مجله هفته – مجله سیاست بین المللی – سال هجدهم

faghrusa

آمار و ارقام نشان می‌دهد بیش از ۳۰ میلیون کودک در آمریکا در فقر زندگی می‌کنند. دانشمندان اظهار کرده‌اند کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند نسبت به کودکانی که فقیر نیستند، بسیار بیشتر در معرض خطر مواجهه با معلولیت‌های جسمی و روحی جدی قرار دارند.

آزاده شعبانی

منتشر شده در تامين ٢٤

 در گزارش ژانویه ۲۰۱۵ موسسه سلامت عمومی دانشگاه کلمبیا آمده است که ۴۴ درصد از کودکان زیر ۱۸ سال آمریکایی عملا در فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش گلوبال ریسرچ، دولت فدرال به صورت تصنعی، هر سال تنها میزان اندکی از این میزان فقر را انتشار می‌دهد و مقدار واقعی فقر در آمریکا را از مردم می‌پوشاند.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۵ میزان رسمی فقر برای یک خانواده چهارنفره، درآمدی حدود ۲۴ هزار دلار در سال و یا کمتر عنوان شد.

این میزان درآمد با مقدار درآمدی که مرکز ملی کودکان آمریکا واقع در مالیمان، دربارهٔ فقر منتشر ساخته است متفاوت است؛ این مرکز اظهار کرد میزان درآمد خانواده‌های فقیر دو برابر این مقدار است یعنی حدود ۴۸ هزار دلار که تنها هزینه‌های اساسی یک خانوادهٔ چهار نفره را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در حال حاضر هر خانواده‌ای که نمی‌تواند هزینه‌های اساسی و اولیهٔ زندگی خود را تامین کند فقیر محسوب می‌شود.

 بنابراین هر خانواده چهار نفره‌ای که سالیانه درآمدی کمتر از ۴۸ هزار دلار داشته باشد برخلاف آنچه که دولت آمریکا می‌گوید فقیر محسوب می‌شود و در فقر زندگی می‌کند.

دولت تمایل دارد میان فقر و درآمد پایین تمایز ایجاد کند اما این صرفا یک بازی زبانی است در راستای تلاش برای پنهان کردن سطح حقیقی محرومیت اقتصادی واشنگتن که در حال ضربه زدن به میلیون‌ها کودک است.

این بازی با واژگان، همچنین به منظور اجتناب از انجام اصلاحات رفاهی جامع و سیاست‌های مالیاتی واقع بینانه‌ای صورت می‌گیرد که معطوف به وال استریت و یک درصد ثروتمندان است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بیش از ۳۰ میلیون کودک در آمریکا در فقر زندگی می‌کنند.

دانشمندان اظهار کرده‌اند کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند نسبت به کودکانی که فقیر نیستند، بسیار بیشتر در معرض خطر مواجهه با معلولیت‌های جسمی و روحی جدی قرار دارند.

کشوری که ۴۴ درصد کودکانش درگیر فقر باشند و از برآوردن نیازهای بنیادی زندگیشان عاجز باشند بی‌گمان درگیر یک بحران بزرگ است. کودکانی که به خاطر سیاست‌های دولت متبوعشان دچار آسیب‌ها و صدمات جدی می‌شوند.

رهبران منتخب مردم و سیاست گذاران دیگر در دولت این حقیقت را به خوبی تشخیص داده‌اند اما با این حال آگاهی عمومی در این زمینه بالا نیست.

به عنوان مثال در مناظره اخیر تلویزیونیِ کاندیدای حزب جمهوری خواه هیچ اشاره‌ای به این رسوایی ملی نشده است.

با توجه به‌نژاد پرستی نهادی که توسط نظام سیاسی و اقتصادی حاضر، مستدام شده است به شکل نامتناسبی بسیاری از اقلیت‌ها در معرض آثار سوء آمار و ارقامی که تبیین شد قرار گرفته‌اند.

با استناد به یافته‌ها می‌توان گفت روزانه بیش از ۶۰ درصد اسپانیایی‌ها، سیاهان و کودکان بومی آمریکا در فقر زندگی می‌کنند. (گزارش نشان می‌دهد که ۴ تن از ۱۰ کودک آمریکایی در خانواده‌هایی با درآمد پایین زندگی می‌کنند)

با تامل در این آمار و ارقام، «رنه ویلسون سیمونز» (مدیر مرکز ملی کودکان فقیر) اظهار می‌کند: «تعداد بسیار زیادی از کودکان آمریکایی در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که از لحاظ اقتصادی وضعیت نامناسبی دارند و اینکه به این معضل توجه لازم وجود ندارد تهدید بزرگی برای آیندهٔ کشور ما محسوب می‌شود.»

  1. چین و روسیه با تصویب قطعنامه ضدیمنی امریکا عملا شریک جنایت امریکا درین حمله میباشند. بزرگ‌ترین امتیاز و خوشبختی جبهه…

Designed with WordPress