوریه در سال ۲۰۱۴ تشکیل شده است. جنگی که برای تغییر رژیم در سوریه صورت گرفت.

آمریکا مدتهاست که به بمباران شهر رقه به اصطلاح پایتخت داعش می‌پردازد، ریاست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که در نتیجه این بمباران ها تعداد زیادی از ساکنان غیرنظامی رقه قربانی شده اند و نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر از ساکنان شهر نیز بی خانمان گشته اند.

trump_maddogs

بمب‌افکن‌های آمریکایی دهها هزار تن بمب بر سر مردان، زنان و کودکان ساکن رقه ریخته و تعداد بسیار زیادی از آنها را کشته زخمی و یا ناقص العضو کرده اند.
واحد های نظامی نیروی دریایی آمریکا به ایجاد غیر قانونی پایگاه های نظامی در سوریه پرداخته و واحدهای خود را به شکلی غیر قانونی تقویت نیز نمودند.
نیروهای نظامی آمریکا با شلیک خمپاره های ۱۵۵ میلیمتری در مناطق پر جمعیت دست به کشتارهای گسترده غیرنظامیان زدند.
نیروهای به اصطلاح دموکراتیک سوریه تحت حمایت هلیکوپترهای آپاچی آمریکایی مناطق پر جمعیت شهر را به گلوله بسته اند، در حالی که امریکایی ها ادعا دارند که تنها نقش مشورتی در این عملیات نیروهای دمکراتیک سوریه بازی کرده اند.

موازی با محاصره خونین شهر رقه در سوریه قتلعام دیگری در ۳۵۰ کیلومتری رقه یعنی شهر دو میلیون نفری موصل انجام می گیرد. ارتش آمریکا از ماه اکتبر سال گذشته با شلیک راکت ها، خمپاره ها و بمبها بخش بزرگی از این شهر را به خاکستر تبدیل کرده است. هزاران نفر کشته و زخمی شده اند و هنوز اجساد هزاران نفر زیر آوار قرار دارد.

ابعاد جنایات ارتش آمریکا آنجا آشکار میشود که بر اساس گزارشات تایید شده سازمان ملل، نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه و ارتش آمریکا در موصل بر علیه ساکنان شهر ها از بمب‌های «فسفر سفید» استفاده نموده اند.
استفاده از این بمب های شیمیایی بر اساس قوانین بین المللی در مناطق غیرنظامی ممنوع می باشد، چرا که این بمبها به محض تماس با پوست، بدن انسان ها را تا مغز استخوان می سوزانند. کسی که از گاز های آنان استشمام کند خفه خواهد شد، و اعضای داخلی بدنش از درون میسوزد.
زخمهای خطرناکی که این بمب ها ایجاد می کند در تماس با هوا دوباره سرباز می‌کند، از این سلاح ها برای ایجاد ترسو وحشت شدید در بین مردم استفاده می شود.

سلاح کشنده دیگری که بر علیه مردم شهرهای موصل و رقه به کار گرفته شده است راکت های ام جی ام ۱۴۰ بی هستند. این سلاح بر روی یک راکت انداز متحرک حمل شده و پس از شلیک راکت آن به ۲۴۷ خمپاره تقسیم شده که هر چیزی را در شعاع ۱۵ متری خود از بین میبرد.

در ماه گذشته وزیر دفاع امریکا اعلام کرد که ارتش آمریکا استراتژی خود را نسبت به تشکیلات داعش تغییر داده و تاکتیک جنگ نابودی کامل معروف به زمین سوخته را به کار خواهد برد. او در ادامه گفت که به کار بردن چنین استراتژی طبعا خسارات سنگینی برای غیرنظامیان در بر خواهد داشت. ژنرال ماتیس که بتازگی بازنشسته شده است، و بین همکاران سابق خود به «سگ دیوانه» شهرت دارد بی شک می داند که راجع به چه موضعی صحبت میکند. او همان کسی بود که در سال ۲۰۰۴ در هر دو محاصره شهر فلوجه عراق دست به کشتارهای زد که منجر به مرگ هزاران عراقی گردید، در محاصره فلوجه نیز از «فسفر سفید» بر علیه غیرنظامیان استفاده شده بود.

دخالت نظامی آمریکا در عراق و سوریه به این خاطر صورت نمی‌گیرد که داعش را در این کشورها از بین ببرند.
داعش خود محصول تجاوز نظامی امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ می باشد. پس از آن داعش به عنوان نیروی کمکی برای تغییر رژیم در کشورهای سوریه و لیبی به کار گرفته شد.
در حالیکه شهر رقه توسط نیروهای آمریکائی و نیروهای کرد متحد امریکا از بخش های شمالی٬ شرقی و غربی تحت محاصره قرار دارد بخش جنوب غربی آن آگاهانه باز نگه داشته شده است تا تروریست های داعشی بتوانند از آن جا خارج شده و به شهر دیر الزور رفته و در آنجا به بقیه نیروهای داعش پیوسته تا با ارتش سوریه وارد درگیری شوند.
همچنین در موصل هم به تروریست های داعش این امکان داده شد تا شهر ترک کرده و به مرز سوریه بگریزند.

اهداف بلند مدت آمریکا در سوریه این نیست که با داعش بجنگند و یا تروریسم را ریشه کن کند، قبل از هر چیز آمریکا سعی دارد نفوذ و سیطره خود را در تمامی مناطق نفت خیز خاورمیانه مستحکم کند.
آمریکا از این طریق در واقع در برابر دو رقیب مهم خود در منطقه یعنی روسیه و ایران وارد جنگ غیر مستقیم شده است, در ضمن تسلط کامل آمریکا بر خلیج فارس نفت خیز به این کشور امکان کنترل و قطع منابع انرژی جمهوری خلق چین, رقیب بین المللی اش را می دهد.

hillary_trump

اینها دلایل واقعی جنایات جنگی آمریکاست ، این جنایات جنگی اما از عراق و سوریه آغاز نشده است.
ایالات متحده آمریکا در یمن با حمایت از جنگ خانمان سوز عربستان سعودی تلاش دارد نفوذ ایران در خلیج فارس را هرچه بیشتر محدود کند. ماه گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با عقد قرارداد تسلیحاتی ۱۲۰ میلیارد دلاری با دیکتاتور های سعودی عملاً راه را برای سرکوب هرچه بیشتر یمن این فقیرترین کشور عربی هموار کرد.

سیاست دونالد ترامپ ادامه سیاستی است که باراک اوباما در یمن به کار گرفته بود حمایت لجستیکی اوباما از جنگ عربستان در یمن باروی کار آمدن ترامپ به حمایت نظامی مستقیم تبدیل شد. آمریکای اوباما با محاصره بنادر یمن عملاً مانع رسیدن مواد غذایی و دارو به این کشور گشت که نتیجه آن مرگ مستقیم ۱۲ هزار نفر از هفت میلیون نفر از ساکنان این کشور فقیر بود، بر اثر این سیاست بیماری وبا سراسر یمن را در بر گرفته و بر اساس گزارش سازمانهای بهداشتی در هر ۳۵ ثانیه یک کودکی یمنی به بیماری وبا مبتلا میشود.

trump_9j7

در این میان شاهد شعله ور شدن دوباره جنگ سراسری در افغانستان هستیم به طوریکه دونالد ترامپ به وزیر جنگ خود آزادی کامل داده است تا تعداد نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را آزادانه انتخاب کند. نتیجه این سیاست که به استراتژی زمین سوخته معروف است چنین خواهد بود که نیروهای نظامی آمریکا به شدیدترین وجهی به کشتار غیر نظامیان در افغانستان دست بزنند، همین هفته گذشته سربازان آمریکایی در افغانستان به علت شک کردن به یک مانع احتمالی کنار جاده دست به تیراندازی بدون هدف به اطراف خود زده و باعث کشته شدن یک کارگر کوره پز خانه و دو فرزند خردسالش شدند

این جنایات جنگی در جهانی صورت می گیرد، که ابعاد جنگ هایش هر روز وسیع تر می گردد. جالب است که نه در کنگره آمریکا و نه در اپوزیسیون دولت ترامپ کوچکترین اعتراضی به این جنایات صورت نمی‌گیرد. جنگ های طولانی و بی پایان امریکا حتی یکبار هم به عنوان موضوعی برای بحث کنگره طرح نشده است. رسانه های گروهی آمریکا نیز کوچکترین علاقه ای برای پرداختن به جنایات و جنگ های کشورشان نشان نمی دهند و به عنوان ابزار تبلیغاتی پروپاگاندای جنگی پنتاگون و سیا عمل می کنند. آنها تمامی تمرکز خود را روی روسیه و دولت سوریه گذاشته اند.
در حالی که اکثریت مردم جهان مخالفان سرسخت جنگ و جنگ افروزیند، به اصطلاح چپ گرایان سابق که در سالهای دورتر از مخالفان سرسخت جنگ افروزی های امپریالیستی بودند امروز سکوت اختیار کرده اند و تنها ناظر جنایات جنگی امپریالیسم آمریکا هستند. گروه های بین المللی سوسیالیستی در آمریکا، احزاب سوسیالیست در اروپا، حزب چپ آلمان و حزب ضد سرمایه داری فرانسه به هم دستان سیاست‌های نئوکلونیالیستی غرب تبدیل شده اند و جنگ های امپریالیستی آمریکا و متحدانش را در منطقه به اسم دفاع از حقوق بشر مورد حمایت خویش قرار داده و از تغییر رژیم ها در لیبی و سوریه به عنوان مبارزه با دیکتاتوری و یا «انقلاب» حمایت میکنند.
امروز راه اندازی یک جنبش واقعی ضدجنگ با مرگ و زندگی بشریت ارتباط جدی دارد. ماجراجویی ها و جنگ افروزی های آمریکا می‌تواند به یک جنگ جهانی اتمی تبدیل شود. یک جنبش جهانی ضد جنگ واقعی تنها زمانی می تواند موفق باشد که پایه هایش در جنبش طبقاتی کارگران قرار داشته باشد و از برنامه ی سوسیالیستی برخوردار باشد، هدف اصلی آمین جنبشی باید نابودی کاپیتالیسم به عنوان سرمنشاء تمامی جنگ ها باشد.

http://www.wsws.org/de/articles/2017/06/16/pers-j16.html

یک پاسخ برای “جنایات جنگی آمریکا در سوریه و عراق”.

  1. این باصطلاح «گروه های بین المللی سوسیالیستی در آمریکا، احزاب سوسیالیست در اروپا، حزب چپ آلمان و حزب ضد سرمایه داری فرانسه …»، کسانی نیستند بجز فرقه های کوچک تروتسکیستی دست ساز ناتو – سیا- پنتاگون، که برای خالی نبودن عریضه!، چند نفری (بویژه جوانان دانشگاهیی و.. ) را به خیابان‌ها می‌کشانند تا در برابر چپ های اصیل بایستند، همان‌هایی که نویسنده، به غلط آن‌ها را «به اصطلاح چپ گرایان سابق که در سالهای دورتر از مخالفان سرسخت جنگ افروزی های امپریالیستی بودند امروز سکوت اختیار کرده اند و تنها ناظر جنایات جنگی امپریالیسم آمریکا هستند…»، خوانده است!

    اگرچه مطلب تا اندازه ای افشاگرانه است، اما خواننده ای که مو را از ماست می‌کشد، به دنبال سرنخ (منبع) هم می‌رود. این باصطلاح «وب سایت جهان سوسیالیست»، سایتی تروتسکیستی‌ست که از حامیان انترناسیول چهارم! و که یکی از فرقه‌های کوچک تروتسکیستی‌ می‌باشد. چیزی را هم که نویسنده بلغور کرده است، چیز جدیدی نیست، مگر این‌که کسی پیدا شود و بگوید که عموسام، فرشته نجات بود که برای رهایی عراقی ها از زیر سُلطه صدام، دمکراسی (بخوان برای کشت و کشتار و بخاک و خون نشاندن مردم عراق و دزدیدن منابع عظیم نفت و گاز و…) را به عراق به ارمغان برد! جل الخالق!

    با دادن نام نویسنده به موتور جستجوگر گوگل، مشخص می‌شود که نویسنده مذکور، یکی از اعضای (حزب برابری سوسیالیستی- سوسیالیست اکویتی پارتی) می باشد، که در استرالیا، آمریکا و … شعبه دارد:

    https://www.google.com.au/?gfe_rd=cr&ei=hsJaWdGsBsPN8gesp5Aw&gws_rd=ssl#q=Bill+Van+Auken

    https://en.wikipedia.org/wiki/Socialist_Equality_Party_(Australia)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Socialist_Equality_Party_(United_States)

    لایک

  1. چین و روسیه با تصویب قطعنامه ضدیمنی امریکا عملا شریک جنایت امریکا درین حمله میباشند. بزرگ‌ترین امتیاز و خوشبختی جبهه…

Designed with WordPress